Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

ВГОРУ КОЛЕСАМИ

Наша сеть партнеров Banwar

Наука і життя // Ілюстрації

<

>

Перевантажені автомобілі, особливо позашляховики, легко перевертаються. Чому це відбувається? Як уникнути подібних аварій? Треба всього лише виконувати ряд нескладних рекомендацій.

Національне управління безпеки руху на шосейних дорогах США, проаналізувавши причини аварій, пов'язаних з переворотом автомобілів, прийшло до висновку, що з позашляховиками це трапляється вдвічі частіше, ніж з легковими автомобілями. За статистикою, аварії, пов'язані з переворотом звичайних легковиків, закінчуються смертельним результатом в 20% випадків, а позашляховиків - більш ніж в 50% випадків. Причина в тому, що дорожній просвіт у них значно більше, а центр ваги вище, тому на крутих поворотах вони легше втрачають рівновагу.

Причина в тому, що дорожній просвіт у них значно більше, а центр ваги вище, тому на крутих поворотах вони легше втрачають рівновагу

Захоплення невеликими грузовичків-пікапами і повноприводними позашляховиками спочатку затопило Америку. Було це на початку 70-х років тепер уже минулого, ХХ століття. Трохи пізніше мода на всюдиходи докотилася до Європи. Їх поширення збіглося з появою тут нашої "Ниви" ВАЗ 2121. Конкурентів у цього автомобіля тоді просто не було. Недорога, а за європейськими мірками дуже дешева, і до того ж досить надійна і комфортабельна машина користувалася попитом у студентів і фермерів, мисливців і мандрівників. Французи та бельгійці зуміли провести грамотну рекламну кампанію по просуванню машини на ринок, і справа пішла. Правда, дуже швидко нас обігнали інші автовиробники: протягом п'яти років європейський ринок поповнився як мінімум шістьма марками європейських і американських всюдиходів (не рахуючи модифікацій). Вони легко потіснили "Ниву", не дивлячись на те, що коштували часом на порядок дорожче.

З появою позашляховиків (на Заході їх називають SUV - sport utility vehicle) автовласники дуже швидко розділилися на дві категорії: любителів їзди по хороших дорогах з твердим покриттям, їх стали називати "паркетниками", і тих, хто не проти помісити бруд, прозваних "джиперами "або" джіповодов ". Перші вважають за краще берегти машину і їздити без ризику, другі, навпаки, вважають, що дорога потрібна лише для того, щоб дістатися до місця, де можна поїздити по лісі і ярах або форсувати вбрід річку, навіть якщо поруч є міст. Більшість "джиперів" стверджують, що зовнішній вигляд машини їх не цікавить, важливі лише її технічні характеристики. Всюдихід, кажуть вони, - машина, яка застрягне там, куди інша просто не доїде.

До речі, що застосовується до всіх без розбору позашляховиків слово "джип" формально відноситься тільки до продукції компанії "Крайслер". Втім, слово це стало настільки звичним, що навіть співробітники ГИБДД в свідоцтвах про реєстрацію в графі "Тип транспортного засобу" називають джипом позашляховики японських і інших виробників.

Але повернемося до аварій з переворотом і їх причин. Як правило, "паркетники" і "джіповодов" абсолютно по-різному завантажують свої машини. У багажнику "паркетної" легковика рідко возять тяжкості. Крім домкрата, насоса, запасного колеса та, зрідка, каністри з "незамерзаючої рідиною" для омивача скла, там нічого немає. У всюдихід найчастіше завантажують важкий чемодан з такою кількістю інструментів, що при бажанні з їх допомогою можна розібрати всю машину. Крім цього в ньому, як правило, лежать лопата, сокира, пила, ручна лебідка, трос, великий, злегка змахує на залізничний, домкрат і безліч інших корисних речей типу підкладних дощок, блоків, страхітливого вигляду монтажек і кувалди. При цьому в позашляховику ще залишається досить місця для того, щоб, вирушаючи на природу, занурити в нього надувний човен, намет, рушниці, рюкзаки, а якщо щось не поміщається, встановити на дах багажник і поставити на нього велосипед, серфінг, кошик , картину, картонку і ... ні, собачку все ж краще взяти в салон.

Навантажений "під зав'язку" позашляховик їде як ні в чому не бувало, адже двигун у повнопривідного автомобіля дуже потужний. У тих же випадках, коли мотор не дуже сильний (як, наприклад, у "Ниви" або УАЗа), виручає трансмісія із заниженою передачею. Але буває, що машину перевантажують до такої міри, що їзда на ній стає небезпечною: в крутому повороті вона може перевернутися. Відбувається це не тільки через зсув центру ваги, але ще тому, що підвіска і рульове управління перевантаженої машини працюють менш ефективно.

Що стосується гальм, то з ними справа йде ще гірше: адже баланс гальмівних зусиль на колесах, відрегульованих під нормально завантажену машину, при перевантаженні порушується. Варто трохи поміняти развесовку (так називають розподіл сил ваги, що діють на передню і задню осі), як порядок спрацьовування і ефективність гальмівних механізмів змінюється. Як правило, перевантаження доводиться більшою мірою на задню вісь. Більшість автомобілів (і позашляховики не виняток) влаштовані так, що в разі екстреного гальмування швидше і ефективніше повинні схоплювати передні колодки. На перевантаженої машині все по-іншому: задні гальма спрацьовують раніше передніх, чому автомобіль може зірватися в занесення. А відрегулювати гальма на грунтовно вантаженої машині мало кому приходить в голову. Тим часом зробити це зовсім не складно - треба налаштувати регулятор тиску в гальмівній магістралі, від якого залежить час спрацьовування задніх і передніх гальм. Правда, щоб зробити регулювання, доведеться забратися під машину і попрацювати гайковим ключем. Але це того варте.

Причиною нестійкості автомобіля може стати і неправильне тиск повітря в шинах. Шини з пониженим тиском швидко перегріваються, вони можуть провертатися щодо колісного диска і навіть зірватися з нього. Якщо ж шини перекачані, то за рахунок нагріву при русі тиск в них підвищується ще більше. Досить наїхати на невеликий камінь або вибоїну, щоб колесо лопнуло (див. "Наука і життя" № 6, 1997 г.). Утримати машину на дорозі і в тому і в іншому випадку буде важко, особливо, якщо вона неправильно і надмірно завантажена.

Ще одна причина, по якій машини можуть перевертатися (в більшій мірі це відноситься до позашляховиків), - використання нестандартних коліс. Для підвищення прохідності або просто для додання машині екстравагантного вигляду на неї встановлюють колеса більшого діаметру, ніж передбачено конструкцією. Іноді автомобіль піднімають шляхом заміни елементів підвіски, у "джиперів" це називається "ліфтовка". В результаті центр ваги зміщується вгору на 10-20 см. Геометрична прохідність машини (вона визначається відстанню від землі до нижньої точки підвіски або рами і максимальним радіусом подоланого бруствера) зростає, а стійкість значно погіршується. Про це не можна забувати.

Водій повинен бути готовий до зміни поведінки перевантаженого автомобіля на дорозі. На дрібних купинах, частих ворожих його може, як кажуть автомобілісти, розмотати, і, якщо не чекав цього водій не впорається з керуванням, машина виявиться перевернутої в кюветі.

Фото автора.

Чому це відбувається?
Як уникнути подібних аварій?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов