- Який велосипед вибрати для туризму?
- Що ще купити для велопоходу?
- Як розмістити вантаж на багажнику велосипеда?
Наша сеть партнеров Banwar
Як правило, для велотуризму вибирають звичайний гірський велосипед. У стандартну комплектацію таких моделей входить амортизована вилка спереду і дискові гальма (гальмують спеціальні диски, зафіксовані на колесі).
Поради щодо вибору тут цілком стандартні: вибирайте модель під свій зріст, відразу оцінюйте, наскільки комфортно вам на ній сидіти і їздити, розкажіть консультанту, по якій місцевості і в якому стилі ви зазвичай катаєтеся, щоб підібрати велосипед саме для вас.
Який велосипед вибрати для туризму?
При виборі велосипеда для походу потрібно орієнтуватися не на вартість і навіть не на конкретну модель, а на те, наскільки він підходить для їзди на дальні відстані по різних дорогах.
Особливості похідних моделей:
- Велосипед повинен бути досить міцним і надійним, щоб не довелося лагодити його в дорозі (наприклад, при поломці простіше зварити сталеву раму, з алюмінієвої складніше - їздити на ній також менш комфортно);
- Наявність багажника (його вага повинна бути розрахований до 15 кг);
- Система перемикання швидкостей;
- Сідло, індивідуально підібране під велосипедиста (не потрібно виїжджати в похід на новому сідлі);
- Знімні крила, щоб легко прибирати їх під час перевезення в транспорті (захищають і велосипед, і велосипедиста від бризок води і бруду при їзді);
- Задній ліхтар (його наявність обов'язково для безпеки велосипедиста).
Якщо говорити про колесах, то експерти радять не вибирати покришки з грубими протекторами для бруду і гравію. Як правило, у більшості гірських велосипедів саме такі покришки, але в велопоходе їздити на них буде незручно. Велика частина шляху проходить по асфальтованих дорогах, а на справжньому бездоріжжі все одно доводиться злазити з велосипеда і штовхати його самому.
Чим могутніше протектор, тим гірше на ньому їздити по асфальту. Також до них липне бруд, яку складно відчистити в дорозі. При покупці велосипеда можна попросити зібрати його з менш агресивною гумою (покришки слик або полуслік), або придбати її додатково.
Що ще купити для велопоходу?
Перше, про що варто подбати велотуристу перед походом, - зібрати хороший ремонтний набір. Якщо ви подорожуєте групою, буде корисним привести похідний ремонтний набір до якогось спільного виду: щоб одним набором можна було чинити більшість велосипедів в поході.
У ремнабор зазвичай входять 3 види деталей:
- Інструменти, підібрані під вид велосипеда (ключі, викрутки, інструмент для зняття камери, матеріали для латочок);
- Витратні матеріали (камери, гальмівні колодки, троси перемикання гальм);
- Запчастини, які ламаються рідко, але без яких велосипед не зможе поїхати далі (запасні педалі, гальмівні ручки).
У кожного повинен бути насос зі шлангом, підібраним під тип коліс свого велосипеда. Також потрібно мати на увазі, що за правилами залізничних перевезень велосипед повинен бути в м'якій упаковці (будь ганчір'яний чохол) і поміщатися на місцях для багажу. Добре мати окремий чохол для коліс: знявши колеса, буде зручніше розмістити велосипед в вагоні.
Додатково можна придбати шосейний кермо для того, щоб зручніше керувати велосипедом в далекій дорозі. При довгій їзді (до 6 годин без зупинки) руки сильно втомлюються, а такий вигнутий «рогатий» кермо дозволяє змінювати положення.
Також можна встановити на велосипеді прилад GPS. Це набагато зручніше паперових карт - GPSможно закріпити прямо на кермі і переглядати маршрут, не зупиняючись для цього.
Як розмістити вантаж на багажнику велосипеда?
Комплектація, коли весь вантаж розташований над заднім колесом велосипеда, велотуристи називають радянської. Зараз в Європі поширений інший спосіб, коли вантаж розподіляється більш рівномірно. Два обсягу на передньому колесі - вони кріпляться на додаткові кронштейни, і два роздільних обсягу на задньому колесі - вони кріпляться на багажник. Всього чотири невеликі водонепроникні сумки.
Така система більше підходить для європейських країн, де багато велодоріжок і всередині міст, і між містами або навіть країнами (транс'європейські велосипедні доріжки). утешествовать по ним з такою розбалансуванням вантажу дуже зручно.
Радянська система добре підходить для пересування по бездоріжжю. Весь обсяг вантажу везе в одному рюкзаку. Плюс в тому, що якщо ви потрапляєте на сильне бездоріжжя, коли рух на велосипеді вже просто неможливо, дуже легко зняти велорюкзак з велосипеда, повісити його на спину і продовжувати рух далі.
Читайте також
Який велосипед вибрати для туризму?Що ще купити для велопоходу?
Як розмістити вантаж на багажнику велосипеда?
Який велосипед вибрати для туризму?
Що ще купити для велопоходу?
Як розмістити вантаж на багажнику велосипеда?