Наша сеть партнеров Banwar
Розкажіть, як влаштована і працює вязкостная муфта вентилятора.
Борис С., м.Бердянськ
Вязкостная муфта - це рідинно-фрикційний привід, безступінчатий регулює частоту обертання вентилятора в залежності від температури двигуна.
Муфта складається з корпусу, заповненого рідиною (зазвичай - силіконовим маслом), провідного і веденого дисків і механізму управління.
Проміжний диск ділить порожнину муфти на два об'єми - робочий і резервуарний. Ведучий диск з'єднаний з коленвалом двигуна, ведений - з корпусом муфти і, отже, з крильчаткою вентилятора.
Чутливим елементом механізму управління служить биметаллическая (плоска або спіральна) пружина клапана. Вона реагує на підвищення або зниження температури рідини, що охолоджує мотор, і забезпечує, відповідно, відкриття або закриття клапана, що з'єднує обсяги муфти.
Нагрівання або охолодження пружини здійснюється, головним чином, за рахунок повітряного потоку, що пройшов через соти радіатора системи охолодження.
При запуску непрогрітого мотора клапан закритий, кількість масла в робочому обсязі незначно, тому обороти вентилятора мінімальні.
Після прогріву двигуна і відкриття клапана велика частина робочої рідини перетікає з резервуарного об'єму в робочий. В результаті за рахунок рідинного тертя між дисками від ведучого диска на корпус муфти передається більший крутний момент. При цьому швидкість обертання крильчатки вентилятора, а отже, обдув і охолодження радіатора збільшуються.
При охолодженні двигуна і закриття клапана масло під впливом відцентрових сил «переганяється» через отвори проміжного диска з робочого об'єму назад в резервуарний. Це призводить до «виключення» муфти, зниження швидкості обертання крильчатки і зменшення обдування радіатора мотора.
Підготували Юрій Дацик, Володимир Корницкий
Фото Андрія Яцуляк
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.