Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Велосипедні ланцюга -

велосипедні ланцюги

Наша сеть партнеров Banwar

Цей матеріал був написаний і переданий на "ВелоПітер" Андрієм Григор'євим

З моменту появи велосипеда пройшло не так багато часу, але вже близько ста років конструкція велосипеда не зазнає будь-яких кардинальних змін. Які ж рішення виявилися настільки довговічними? Мабуть, трьома революційними кроками в розвитку велосипедного справи стали: ланцюговий привід, пневматична шина і ромбовидна рама.

З появою на велосипеді ланцюга від педалей до колеса, стало можливим зменшити розмір коліс з півтора метрів до 600-700 мм, що, в свою чергу, призвело до підвищення безпеки їзди, а також до підвищення швидкості руху. Чому ж було обрано саме ланцюговий привід, а не, скажімо, пасової або шестерінчастий? Ланцюговий привід, на відміну від шестерневого, досить легкий, в порівнянні з ремінним - не прослизає. Ланцюги, використовувані в велосипедах, розраховані на цілком певне завдання - зраджувати зусилля з найменшими втратами, з чим вони досить добре справляються. При цьому вони міцні і зносостійкі в певних межах. До того ж, використовуючи ланцюговий привід, можна легко організувати досить просту багатоступеневу передачу. У велосипедах використовуються тільки однорядні ланцюги.

1. КІЛЬКІСТЬ ПЕРЕДАЧ І ЛАНЦЮГА.

Перші велосипеди мали одну передачу, багато сучасних - багатошвидкісні. Яка ж різниця між тими і іншими? Треба відразу зазначити, що з точки зору типу застосовуваної ланцюга, велосипеди з планетарними втулками можна віднести до одношвидкісним велосипедам: в ланцюгової частини приводу присутній по одній провідною і відомою зірці. У багатошвидкісних велосипедів із зовнішніми перемикачами передач провідних зірок від 1 до 3 і 4-10 ведених (як-то раз я бачив велосипед безрідного виробництва аж з чотирма провідними зірками!). Як це впливає на ланцюг? Використання великої кількості зірок веде до того, що на багатьох передачах ланцюг йде не рівно, а з перекосом, тобто ведучі та ведені зірки розташовані не в одній площині, а в паралельних, але з деяким зрушенням. І чим більше цей зсув, тим сильніше зношуються ланцюг і зірки, тому більшість виробників рекомендує не використовувати, по можливості, передачі з великим перекосом ланцюга.

Як же була вирішена проблема мінімізації впливу перекосу при роботі ланцюга? У старих велосипедних ланцюгах з'єднання між сусідніми ланками складалося з штифта, що сполучає ланки ланцюга, циліндричного склянки, скріпляє пластини внутрішньої ланки, крізь який проходив штифт, і ролика, що знаходиться поверх склянки. Нові ланцюга відрізняються відсутністю склянки, роль якого виконують загнуті всередину навколо отворів краю внутрішніх щічок. Вони мають кілька округлений поверхню, що дозволяє ланцюга краще згинатися в поперечному напрямку. Це сприяє кращому переключенню передач і роботі ланцюга з перекосом. Крім того, масло може легше проникати всередину для мастила штифта.

2. РОЗМІРИ ЦЕПИ

Одне з найважливіших відмінностей між ланцюгами, не завжди видиме на перший погляд, але дуже суттєва, це ширина ланцюга. Інтуїтивно зрозуміло, що чим більше зірок ми хочемо поставити на задню втулку велосипеда, тим ширше доведеться робити втулку, адже сильно звужувати "парасольку" спиць можна, інакше колесо втратить поперечну жорсткість, а значить, і міцність. Але дуже широкої втулку теж не варто робити з міркувань міцності самої втулки і її осі. Тому, зі збільшенням кількості передач, виробники стали зменшувати відстані між зірками касети і товщину самих зірок. Відповідно, чим більше зірочок розміщено на касеті, тим вже повинна бути використовувана ланцюг. Нижче наведена приблизна ширина ланцюгів по голівках заклепок в залежності від кількості зірок у касеті, хоча, вона може трохи відрізнятися у різних виробників.

