Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Велосипедні обода: загальні відомості

Наша сеть партнеров Banwar

Багато людей при виборі велосипеда насамперед звертають увагу на раму і вилку, сприймаючи їх як визначальних компонентів. Дізнаються, з якого матеріалу зроблена рама, із застосуванням яких технологій, до якого типу належить вилка, який у неї робочий хід, скільки регулювань, чи є блокування ходу. Решта ж вузли обходяться стороною в силу того, що вважаються хоч і необхідними, але малозначущими з точки зору їх впливу на основні споживчі властивості велосипеда. Тим часом, такий підхід справедливий лише частково. Так, рама і вилка - це базис велосипеда, від їх якості і ступеня опрацювання безпосередньо залежить керованість, зручність посадки, довговічність і як наслідок - задоволення від їзди. Але вони становлять лише «два кити», на яких ґрунтується велосипед.

Третім китом виступають колеса. Саме вони пов'язують велосипед з дорогою, саме вони першими приймають на себе поштовхи і удари від купин і нерівностей, лише після передаючи естафету підвісці і рамі. При вазі максимум два кілограми кожна, саме колеса несуть на собі і вага байка, і вага велосипедиста. При цьому колеса ще безпосередньо впливають на час розгону і підтримку велосипедом швидкості, на стійкість його в поворотах, на точність реакцій при відхиленнях керма.

Чому так багато залежить від колеса? Всьому виною закони фізики. Від коліс потрібна висока міцність і жорсткість, щоб вони не гнулися при наїзді на нерівності дороги і при бічних навантаженнях, які виникають в поворотах. При всьому при цьому вони не повинні багато важити, інакше їх буде складно розкрутити. Чим важче колесо, тим складніше його «розігнати». Не забуваємо про правило важеля - чим більше діаметр колеса і, відповідно, чим далі від центру обертання знаходиться вага і чим він більший, тим сильніше доведеться потіти, щоб розкрутити все це справа. Особливо це актуально в крос-кантрі, де сам формат катання на увазі постійні розгони-гальмування. Та й по місту з його щільним потоком, масою нерівностей і усіляких несподіванок також далеко не завжди поїздиш з постійною швидкістю. Саме тому спортсмени, що займаються крос-кантрі, приділяють особливу увагу вибору коліс. Володимир Шіліжінскій, один з найсильніших українських спортсменів-любителів, в своєму інтерв'ю підтвердив цю тезу словами, що для нього найголовнішим у велосипеді є якраз колеса і рама.

У цій статті ми зупинимося тільки на одній зі складових колеса - велосипедному ободі. Спиці, втулки, покришки і камери ми поки опустимо - це теми окремих статей.

Спиці, втулки, покришки і камери ми поки опустимо - це теми окремих статей

Особливо гострою проблема вибору ободів проявляється при бажанні замінити старі на нові. Причини у кожного свої - це може бути поломка обода (непереборна вісімка, тріщина, вм'ятина, зношені гальмівні доріжки) або апгрейд. Ринок насичений величезною кількістю різноманітних моделей, в яких навіть досвідчені велосипедисти, буває, губляться, що вже про новачків говорити.

В першу чергу при виборі ободів необхідно враховувати стиль катання. Зрозуміло, що чим Екстремальні умови, тим міцніше потрібні обода. У даунхілі, стрите або дьорт-джампінгу захоплюватися надлегкими компонентами, мабуть, не варто - здоров'я дорожче. Змістити баланс на користь міцності має сенс і любителям походів, особливо багатоденних - з собою доведеться взяти багато речей, все навантаження від яких ляже на велосипед. У марафоні і крос-кантрійних заїздах потрібно домогтися компромісу між міцністю і вагою - вряди-годи дорожні умови підкидають досить складні перешкоди, і велосипедні обода повинні бути в змозі з ними впоратися. Дорожні велосипеди експлуатуються в відносно простих умовах, тому можна взяти недорогий алюмінієвий подвійний обід - він досить міцний для таких умов і зовсім не важкий. Власники шосейних велосипедів - окрема категорія. Обіду на таких велосипедах надтонкі, надлегкі та наддорогі.

Трохи вище згадувався подвійний алюмінієвий обід. На сьогоднішній день це найпоширеніший вид ободів - більше 90% всіх велосипедів комплектуються ними. Причина популярності проста - саме такі обода володіють досить великою міцністю при відносно невисокому вазі, та ще й за демократичною ціною. Дешевші сталеві зараз використовуються хіба що на найдешевших китайських велосипедах і в якості комплектуючих на радянські «Україна» і іже з ними. Міцність сталевих ободів невисока, вони важкі, обідні гальма працюють з ними погано.

Міцність сталевих ободів невисока, вони важкі, обідні гальма працюють з ними погано

Крім сталевих і алюмінієвих (вірніше, з алюмінієвого сплаву) існують ще вуглепластикові обода, а точніше колеса - втулка (корпус), спиці та обід представляють собою цілісну нерозбірну деталь. Це виключно спортивний варіант. Вони шалено дорогі, але надзвичайно легкі. Вуглепластикові колеса встановлюються на трекові велосипеди - крім велотреку з ідеально рівним покриттям вони в своїй велосипедної життя більше нічого «не бачать».

подвійний обід подвійний обід   потрійний обід потрійний обід

«Подвійні» обода - це обода, які в перетині мають форму U з горизонтальною перемичкою посередині. Це ідеальний варіант для більшості велосипедів. Існують також звичайні обода, без вищезгаданої перемички. Вони годяться тільки для прогулянкових велосипедів. Обіду з двома перемичками хоч і важкі, але дуже міцні. Ось тільки популярності вони не здобули, так як сучасні технології дозволяють досягати відмінних показників міцності і від подвійних ободів. Мова про анодуванні - покриття поверхні обода іншими речовинами. Такі обода часто чорного кольору, хоча технологія дозволяє отримувати і інші кольори, ніж тут же скористалися дизайнери.

Збільшити жорсткість можна також завдяки пістонірованію. Пістони - це посилення отворів під спиці. На самих просунутих ободах пістон проходить через зовнішню стінку і перемичку, жорстко скріплюючи їх між собою. На моделях простіше пістон є тільки на зовнішній стінці. Завдяки пістонірованію обода спицю складніше вирвати з отвору (раніше для зміцнення стінок використовували шайби), а ниппеля простіше крутити - тертя менше.

У різних дисциплінах використовується різний профіль обода. На шосейних велосипедах застосовуються вузькі обода - них надійніше триматися вузькі покришки і краще обтічність велосипеда. На гірських велосипедах використовуються обода шириною 20-25 мм, на фрірайднимі і даунхілльних - 30 мм і більше. Чим ширше і вище профіль, тим міцніше обід. Але потрібно пам'ятати, що на широкі обода не можна ставити вузьку гуму, як і на вузькі - широку. В іншому випадку покришка буде погано триматися за стінки обода - подламліваться, розбортуватися.

одинарний обід

Розміри ободів бувають різні. Класичний гірський велосипед має колеса діаметром 26 дюймів. Це зовнішній приблизний розмір з покришкою. Посадковий розмір покришки у такого обіду - 559 мм. У кросових велосипедів (або як їх ще називають - гібридів) ця цифра становить 622 мм, зовнішній діаметр - 28 дюймів. Що цікаво, у модних сьогодні найнеров (колеса 29 дюймів) посадковий розмір також дорівнює 622 мм, різниця лише в покришках більш високого профілю і більшої ширини. Крім перерахованих досить популярні велосипеди з колесами 20 і 24 дюйма. Вони використовуються на дитячих велосипедах і на екстремальних (ВМХ і МТБ для стріт-дьорт катання).

Існують і такі божевільні конструкції. Розкладний велосипед Есо 7

Обода розрізняються також до олічество отворів для спиць. Найпопулярніші - на 36 отворів, але пальму першості в дуже незабаром можуть відібрати обода на 32 спиці. Вони легше, а в міцності не поступаються - у всьому заслуга технічного прогресу, який, як відомо, не стоїть на місці. Продовжуючи говорити про отвори, є на ободі ще одне - для ніпеля камери. Як відомо, на велосипедах застосовується два типи ніпелів - Преста і Шредера (як на автомобілях). Перший має малий діаметр, другий - великий. Сьогодні веловиробника віддають перевагу ніпелів Преста, відповідно обода випускаються в основному під даний діаметр. Щоб «впихнути» в такий обід Шредер, потрібно попередньо рассверлить отвір. Не допустіть помилки, взявши з собою в якості запасної камери ту, яка з широким ніпелем, в той час як на велосипеді стоять Престо.

Ghost Full Carbon Wheel. Вага 1090 грам (!)

Основні моменти ми розглянули. Якщо описані нюанси здаються заплутаними, якщо щось незрозуміло або замудрено, звертайтеся за консультацією до знайомих велосипедистам, до продавців-консультантів, Гуглу нарешті. Взагалі, серйозні виробники умовно ділять свою продукцію по призначенню для того чи іншого стилю катання. Можна вибирати і за цими «тегами». Але повторюся, це поділ досить умовне, воно грунтується на шаблонних уявленнях про умови їзди і не завжди точно підходять під індивідуальні потреби велосипедиста.

Наостанок ще пара моментів. По-перше, купувати варто тільки продукцію авторитетних виробників. Сучасними лідерами є компанії Alex Rims, DT Swiss, Mach 1, Mavic, Sun Ringle. По-друге, скупий платить двічі.

Максим Колісник , тільки для dnipro.bike

Чому так багато залежить від колеса?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов