Наша сеть партнеров Banwar
Скоро весна і новачки почнуть думати (хоча думати треба було ще восени і взимку - але, як показує практика, в Росії все робиться в останній момент) про покупку першого мотоцикла і з чого почати. Звичайно, багато хто буде марити спорту з купою пластику, але, за фактом, вони не зможуть на них їздити, про чопера - але, не факт, що зможуть на них їздити взагалі. Багато новачків, напевно, вийдуть за порадами на Yamaha YBR - але він занадто крейда і ніжний, багатьох відлякує його несерйозний зовнішній вигляд велосипеда з моторчиком.
Тому я раджу купити ендуро!
І ось чому (з фотками на прикладі мого останнього ендуро Racer Ranger ):
Плюси ендуро в якості першого мотоцикла:
- Можна без прав, без досвіду, викочуватися по полях, біля гаражів, в загальному, не по дорогах загального користування - повірте, падати на траву менш травматично для тіла і мотоцикла ніж на асфальт.
- Ендуро легко витримують не жорсткі падіння (а вони обов'язково будуть у новачка) і косяки при водінні - впустив з підніжки, зачепив бордюр і тп: пластик на ендуро м'який і гнеться, а не ламається, пофарбований в масі, а наклейки завжди можна оновити. Його досить важко подряпати, підніжки і лапки гальма і КПП складаються - все зроблено для того щоб не боятися життєвих печалек.
- Косметичні подряпини на ендуро - це нормально і ніхто на них не буде дивитися, а вони з'являться неминуче при падіннях, яких не уникнути (більш того, при навчанні водінню, потрібно вчиться і правильно падати).
- Він простий в управлінні навіть для новачка (не стосується важких і злих хард ендуро): з самих низів мотор тягне, прискорення більш менш лінійне, легко можна котитися з невеликою швидкістю, гальма зазвичай не різкі, передбачувані, посадка вертикальна. І, в той же час, він дасть всі необхідні, для успішного водіння мотоцикла, навички.
- Невелика вага - легше керувати і піднімати.
- Ендурік надійні і прості за конструкцією: читаючи мануали в інтернетики можна більшу частину робіт зробити самому з обслуговування та ремонту: поміняти фільтри, масло, змастити ланцюг - все елементарно і інтуїтивно зрозуміло в силу простоти конструкції. Приклад на моєму, не найкращому надійному, мотоциклі.
- Розширення географії покатушек - обмежує тільки фантазія і можливості зчеплення шин: можна їздити в місті, по грунтовці, по полях, лісах, камінню і річках - всюди доречно. Можна забиратися туди, куди іншій техніці шлях замовлений.
- Низька ветрозащита і невисока максимальна швидкість будуть природними обмеженнями від запалу на перших порах набуття досвіду - спочатку мотопуті не до гонок по трасах.
- Ендуро, як правило, ліквідний: легко придбати за подібною ціною, легко потім буде продати, не сильно втративши в ціні.
- Ресурс і надійність японських ендуро досить високі - мотоцикли 90-х цілком успішно їздять без серйозних ремонтів.
- Запчастини, витратні матеріали на поширені моделі практично завжди в наявності і (фільтра / резина / ручки / важелі / масло / ланцюг / зірки і тп) стоять розумних грошей, а якщо чогось немає, то можна замовити і не доведеться довго чекати.
- Економічний: витрата палива в помірному режимі рідко перевищує 5 літрів бензину на сотню.
- Зручний в місті через вузькість і висоти керма: зручна вертикальна посадка, кермо над дзеркалами більшості машин проходить, прошивати пробки саме те.
- Йому пофіг на якість дороги (хто живе в Росії прекрасно розуміє що ніяких доріг насправді у нас немає). Спочатку новачок буде потрапляти в ями, стики, узбіччя, пісок, розмітку і т.п постійно.
- Екіпірування для ендуро варто розумних грошей (як правило, на інші мотоцикли виявляється дорожче).
- При бажанні, можна мати два комплекти коліс - ендуро і мотард.
- Можна їздити взимку, поставивши шипи.
- Задоволення від водіння на ендуро забезпечено, причому досить скоро після початкового навчання.
- Всі будуть їздити на Ендуро!
У ендуро є і деякі мінуси:
За цінами на даний момент: за сотню можна знайти живий ендурік японського виробництва, за півтори - цілком бадьорий, за 50-90 китайський. Можна і новий дилерський, але цінник нині не особливо гуманний.
Вважаю що для початку найкращим вибором буде одноциліндровий чотиритактний з повітряним охолодженням і кубатурою 200-250 кубів ендуро.
Хто що міркує з цього приводу?
все про Racer Ranger
Крута стаття? Поділися!
Автор: Юрій (Er ...)
експерт з автомобілів та мотоциклів в Пермі
Про мене