Кількість зірок у касеті Ширина ланцюга, мм 1 8.7 - 11.0 4-5 8.7 6 7.8 7 7.3 8 7.1 9 6.6 10 ~ 6.3

Про взаємозамінності ланцюгів, розрахованих на різну кількість передач, коротко можна сказати наступне. Ланцюги, розраховані на 10 передач, можна ставити тільки на відповідний привід. Ланцюги на 9 передач теж. Ланцюги на 8 передач працюють з касетами на 8 і 7 зірок і, можливо, на касетах на меншу кількість зірок, крім одношвидкісних. Ланцюги на 7 передач - на касети на 7 зірок і нижче, крім одношвидкісних. Нижче - все аналогічно. А ось поставити ланцюг, розраховану на меншу кількість передач на касету з великою кількістю не можна.

Ще один важливий розмір - це крок ланцюга. Традиційно, в велосипедах застосовувалися ланцюга з кроком в 1 і 0.5 дюйма. Але ланцюга з дюймовими ланками мали занадто велику нерівномірність ходу ланцюга при набігання на зірочки і сході з них через велику довжину ланок, тому такі ланцюга вже давно не застосовуються і ланцюги з півдюймових кроком (12.7 мм) стали стандартом.

Ланцюги для багатошвидкісних велосипедів не розрізняються за типом: на гірських велосипедах, гібридах, багатошвидкісних міських, Турінг і шосейних використовуються абсолютно однакові ланцюга. Але ресурс (ходимость) одних і тих же ланцюгів на гірському і шосейному велосипедах зазвичай істотно різниться. Помітного зниження терміну служби ланцюга на гірському велосипеді сприяє явно велика забрудненість, а також робота при великих навантаженнях (на менших за розміром зірках натяг ланцюга вище за інших рівних).

3. ВИРОБНИКИ КІЛ

Ланцюги цих виробників розрізняються за типом з'єднання. Ланцюги Shimano не мають сполучного ланки зовсім. При установці такого ланцюга на велосипед необхідний спеціальний інструмент - витримка, за допомогою якої один із з'єднувальних штифтів (заклепок, пинов, як їх ще називають) запресовується на своє місце або випрессовивается при знятті. З усіма новими ланцюгами Shimano йде пара спеціальних з'єднувальних штифтів, які мають напрямний носик, що полегшує установку штифта на місце. Після установки, цей носик обламується. Для ланцюгів розрахованих на 8 і 9 зірок сполучні Піни різняться: штифти з чорними головками призначені для ланцюгів на 8 зірок (IG), з сріблястими - на 9 (Super narrow HG). Багато велосипедисти вважають, що краще користуватися стандартними штифтами, вичавлювати з ланцюга при укороченні її до необхідної довжини, щоб гарантовано не було проблем з підбором пінів. Принаймні, саме так ремонтується будь-яка ланцюг у разі розриву при експлуатації.

На даний момент Shimano виробляє колі таких типів: Super narrow HG (призначені для установки на велосипеди з касетами на 9 зірок) і IG (на 8 і 7 зірок), плюс ланцюга на одношвидкісні велосипеди. ** Також, в каталогах запасних частин ще зустрічаються ланцюга HG (Narrow HG) на старі касети / системи на 6-8 передач. Цифровий індекс у маркуванні, наприклад IG-70, говорить про клас ланцюга: чим більше число, тим краще і дорожче ланцюг. Ланцюги виробництва SRAM включають інформацію про кількість передач і про клас ланцюга в цифровий індекс, наприклад, PC-68: перша цифра говорить про клас ланцюга, друга про кількість передач, в даному випадку 8. Зараз SRAM випускає ланцюга на 9, 8, 5 7 і 1 провідну зірку. KMC розділяє свою продукцію на ланцюгу для 9, 8, 7, 6 і 1 веденої зірки. Їх маркування досить різноманітна (див. Таблицю). * До того ж, зараз KMC за ліцензією виробляє ланцюга IG-31 і IG-51 для Shimano. Ланцюги на 10 зірок, як і обладнання взагалі, зараз випускає тільки Campagnolo.

Увага: При розбиранні ланцюга не можна вичавлювати штифти з обламується носиками, так як при їх установці, отвори в щічках трохи збільшуються, а дані штифти зношуються сильніше звичайних, тому їх вторинне використання або використання стандартного штифта в цьому місці, швидше за все, призведе до того, що ви досить легко порвете ланцюг Увага: При розбиранні ланцюга не можна вичавлювати штифти з обламується носиками, так як при їх установці, отвори в щічках трохи збільшуються, а дані штифти зношуються сильніше звичайних, тому їх вторинне використання або використання стандартного штифта в цьому місці, швидше за все, призведе до того, що ви досить легко порвете ланцюг.

На відміну від Shimano, компанії SRAM і KMC тепер продають ланцюга зі спеціальними замковими ланками (SRAM PowerLink, наприклад) для легкої установки на велосипед і зняття. Від звичайних замків одношвидкісних ланцюгів дані замки відрізняються типом блокування: адже в многоскоростной ланцюга заклепки практично не мають видаватися над бічними пластинами. Замкове ланка складається з двох половинок, кожна з яких - це щічка з запресованим з одного боку штифтом. Такі замки дозволяють ставити і знімати ланцюг без вичавки ланцюга.

4. Маркування КІЛ

Як же можна зовні визначити, на яке число передач розрахована та чи інша ланцюг? У загальному випадку, можна дати наступну рекомендацію: якщо на ланцюгу присутній напис Super narrow, то цей ланцюг розрахована на 9 ведених зірок, якщо просто Narrow - на 7-8 (6), якщо нічого - на меншу кількість.

На даний момент Shimano виробляє колі таких типів: Super narrow HG (призначені для установки на велосипеди з касетами на 9 зірок) і IG (на 8 і 7 зірок), плюс ланцюга на одношвидкісні велосипеди. Також, в каталогах запасних частин ще зустрічаються ланцюга HG (Narrow HG) на старі касети / системи на 6-8 передач. Цифровий індекс у маркуванні, наприклад IG-70, говорить про клас ланцюга: чим більше число, тим краще і дорожче ланцюг. Ланцюги виробництва SRAM включають інформацію про кількість передач і про клас ланцюга в цифровий індекс, наприклад, PC-68: перша цифра говорить про клас ланцюга, друга про кількість передач, в даному випадку 8. Зараз SRAM випускає ланцюга на 9, 8, 5 7 і 1 провідну зірку. KMC розділяє свою продукцію на ланцюгу для 9, 8, 7, 6 і 1 веденої зірки. Їх маркування досить різноманітна (див. Таблицю). * До того ж, зараз KMC за ліцензією виробляє ланцюга IG-31 і IG-51 для Shimano. Ланцюги на 10 зірок, як і обладнання взагалі, зараз випускає тільки Campagnolo.

Маркування ланцюгів в 2002 році зібрано в наступній таблиці:

Ланцюги Shimano Кількість
передач Ланцюги SRAM Кількість
передач Ланцюги KMC Кількість
передач CN-IG31 * 7-8 PC-7X 1 інші 1 CN-IG51 * PC-1 5-7 HP-20 6 CN-IG70 PC-1N Z-30 CN-IG90 PC-10 Z50RB 7 CN-HG70 (71) ** 7-8 PC-38 8 Z50 CN-HG90 (91) ** PC-48 Z51 CN-7400 ** PC-58 Z72 8 CN-HG50 9 PC-68 Z82 CN-HG72 PC-49 9 Z92 CN-HG92 (93) PC-59 Z9000 9 CN-7700 PC-69 Z9200 PC-89R Z9900 PC-99

На зносостійкість ланцюга, її вага, міцність і опірність корозії впливають такі параметри, як матеріал, з якого виготовлена ​​ланцюг, поверхнева термічна і хімічна обробка і наявність напилення. Дуже приблизно про клас ланцюга можна судити (хоча, це і не завжди так) по її кольору. Ланцюги низького рівня мають чорну поверхню бічних пластин (чорніння, вороніння). Ланцюги середнього рівня - білі і блискучі (нікелювання), високого - сірі матові. Іноді зустрічаються ланцюга з жовтуватим відливом, зазвичай це ланцюга невисокого рівня.

5. достойной ЗАМІНА КІЛ

Про те, як правильно визначити момент необхідний для заміни ланцюга на нову, написано чимало, тому я лише коротко повторюся. Головна ідея полягає в тому, що ланцюг зношується в 2-3 рази швидше зірок касети, і в 4-6 разів швидше зірок системи. Це - в разі своєчасної заміни ланцюга. Якщо ж ланцюг не змінювати вчасно, то сильно зношений ланцюг почне швидко "з'їдати" касету, особливо "улюблені" передачі, і тоді разом з ланцюгом доведеться міняти і її, а в гіршому випадку і систему. Тому, для економії коштів, ланцюг необхідно міняти трохи раніше, ніж вона остаточно зноситься, що дозволить обійтися лише заміною ланцюга.

Як же визначити, чи пора міняти ланцюг або ще рано? Вимірювання ресурсу ланцюга в кілометрах некоректно з точки зору визначення її зносу. Для цього зазвичай вимірюють, наскільки подовжилася ланцюг в результаті зносу в рухомих з'єднаннях, для чого використовують хорошу жорстку лінійку, штангенциркуль або спеціальний пристрій. Зазвичай вимір проводять на натягнутому ділянці ланцюга в 24 ланки (полузвена), довжина якого для нового ланцюга становить рівно 12 дюймів (напівдюймова ланцюг) або 304.8 мм. У теорії, вимірювання проводяться при натягу ланцюга зусиллям в 1% від зусилля розриву ланцюга, яке становить від 1000 кгс для ланцюгів під Аїсті до 2100 кгс для ланцюгів KMC, т. Е. 10-20 кг. Наведені в інших джерелах дані, на мій погляд, дещо завищені, тому я наводжу уточнені дані:

подовження ланцюга
на 24 ланки, мм Рекомендації по ланцюгу 0.0 - 1.0
(0.0-0.3%) Ланцюг в нормі. 1.0 - 1.5
(0.3-0.5%) Ланцюг пора міняти. 1.5 - 2.0
(0.5-0.7%) Нова ланцюг буде проскакувати на деяких передачах, але з часом приробиться. У разі заміни ланцюга варто поміняти і касету. 2.0 - ...
(0.7 -...%) Нова ланцюг приробиться нескоро: необхідна заміна і ланцюги, і касети.

Ці дані стосуються заміни старої ланцюга на нову. Однак для підвищення терміну служби ланцюга і касети можна застосувати метод кругової заміни ланцюгів, коли з новою касетою використовується 2-4 ланцюга, в разі використання касети і ланцюги одного рівня. Ланцюги змінюються через кожні 500-1000 км, а після установки всіх ланцюгів по першому разу, вони встановлюються по 2-му, 3-му разу і т. Д. У цьому випадку зірки касети і все ланцюга зношуються більш-менш рівномірно (різниця не повинна перевищувати 1,0 мм на 24 ланки для всіх ланцюгів) і досить добре працюють при істотних подовженнях (до 3.0-4.0 мм на 24 ланки). Безумовно, варто згадати і те, що ланцюга працюють значно довше при своєчасній чищення і змащення.

Якщо спробувати коротко відповісти на питання, ланцюги якого виробника краще, а якого гірше, то можна лише нагадати наступне. По-перше, якість ланцюгів змінюється рік від року, і часто не в кращу сторону. По-друге, ланцюги одного типу можуть бути краще у одного виробника, а іншого в іншого виробника. По-третє, має сенс порівнювати ні назви ланцюгів, а ціни в своєму регіоні на конкретні моделі ланцюгів. Що стосується мого суб'єктивної думки, то, мабуть, виробників можна було б розподілити по зниженню параметрів ланцюгів наступним чином: SRAM, Shimano, KMC. Але це лише IMHO.

Copyright © 2000-2002, Андрій Григор'єв . Санкт-Петербург www.agbike.spb.ru

Які ж рішення виявилися настільки довговічними?
Чому ж було обрано саме ланцюговий привід, а не, скажімо, пасової або шестерінчастий?
Яка ж різниця між тими і іншими?
Як це впливає на ланцюг?
Як же була вирішена проблема мінімізації впливу перекосу при роботі ланцюга?
Як же визначити, чи пора міняти ланцюг або ще рано?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов