Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Вибір електродвигуна і розрахунок його робочих параметрів

  1. Типи електричних двигунів
  2. синхронні двигуни
  3. асинхронні двигуни
  4. Потужність і моменти
  5. клас енергоефективності
  6. Ступінь захисту IP, види кліматичних умов і категорій розміщення

Наша сеть партнеров Banwar

Правильність підбору електродвигуна, що враховує специфіку приводного механізму, умови праці та навколишнього середовища, визначає тривалість безаварійної роботи і надійність системи «двигун - навантаження».

Далі наведені рекомендації щодо вибору електродвигуна (послідовність, в якій вони представлені, не є обов'язковою).

На першому етапі необхідно визначитися з типом електричного двигуна. Нижче дані короткий опис, переваги і недоліки, сфери переважного застосування основних типів двигунів.

Типи електричних двигунів

  1. Двигуни постійного струму

Основною перевагою даних двигунів, яке визначало повсюдне їх використання на етапі розвитку електричних приводів, є легкість плавного регулювання швидкості в широких межах. Тому з розвитком напівпровідникової промисловості і появою відносно недорогих перетворювачів частоти відсоток їх використання постійно зменшується. Там, де це можливо двигуни постійного струму замінюються приводами на основі асинхронних двигунів з короткозамкненим ротором.

Основні недоліки двигуна постійного струму (невисока надійність, складність обслуговування і експлуатації) обумовлені наявністю колекторного вузла. Крім того, для живлення двигуна необхідне джерело постійного струму або тиристорний перетворювач змінної напруги в постійне. При всіх своїх недоліках двигуни постійного струму мають високий пусковим моментом і великий перевантажувальної здатністю. Що визначило їх використання в металургійній промисловості, верстатобудуванні і на електротранспорті.

  1. синхронні двигуни

Основною перевагою даних двигунів є те, що вони можуть працювати з коефіцієнтом потужності cosφ = 1, а в режимі перезбудження навіть віддавати реактивну потужність в мережу, що сприятливо позначається на характеристиках мережі: збільшується її коефіцієнт потужності, зменшуються втрати і падіння напруги. Крім того, синхронні двигуни стійкі до коливань мережі. Максимальний момент синхронного двигуна пропорційний напрузі, при цьому момент асинхронного двигуна пропорційний квадрату напруги. Отже, при зниженні напруги синхронний двигун зберігає більшу перевантажувальну здатність, а можливість форсування збудження збільшує надійність їх роботи при аварійних зниженнях напруги. Більший повітряний зазор в порівнянні з асинхронним двигуном і застосування постійних магнітів робить ККД синхронних двигунів вище. Їх особливістю також є сталість швидкості обертання при зміні моменту навантаження на валу.

При всіх перевагах синхронного двигуна основними недоліками, що обмежують їх застосування є складність конструкції, наявність збудника, висока ціна, складність пуску. Тому синхронні двигуни переважно використовуються при потужностях понад 100 кВт.

Основне застосування - насоси, компресори, вентилятори, двигун-генераторні установки.

  1. асинхронні двигуни

За конструктивним принципом асинхронні двигуни поділяються на двигуни з короткозамкненим та фазним ротором. При цьому більшість використовуваних електродвигунів є асинхронними з короткозамкненим ротором. Настільки широке застосування обумовлене простотою їх конструкції, обслуговування і експлуатації, високою надійністю, відносно низькою вартістю. Недоліками таких двигунів є великий пусковий струм, відносно малий пусковий момент, чутливість до змін параметрів мережі, а для плавного регулювання швидкості необхідний перетворювач частоти. Крім того, асинхронні двигуни споживають реактивну потужність з мережі. Межа застосування асинхронних електродвигунів з короткозамкненим ротором визначається потужністю системи електропостачання конкретного підприємства, так як великі пускові струми при малій потужності системи створюють великі зниження напруги.

