Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Верховний суд роз'яснив, в яких випадках можна повернути дилера бракований автомобіль

  1. Повернення після гарантії: складно, але можна

Наша сеть партнеров Banwar

Незадоволені автовласники все частіше судяться з продавцями та виробниками, але на доказ своєї правоти можуть піти місяці і навіть роки. Прискорити розгляди, пов'язані з неякісними машинами, повинні роз'яснення Верховного суду.

«Не задоволений - йди до суду!» - це правило життя, давно вкорінене в західних країнах, у нас поки тільки прищеплюється, причому вельми важко і болісно. Тим, хто зіткнувся з покупкою бракованого автомобіля, доводиться довгі місяці доводити свою правоту в судах, щоб позбутися від обтяжливою покупки і повернути гроші. Якщо поглянути на позови, які Верховний суд привів в якості прикладів в недавньому «Огляді практики розгляду судами справ у спорах щодо захисту прав споживачів, пов'язаних з реалізацією товарів і послуг», то можна зробити висновок, що найчастіше слабину дають апеляційні суди. Саме через їх помилкових рішень і незнання законів справи про бракованих автомобілях доводиться по кілька разів переглядати, багато хто з них доходять до Верховного суду.

Не минуло 15 діб? Сміливо повертайте неякісну машину продавцеві!

Отже, перше роз'яснення стосується автомобілів, у яких недолік (один або кілька) виявлений протягом 15 діб з дня передачі покупцеві. У цих випадках неважливо, істотним або несуттєвим є виявлений дефект, - продавець в будь-якому випадку зобов'язаний на вимогу покупця надати новий автомобіль або повернути гроші. Як приклад наводиться така справа: позивач судився з автосалоном через машини, у якій протягом перших 15 днів володіння були виявлені кілька недоліків. Суд першої інстанції визнав їх виробничими і встав на сторону покупця, але апеляційний суд підтримав дилера, пославшись на те, що виявлені недоліки - несуттєві і не заважають нормальній експлуатації автомобіля, до того ж дилер їх усунув. Верховний суд викрив апеляційний суд в незнанні пункту 1 статті 18 Закону «Про захист прав споживачів», змусив-таки дилера забрати несправним інструментом і повернути позивачеві сплачені за неї гроші.

Верховний суд викрив апеляційний суд в незнанні пункту 1 статті 18 Закону «Про захист прав споживачів», змусив-таки дилера забрати несправним інструментом і повернути позивачеві сплачені за неї гроші

Затяжний ремонт і міжнародна гарантія

Друге роз'яснення стосується дефектних машин, які знаходяться на гарантійному терміні. Як приклад наводиться розгляд між громадянкою та автосалоном навколо машини з дворічною гарантією. Протягом гарантійного терміну громадянка багаторазово здійснювала позапланові візити в фірмові сервісні центри (в тому числі за межами Росії), так як машина постійно ламалася. В цілому автомобіль провів в ремзоне кілька місяців, а за законом, якщо технічно складним товаром, що знаходиться на гарантії, неможливо користуватися протягом 30 днів, то покупець має право вимагати розірвання договору купівлі-продажу. Перші два суди жінка програла, тому що судді не стали включати в період, коли вона не могла користуватися автомобілем, час на доставку машини на сервіс і час на ремонт за кордоном. Верховний суд, пославшись на пункт 7 статті 18 Закону, зобов'язав колег враховувати в таких справах час доставки, так як за неї відповідає продавець, а не споживач. Ремонт за кордоном також необхідно брати до уваги, оскільки в договорі в даному випадку було зазначено, що гарантія на автомобіль поширюється за межі РФ, так що власниця мала повне право ремонтувати машину там, де їй зручно.

Звільнити дилера від відповідальності за гарантійний автомобіль може тільки незалежна експертиза

Здавалося б, це очевидно? На жаль, немає: в деяких випадках суди стають на бік продавця, «ощасливив» клієнта дефектним автомобілем, без експертизи. Як приклад наводиться рішення апеляційного суду на користь дилера, мотивоване тим, що первинна експертиза не може однозначно довести, чи впливає характер експлуатації автомобіля на виявлені в ньому дефекти. Крім того, в цьому рішенні вказувалося, що оскільки гарантійний термін на машину ще не закінчився і дилер згоден його лагодити, а виявлені недоліки несуттєві, то підстав для розірвання угоди немає. Верховних суд всю цю «казуїстику» скасував і вказав на те, що, згідно з пунктом 4 статті 13 Закону, відповідач повинен довести неможливість нести відповідальність за товар (тобто потрібна як мінімум ще одна експертиза). До того ж, апеляційний суд, вказавши на те, що дилер готовий ремонтувати машину по гарантії, фактично визнав тим самим, що виявлені недоліки носять виробничий, а не експлуатаційний характер.

Додаткове обладнання повертається разом з автомобілем, і в штрафах воно теж враховується!

Рідкісний автомобіль (особливо бюджетний) сьогодні купиш у дилера без нав'язаного додаткового обладнання: килимки, крута сигналізація, зимові шини, болти-секретки, «мухобойка» на капоті, багажник на даху та ін. Так ось вся «музика» здається разом з автомобілем, якщо останній по суду визнаний неякісним і підлягає поверненню. Більш того, при нарахуванні неустойок і штрафів продавцю вартість "допів" теж враховується! Як приклад наводиться рішення двох судів за позовом громадянина, який купив автомобіль з додатковим обладнанням. Суди вирішили, що нараховувати штрафи відповідачу, виходячи з вартості "допів", неправильно, так як завод-виробник не несе відповідальності за стороннє обладнання. Верховний суд визнав ці доводи безпідставними і наказав нараховувати неустойки і штрафи з урахуванням повної вартості автомобіля, тобто з усім встановленим на нього додатковим обладнанням, оскільки позивачем передбачалося їх спільне використання.

Повернення після гарантії: складно, але можна

Так, дефектний автомобіль після гарантії можна повернути, але тільки виробникові, а не дилера, причому для цього необхідно довести, що виявлений дефект виник до передачі товару споживачеві або з причин, які існували до цього моменту. Як приклад наводиться розгляд навколо битого автомобіля: дилер передав його покупцеві, але не повідомив про дефект (продавець стверджує, що не знав про нього, - мовляв, вдарили і пофарбували на заводі). Суди перших двох інстанцій в даному випадку підтримали позивача, але Верховний суд, суворо дотримуючись букви Закону, встав на сторону автодилера. Оскільки неможливо встановити, де саме перефарбовувався автомобіль, який на момент подачі позову знаходився не на гарантії, то, згідно з пунктом 6 статті 19 Закону «Про захист прав споживачів», пред'являти претензії до продавця неправомірно, відповідачем в даному випадку повинен виступати завод-виготовлювач. Є й інші обмеження: істотні недоліки у автомобіля з закінчилася гарантією можуть бути пред'явлені виробнику після закінчення двох років з дня передачі товару споживачеві (якщо гарантія менше цього терміну), протягом встановленого на товар терміну служби або протягом десяти років з дня передачі товару споживачеві в разі, якщо термін служби не встановлено.

Не минуло 15 діб?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов