Наша сеть партнеров Banwar
Сьогодні автовласник має можливість вибирати тип мотора - турбований або атмосферне. У кожного з цих двигунів є позитивні і негативні сторони. Перед покупкою необхідно ретельно зважити всі аргументи. Інтернет-магазин AvtoALL зібрав для своїх клієнтів всі плюси і мінуси.
Що придбати - машину з модним турбованим двигуном або зупинити свій вибір на звичайному атмосферному моторі? AvtoALL готовий розглянути переваги та недоліки даних силових установок, щоб допомогти автомобілістам визначитися з вибором.
Отже, звичний атмосферний мотор - це двигун внутрішнього згоряння. Він працює за наступним принципом: повітря, що подається через карбюратор або інжектор, бере участь в утворенні паливної суміші - одна частина бензину і чотирнадцять - повітря. Зайнялося паливо виробляє енергію, яка приводить в рух робочі частини мотора.
атмосферні двигуни
переваги:
- моторесурс - практика експлуатації атмосферних двигунів, як бензинових, так дизельних, доводить, що термін ресурсної експлуатації обчислюється тисячами кілометрів пробігу. Наприклад, деякі американські атмосферні двигуни проходять без капітельного ремонту до 500 тисяч кілометрів;
- надійність - проста конструкція атмосферного двигуна не вимоглива до якості моторного масла і палива. Такому двигуну образ не лякайтесь відверто поганий бензин, на який можна «нарватися» на деяких АЗС. Безумовно, регулярну заправку неякісним пальним не витримає навіть атмосферник, але зате його відновлення обійдеться в рази дешевше, ніж ремонт турбоагрегату;
- ремонтопридатність - якщо з ладу вийде один з вузлів атмосферного двигуна, то вже згадана простота конструкції дозволить відремонтувати його без особливих витрат для автомобіліста.
недоліки:
- велика маса силової установки - в порівнянні з турбованим двигуном аналогічного об'єму;
- атмосферний мотор програє турбіні в динаміці;
- він не здатний підтримувати високу потужність при їзді в горах, де повітря розряджений.
турбовані двигуни
Відмінною особливістю турбодвигуна є наявність турбіни - турбонаддува з приводом від вихлопних газів. турбокомпресор заганяє в циліндри більше повітря. В результаті двигун дає значну потужність без збільшення робочого об'єму.
Турбований мотор винайшли ще в 1905 році, але на легкові автомобілі ці агрегати стали встановлювати тільки в другій половині ХХ століття.
переваги:
- збільшена потужність - в середньому, до 40% вище, якщо порівнювати з атмосферним двигуном такого ж об'єму;
- високий крутний момент - за рахунок цього динаміка краще, ніж у атмосферника;
- екологічна безпека - турбокомпресор забезпечує ефективне і безвідходне згорання палива в циліндрах, зменшуючи викид шкідливих речовин.
- низький рівень шуму - турбований двигун шумить менше, ніж атмосферне;
- немає втрати потужності - турбіна підтримує тиск, рівний атмосферному на рівні моря, тоді як звичайний двигун втрачає свою потужність при підйомі в гори;
- найбільш ефективний турбонаддув для дизельних двигунів вантажівок.
недоліки:
- двигун вкрай чутливий до якості масла і палива. Для таких установок рекомендується використовувати спеціальне моторне масло;
- турбіна працює при високій температурі, тому термін служби масляного фільтра і масла скорочується в два рази, в порівнянні з атмосферником;
- потрібно постійно стежити за станом масла, змінюючи його з періодичністю, рекомендованою виробником, регулярно перевіряти повітряний фільтр - якщо він забився, це порушить роботу компресора;
- підвищена витрата палива - в бензинових двигунах з тубронаддувом для приготування паливної суміші в циліндрах використовується великий обсяг повітря, відповідно, подається більше пального. Але це твердження стосується не всіх типів турбодвигунів;
- турбіна швидше зношується, якщо відразу після зупинки автомобіля відключати мотор. Щоб продовжити термін служби турбомотора, йому потрібно дати трохи попрацювати на холостих обертах для охолодження турбіни.
Ще в цьому розділі Що придбати - машину з модним турбованим двигуном або зупинити свій вибір на звичайному атмосферному моторі?