Використання асинхронних двигунів з фазним ротором допомагає знизити пусковий струм і істотно збільшити пусковий момент, завдяки введенню в ланцюг ротора пускових реостатів. Однак, з огляду на ускладнення їх конструкції, і як наслідок, збільшення вартості їх застосування обмежене. Основне застосування - приводи механізмів з особливо важкими умовами пуску. Для зменшення пускових струмів асинхронного двигуна з короткозамкненим ротором може бути використаний пристрій плавного пуску або перетворювач частоти.

В системах, де необхідно ступеневу зміна швидкості (наприклад, ліфти) використовують багатошвідкісні асинхронні двигуни. У механізмах, які потребують зупинки за певний час і фіксації валу при зникненні напруги живлення, застосовуються асинхронні двигуни з електромагнітним гальмом (металообробні верстати, лебідки). Існують також асинхронні двигуни з підвищеним ковзанням, які призначені для роботи в повторно-короткочасних режимах, а також режимах з пульсуючим навантаженням.

Після того, як визначено тип електродвигуна, повністю враховує специфіку робочого механізму і умови роботи, необхідно визначитися з робочими параметрами двигуна: потужністю, номінальним і пусковим моментами, номінальними напругою і струмом, режимом роботи, коефіцієнтом потужності, класом енергоефективності.

Потужність і моменти

У загальному випадку для кваліфікованого підбору електродвигуна повинна бути відома здатність навантаження діаграма механізму. Однак, в разі постійної або слабо мінливій навантаження без регулювання швидкості достатньо розрахувати необхідну потужність по теоретичним або емпіричним формулам, знаючи робочі параметри навантаження. Нижче наведені формули для розрахунку потужності двигуна P2 [кВт] деяких механізмів.

  1. вентилятор

вентилятор

де Q [м3 / с] - продуктивність вентилятора,

Н [Па] - тиск на виході вентилятора,

ηвент, ηпер - ККД вентилятора і передавального механізму відповідно,

k з - коефіцієнт запасу.

  1. насос

насос

де Q [м3 / с] - продуктивність насоса,

g = 9,8 м / с2 - прискорення вільного падіння,

H [м] - розрахункова висота підйому,

ρ [кг / м3] - щільність рідини, що перекачується,

ηнас, ηпер - ККД насоса і передавального механізму відповідно,

k з - коефіцієнт запасу.

  1. поршневий компресор

поршневий компресор

де Q [м3 / с] - продуктивність компресора,

А [Дж / м3] - робота ізотермічного і адіабатичного стиснення атмосферного повітря об'ємом 1 м3 тиском 1,1 · 105 Па до необхідного тиску,

ηкомпр, ηпер - ККД компресора і передавального механізму відповідно,

k з - коефіцієнт запасу.

Крім того, необхідно зіставити пусковий момент двигуна (особливо в разі асинхронного з короткозамкнутим ротором) і робочого механізму, так як деякі механізми мають підвищений опір в момент рушання. Слід мати на увазі й ту обставину, що при заміні трифазного асинхронного двигуна на однофазний пусковий момент останнього майже в три рази менше і механізм, успішно функціонував раніше, може не рушити з місця.

Розвивається електродвигуном момент M [Нм] і корисна потужність на валу Р2 [кВт] пов'язані наступним співвідношенням

Повна потужність, споживана з мережі:

для двигунів постійного струму (вона ж активна)

для двигунів постійного струму (вона ж активна)

для двигунів змінного струму

для двигунів змінного струму

при цьому споживані активна і реактивна потужності відповідно

при цьому споживані активна і реактивна потужності відповідно

У разі синхронного двигуна значення Q1 може вийти негативним, це означає, що двигун віддає реактивну потужність в мережу.

Важливо відзначити наступне. Не слід вибирати двигун з великим запасом по потужності, так як це призведе до зниження його ККД, а в разі двигуна змінного струму також до зниження коефіцієнта потужності.

Напруга і струм

При виборі напруги електродвигуна необхідно враховувати можливості системи енергопостачання підприємства. При цьому недоцільно при великих потужностях вибирати двигун з низькою напругою, так як це призведе до невиправданого подорожчання не тільки двигуна, а й живлять проводів і комутаційної апаратури внаслідок збільшення витрат міді.

Якщо при рушанні момент опору навантаження невеликий і для зменшення пускових струмів асинхронного двигуна з короткозамкненим ротором може бути застосований спосіб пуску з перемиканням з «зірки» на «трикутник», необхідно передбачити висновок в клемник всіх шести затискачів обмотки статора. У загальному випадку застосування схеми з'єднання «зірка» є кращим, тому що в схемі «трикутник» є контур для протікання струмів нульової послідовності, які призводять до нагрівання обмотки і зниження ККД двигуна, в з'єднанні «зірка» такий контур відсутня.

Режим роботи

Навантаження електродвигуна в процесі роботи може змінюватися по-різному. ГОСТом передбачені вісім режимів роботи.

  1. Тривалий S1 - режим роботи при постійному навантаженні протягом часу, за який температура двигуна досягає сталого значення. Потужність двигуна, що працює в даному режимі, розраховується виходячи з споживаної механізмом потужності. Формули розрахунку потужності деяких механізмів (насос, вентилятор, компресор) наведені вище.
  2. Короткочасний S2 - режим, при якому за час включення на постійне навантаження температура двигуна не встигає досягти сталого значення, а за час відключення двигун охолоджується до температури навколишнього середовища. У разі використання двигуна S1 для роботи в режимі S2 необхідно перевірити його тільки по перевантажувальної здатності, так як температура не встигає досягти допустимого значення.
  3. Повторно-короткочасний S3 - режим з періодичним відключенням двигуна, при якому за час включення температура не встигає досягти сталого значення, а за час відключення - температури навколишнього середовища. Розрахунок потужності електродвигуна звичайного виконання для роботи в режимі S3 проводиться за методами еквівалентних величин з урахуванням пауз і втрат в перехідних режимах. Крім того, двигун необхідно перевірити на допустиму кількість включень в годину. У разі великого числа включень в годину рекомендується використовувати двигуни з підвищеним ковзанням. Дані електродвигуни мають підвищений опором обмотки ротора, а, отже, меншими пусковими і гальмівними втратами.
  4. Повторно-короткочасний з частими пусками S4 і повторно-короткочасний з частими пусками і електричним гальмуванням S5. Дані режими розглядаються аналогічно режиму S3.
  5. Перемежовується S6 - режим, при якому робота двигуна під навантаженням, періодично замінюється роботою на холостому ходу. Більшість двигунів, що працюють в тривалому режимі, мають мінливий графік навантаження.

При цьому для обгрунтованого вибору двигуна з метою оптимального його використання рекомендується застосовувати методи еквівалентних величин.

клас енергоефективності

В даний час питанням енергоефективності приділяється величезна увага. При цьому під енергоефективністю розуміється раціональне використання енергетичних ресурсів, за допомогою якого досягається зменшення споживання енергії при тому ж рівні потужності навантаження. Основним показником енергоефективності двигуна є його коефіцієнт корисної дії

де Р2 - корисна потужність на валу, Р1 - споживана активна потужність з мережі.

Стандартом IEC 60034-30 для асинхронних електродвигунів з короткозамкненим ротором були встановлені три класи енергоефективності: IE1, IE2, IE3.

Мал. 1. Класи енергоефективності

Так, наприклад, використання двигуна потужністю 55 кВт підвищеного класу енергоефективності дозволяє заощадити близько 8000 кВт в рік від одного двигуна.

Ступінь захисту IP, види кліматичних умов і категорій розміщення

ГОСТ Р МЕК 60034-5 - 2007 встановлює класифікацію ступенів захисту, що забезпечуються оболонками машин.

Позначення ступеня захисту складається з букв латинського алфавіту IP і наступних двох цифр (наприклад, IP55).

Позначення ступеня захисту складається з букв латинського алфавіту IP і наступних двох цифр (наприклад, IP55)

Більшість електродвигунів, що випускаються в даний час, мають ступені захисту IP54 і IP55.

Категорія розміщення позначається цифрою:

1 - на відкритому повітрі;

2 - під навісом при відсутності прямого сонячного впливу і атмосферних опадів;

3 - в закритих приміщеннях без штучного регулювання кліматичних умов;

4 - в закритих приміщеннях з штучно регульованими кліматичними умовами.

Кліматичні умови:

У - помірний клімат;

УХЛ - помірно холодний клімат;

ХЛ - холодний клімат;

Т - тропічний клімат.

Таким чином, при виборі електродвигуна необхідно враховувати умови навколишнього середовища (температура, вологість), а також необхідність захисту двигуна від впливу сторонніх предметів і води.

Наприклад, використання електродвигуна з типом кліматичного виконання і категорією розміщення У3 на відкритому повітрі є неприпустимим.

Зусилля, що діють на вал двигуна з боку навантаження

Найбільш навантаженими в двигуні є підшипникові вузли. Тому при виборі двигуна повинні бути враховані радіальні і осьові зусилля, діючі на робочий кінець вала двигуна з боку навантаження. Перевищення допустимих значень сил призводить до прискореного виходу з ладу не тільки підшипників, але і всього двигуна (наприклад, зачіпання ротора про статор).

Зазвичай допустимі значення сил для кожного підшипника наведені в каталогах. Рекомендується в разі підвищених радіальних зусиль (ремінна передача) на робочий кінець вала встановити роликовий підшипник, при цьому переважним є двигун з чавунними підшипниковими щитами.

Особливості конструкції двигуна при роботі від перетворювача частоти

В даний час все більшого поширення набуває використання частотно-регульованого приводу (ЧРП), виконаного на основі асинхронного електродвигуна з короткозамкненим ротором.

При використанні частотно-регульованого приводу досягається:

1. економія електроенергії;

2. плавність пуску і зниження пускових струмів;

3. збільшення терміну служби двигуна.

У загальному випадку стандартний електродвигун не можна використовувати в складі частотно-регульованого приводу, так як при зменшенні швидкості обертання знижується ефективність охолодження. При регулюванні швидкості вгору від номінальної різко збільшується навантаження від власної вентилятора. В обох випадках зменшується здатність навантаження двигуна. Крім того, в разі використання двигуна в системах точного регулювання необхідний датчик положення ротора двигуна.

При роботі електродвигуна від перетворювача частоти в контурі вал - фундаментну плиту можуть протікати струми. При цьому виникає точкова ерозія на кульках і роликах, на бігових кільцях підшипників кочення, а також на бабітової поверхні підшипників ковзання. Від електролізу мастило чорніє, підшипники гріються. Для розриву контуру проходження підшипникових струмів на неприводний кінець вала встановлюється ізольований підшипник. При цьому за умовами безпеки установка ізольованих підшипників з двох сторін двигуна не припустима.

Величина підшипникових струмів стає небезпечною для безаварійної роботи двигуна при напрузі між протилежними кінцями валу більше 0,5 В. Тому установка ізольованого підшипника зазвичай потрібно для електродвигунів з висотою осі обертання понад 280 мм.

Примітка

Необхідно відзначити, що в разі відхилення умов експлуатації двигуна (наприклад, температури навколишнього середовища або висоти над рівнем моря), потужність навантаження повинна бути змінена. Крім того, при зниженні потужності навантаження в певні моменти часу для раціонального використання двигуна може бути змінена схема з'єднання обмотки, а, отже, і фазну напругу.

По темі

Перетворювачі частоти INSTART

Пристрої плавного пуску INSTART

Додаткове обладнання до ПЧ і УПП

Таблиця сумісності додаткового обладнання

Прайс-лист на обладнання INSTART

Популярні товари

Шинопроводи, шини та супутня продукція

Шінодержателі і кріплення

Ізолятори опорні, прохідні, тягові

Ізолятори з ємнісним дільником. Індикатори наявності напруги 10-35 кВ

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов