Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Велосипедний словник. Словник велосипедних термінів

  1. Розмір
  2. матеріал
  3. Конструктивні особливості
  4. Шов і боковини
  5. Одностінні і багатостінні
  6. Міцність і вага
  7. Інші тонкощі
  8. Клапани та ніпелі
  9. бічні стінки
  10. Флиппер

Наша сеть партнеров Banwar

Металеве кільце, яке є основою велосипедного колеса . У поняття обода не включається втулка колеса або спиці .

Необхідність у виборі тих чи інших ободів для велосипеда виникає не часто. Вибирати обода доводиться в основному при покупці нового велосипеда або в разі заміни старих ободів або коліс на нові - наприклад, при невідповідності їх технічних характеристик умов експлуатації або через поломки: вісімки, тріщини, стерті гальмівні доріжки.

До вибору ободів слід підходити відповідально, в першу чергу з огляду на передбачуваний стиль експлуатації велосипеда.

Головною вимогою до обода колеса є його міцність у поєднанні з невеликою вагою. Безумовно, міцність всього колеса визначається не тільки міцністю і жорсткістю обода, а й якістю спиць , Їх кількістю, силою і рівномірністю натягнення. Але тим не менш, без хорошого обіду зібрати міцне колесо неможливо. Часто виникають вісімки на ободі погіршують управління, гальмівні властивості велосипеда і набридають необходмости частого ремонту .

Необхідність в міцності колеса очевидна, але на що впливає його вага? При розгоні велосипеда, сили велосипедиста витрачаються не тільки на збільшення лінійної швидкості велосипеда, але і швидкості обертання коліс. Чим далі від центру обертання знаходиться маса і чим вона більше, тим більшу роботу доводиться витрачати на розкрутку. Особливо помітно це проявляється в видах спорту з високою динамікою розгону і постійно мінливих темпом. Наприклад, в соревнованіяхпо крос-кантрі і аналогічних дисциплінах вага обода і шини впливають на результат значно сильніше, ніж в рівнинних шосейних гонках .

Активне пересування по місту також має досить переривчастий ритм, а враховуючи якість багатьох доріг в російських містах, стає зрозумілим і вимога до високої міцності коліс.

Розмір

  • 12 дюймів, 16 дюймів - для дитячих та підліткових велосипедів.
  • 19 дюймів - для тріалу ;
  • 20 дюймів - для велосипедів BMX , Для тріалу, для складних велосипедів і для деяких лежачих велосипедів .
  • 24 дюйма - для дёрта, стріту, фрірайду, даунхила і в цілому для екстремальних дисциплін гірського велосипеда. Як правило ставляться назад.
  • 26 дюймів - для більшості гірських велосипедів .
  • 27 дюймів - застарілий розмір коліс.
  • 28 дюймів - для деяких гірських велосипедів, для більшості гібридів і міських велосипедів.
  • 29 дюймів - більше маркетингове поняття, оскільки реальний розмір обода 622 мм відноситься також і до 28-дюймовому колесу.

матеріал

У наші дні переважна кількість ободів виготовляється з алюмінієвих сплавів. Такі обода значно легше сталевих , Що зустрічаються іноді на найдешевших гірських , А також деяких міських велосипедах. Міцність сталевих ободів вкрай низька, і при цьому ободниє гальма працюють з ними значно гірше, ніж з алюмінієвими.

Існують обода, виконані повністю з вуглецевого волокна , Але вони зустрічаються вкрай рідко. З цього матеріалу виготовляються лише моноблочні колеса (Наприклад, компанія Spinergy), в яких обід, корпус втулки і кілька широких плоских спиць є єдиною цілісною конструкцією.

Конструктивні особливості

Конструктивні особливості

Обід для клінчерниє покришок (ліворуч) і для трубок (праворуч).

Конструкція обода може значно відрізнятися в залежності від типу велосипеда. Для більшості велосипедів в даний час застосовуються обода коробчатого перетину, які розраховані на використання клінчерниє шин . Бічні стінки таких ободів з внутрішньої сторони мають канавку, в яку заводиться при установці борт шини. Потім камера під впливом тиску повітря витісняє боковини покришки і тим самим зв'язує її з ободом.

Шини для шосейних велосипедів ( трубки , Однотрубки) наклеюються на обід через спеціальну матерчату стрічку: обода для них не мають розвинених стінок з внутрішньої сторони, а навпаки досить плоскі і мають трубчастий перетин. Правда зараз і на шосейних велосипедах стали використовуватися клінчерниє шини традиційної конструкції.

Так як на даний момент в Росії найбільшого поширення набули гірські і вседорожниє велосипеди, а також все популярнішими стають гібриди , То варто трохи докладніше зупинитися на особливостях класичних ободів коробчатого перетину. Крім різних розмірів ободів, продукція багатьох виробників підрозділяється на групи. Причому обода розділяються як для різних типів велосипедів, так і для різних сфер застосування для одного типу. Особливо це стосується гірських велосипедів. Наприклад, по міцності параметрами вони можуть ділитися на прогулянкові , крос-кантрійниє , фрірайдниє і даунхильниє . Такий поділ дуже умовний - можна використовувати дунхільние обода і в дісціплінахкросс-кантрі, але це дозволяє як мінімум приблизно оцінити вагу і міцність ободів, а також деякі інші їх конструктивні особливості.

Шов і боковини

В процесі виготовлення обода металевий профіль згинається в коло, і його кінці скріплюються швом. Шов може закріплюватися як за допомогою зварювання (зварений шов), так і на спеціальних штифтах (клепано варіант). Клепано шов менш міцний зварного, але при різниці у вартість майже в два рази, потрібно розуміти, що немає необхідності у надмірній міцності ободів для прогулянкових велосипедів або при експлуатації велосипеда в міському циклі.

Шов ніколи не буває ідеальним, і як правило ширина обода в його області трохи відрізняється від решти. На новому ободі в перший час при використанні ободних гальм може з'являтися характерне биття колодок при проходженні через місце знаходження з'єднувального шва. Через деякий час колодки і обід притираються, і характерна нерівність згладжується.

Десь в 90-х роках, компанія Mavic представила свою розробку ободів під назвою SUP (Soudé Usine Proces - з фр. «процес зварювання і фрезерування»). В рамках даної технології обода виробляються трохи ширшими в області гальмівний поверхні, і після зварювання поміщаються на спеціальний верстат, де збоку знімається зайвий метал.

Пізніше деякі компанії частково скопіювали цей процес, застосовуючи фрезерування ободів як до зварних, так і клепано конструкціям.

Одностінні і багатостінні

Одностінні і багатостінні

Двухстенний обід (зліва), двухстенний обід з високим профілем (в центрі), трёхстенний обід з високим профілем (праворуч).

Найпростіші обода зазвичай мають одностінну конструкцію, тобто профіль такого обода схожий на латинську букву «U». Такі обода в основному встановлюються на прогулянкові велосипеди.

Більш досконалим типом ободів, у яких меншу вагу при більшій міцності, є двохстінні (подвійні) обода, що застосовуються на велосипедах як для крос-кантрі, дак і для даунхила. Профіль даних ободів також представляє букву «U», але з додатковою горизонтальною перемичкою. Обода такого профілю зазвичай більш високого якісного і цінового рівня.

Якщо необхідний обід з більшою міцністю, то встановлюється обід з високим профілем: при його застосуванні значно підвищується жорсткість і міцність обода «на складання».

Найрозвиненіший варіант обіду - трёхстенний, коли всередину високопрофільного обода вставляється додаткова горизонтальна перемичка. Роль цієї перемички полягає не стільки в збільшенні міцності обода «на складання», скільки в збільшенні бічної жорсткості, що перешкоджає появі вісімок. Такі обода зустрічаються досить рідко.

Обода для щодо легкого застосування - наприклад, для крос-кантрі, - виконуються досить вузькими: зовнішній розмір становить 21-26 мм. Обода для фрірайду, даунхила і інших екстремальних стрибкових дисциплін істотно ширше - до 35 мм і більше. При збільшенні ширини обода, помітно збільшується і його поперечна жорсткість.

Міцність і вага

Для додаткового зміцнення ободів застосовується поверхневе насичення металу іншими речовинами гальванічним способом - анодування . Поверхня анодованих алюмінієвих ободів не світла, а чорна. Часто одна і та ж модель обода пропонується виробником як в звичайному, так і анодируваному вигляді, яка коштує приблизно на 10-20% дорожче. Гальмівні доріжки на сучасних ободах компанії Mavic іноді покриваються керамічним шаром. Важливо пам'ятати, що для таких ободів потрібний установка спеціальних колодок.

Міцне колесо можна зібрати, використовуючи, високоякісні спиці або спиці зі збільшеним діаметром перетину. Cуть їх застосування - в можливості високого попереднього натягу спиць, коли корисне навантаження розподілено по спицях більш рівномірно.

Для зміцнення поверхні обода в зоні спицевого отвори раніше під головки ніпелів спиць іноді підкладали шайби . Тепер на багатьох ободах в отвір встановлюються спеціальні пістони , Які також полегшують обертання ніпелів при складанні колеса і його правці . У двохстінні обода встановлюються як звичайні пістони на зовнішній стінці, так і подвійні - проходять наскрізь через обидві стінки.

Раніше для більшості велосипедів стандартне колесо складалося з 36 спиць. Більша кількість зустрічалося рідко (наприклад, на старих англійських велосипедах і на тандемах ), А менше (32, 28, 24) - тільки на шосейних велосипедах і велосипедах з маленькими колесами. Зараз, з появою якісних міцних спиць і жорстких ободів, проблема обриву спиць вже не настільки актуальна. У зв'язку з цим для сучасного гірського велосипеда стандартом є 32 спиці в колесі. У разі використання радіального набору спиці, кількість спиць може бути ще менше. При складанні колеса необхідно переконатися у відповідності кількості отворів під спиці в ободі і втулці.

Інші тонкощі

Останнім часом іноді стали з'являтися обода із зміщеними рядами отворів під спиці. Такі обода призначені тільки для задніх коліс багатошвидкісних велосипедів. Справа в тому, що через застосування в багатошвидкісних барабанних втулках касет з великою кількістю шестерень , Доводиться зрушувати правий фланець втулки ближче до її центру, і зонт спиць справа виходить більш плоским, ніж зліва. Щоб цього досягти, праві спиці доводиться натягувати набагато сильніше, ніж ліві. Таким чином, або спиці з правого боку стають сильно перетягнутий, або з лівої - недостатньо натягнутими. Для зменшення даного дізбаланса застосовуються обода зі зміщеними рядами отворів для спиць на 2-3 мм вліво.

Клапани та ніпелі

Існують три типи ніпелів: автомобільний (Schrader), велосипедний (Woods) і спортивний (Presta). Діаметр клапана у автомобільного та велосипедного ніпелів помітно більше, ніж у спортивного.

В даний час все більш широке поширення набувають спортивні ніпелі Presta, і в зв'язку з цим обода все частіше роблять саме під них. Для установки на такий обід камери зі звичайним автомобільним ніпелем, отвір необхідно розсвердлювати, хоча рекомендується використовувати запасні камери відповідного типу. Якщо на велосипеді встановлено високопрофільні обода, то необхідно мати запасні камери з довгими клапанами.

У деяких ободах спиці кріпляться не на зовнішній стінці обода, а на внутрішній, що призводить до необхідності застосування спиць з довгими ніпелями.

бічні стінки

Для полегшення ободів часто застосовується утоньшение їх бічних стінок, навантаження на які відносно невелика.

Застосування потужних ободних гальм (наприклад, V-brake ) Часто призводить до того, що бічні стінки в області гальмівних доріжок швидко протираються гальмівними колодками. Чи не рідкістю стала необхідність зміни обода всього за один-двасезона експлуатації. Виходом з цієї ситуації стало застосування дискових гальм . Існують обода, призначені для роботи тільки з дисковими гальмами. У таких ободів немає гальмівних бічних доріжок і, відповідно, вони не сумісні з ободнимі гальмівними системами.

Флиппер

Спеціальна ободная стрічка з тонкої гуми або міцного синтетичного матеріалу, що оберігає камеру від гострих країв спиць отворів і можливих проколів ніпелем спиці. В принципі, можна замінити фліппер на звичайну ізоляційну стрічку або зовсім обійтися без нього. Але в разі поломки спиці фліппер утримує її, не даючи проколоти камеру і відповідно забезпечує більшу безпеку при експлуатації велосипеда в екстремальних умовах.

Необхідність в міцності колеса очевидна, але на що впливає його вага?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов