- консерватори
- Кабріолет, купе-кабріолет, родстер
- пікап
- ліберали
- Хетчбек, універсал
- Основна перевага хетчбека - його компактність і маневреність, зате універсал завжди виграє за обсягом...
- кросовер
- Трансформери
- Мінівен
- компактвен
- мікровен
- Відмінностей все менше
Наша сеть партнеров Banwar
Кількість типів кузовів автомобілів за останні 15 років збільшилася майже вдвічі. Виробники все частіше намагаються об'єднати в одному автомобілі відразу кілька типів кузова. Відрізнити один варіант від іншого стає все важче, але ми все-таки це зробимо.
Для початку, розділимо всі типи кузова на 3 групи: трьохоб'ємна, двохоб'ємні і однооб'ємні.
консерватори
Трьохоб'ємний кузов має виступаючий капот і багажник. Трехоб'емнік відносяться до найменш універсальним кузовам через обмежену можливість трансформації салону і багажника. У цю групу потрапляють седани, купе, кабріолети і пікапи.
Cедан, купе
Найяскравіший представник трьохоб'ємна кузова - це седан, який присутній в модельному ряду практично всіх виробників. Седан вважається найбільш консервативним (класичним) і престижним типом кузова. Седан має величезну популярність на наших дорогах, де "престиж це все", а машини поділяють на седани і не седани.
Купе Audi A5
Головна відмінність купе від седана складається в двухдверном кузові. Купе зазвичай будується на базі седана і має спортивний ухил (нижчий кузов, потужні мотори). Купе не завжди має яскраво виражений трьохоб'ємний кузов і за формою часто нагадує трехдверний хетчбек. Але хетчбек завжди видає вертикально розташована двері багажника, яку у купе намагаються зробити максимально горизонтальній.
Кабріолет, купе-кабріолет, родстер
Кабріолет Jaguar XK Convertible
Кабріолет - це купе з «м'якої» дахом-тентом, яка складається за задніми сидіннями і піднімається в разі потреби
Купе-кабріолет Peugeot 207 CC
Але м'який верх не дозволяв використовувати автомобіль круглий рік, тому в кінці 90-х почав набирати популярність новий варіант відкритого кузова - купе-кабріолет. На перший погляд це звичайне купе, але варто натиснути на потрібну кнопку, і жорстка металевий дах піднімається і акуратно складається в багажник, перетворюючи купе в кабріолет.
Двомісний кабріолет (без другого ряду сидінь) називається родстер (наприклад Porsche Boxster ).
пікап
Пікап - це кузов з відкритою вантажною площадкою, відокремленої від салону жорсткої перегородкою. Простіше кажучи, це зменшена копія звичайної вантажівки. Більшість пікапів будуються на одній платформі з позашляховиками і володіють хорошою прохідністю. Як у нас, так і у всій Європі пікапи особливою популярністю не користуються, зате в США від них без розуму.
ліберали
У двохоб'ємного кузова немає виступаючого багажника, а його кришка відкривається тільки разом зі склом і вважається ще одними дверима.
До двохоб'ємний кузов відносяться хетчбеки, універсали, а також створені на їх базі кросовери і позашляховики. Двохоб'ємні кузова виділяються найбільш місткими багажниками (універсали) і компактними розмірами (хетчбеки).
Хетчбек, універсал
хетчбек Skoda Fabia New і універсал Skoda Fabia New Combi
Головна відмінність хетчбека від універсалу - це величина (довжина) багажника.
Крім звичайного хетчбека, ще існує ліфтбек - хетчбек з майже трьохоб'ємним кузовом. У лифтбека кришка багажника має невеликий виступ і нагадує седан, але відкривається разом із заднім склом.
Хетчбеки дуже популярні в Європі, але у нас вони поки тільки набирають популярність, і то в основному завдяки ліфтбек (через схожість з седанами).
Основна перевага хетчбека - його компактність і маневреність, зате універсал завжди виграє за обсягом багажника.
позашляховик
Більшість позашляховиків і кросоверів по суті - універсали, але виділяються в окремий клас через свою зовнішність і розмірів. Позашляховик завдяки великому дорожньому просвіту (не менше 200 мм), повного приводу і наявності рамного кузова завжди вище будь-якого універсала і більшості кросоверів
кросовер
Кросовер Hyundai Tucson
Кросовер хоч і намагається виглядати як позашляховик, але не може похвалитися рамним кузовом і значним кліренсом і дуже часто поступається позашляховику по висоті.
Крім того, все частіше кросовери створюються на базі хетчбеків і відрізняються від них лише підвищеним дорожнім просвітом і великими колесами.
Останнім часом популярність кросоверів в усьому світі дуже сильно виросла. Незважаючи на те, що перші кросовери з'явилися порівняно недавно (середина 90-х), майже кожен виробник вже має в своєму модельному ряду такий кузов або планує додати найближчим часом.
Трансформери
Однооб'ємний кузов не має далеко виступаючого капота і багажника - двигун і багажний відсік знаходяться практично в салоні. Однооб'ємні кузова пишаються великою кількістю варіантів трансформації своїх просторих салонів.
До "однооб'емников" відносяться "наймолодші" типи кузова: мінівени, компактвени, мікровени - тобто практично всі автобуси будь-яких розмірів. Розрізнити ці варіанти кузова можна за розмірами машини і за кількістю рядів сидінь.
Мінівен
Мінівен відрізняється самими значними габаритами (довжина не менше 4,5 м) і обов'язковою наявністю третього ряду сидінь. Крім того, більшість мінівенів можна відрізнити по зрушуються бічним дверям. Мінівени з'явилися в середині 80-х років і стали першими представниками "однооб'емников".
компактвен
Компактвен за розмірами знаходиться між мікровенов і мінівеном, довжина від 4,2 до 4,5 метра. При цьому деякі компактвени можуть володіти третім рядом сидінь. Перші "компакт-диски" побачили світ в середині 90-х. По суті це трохи зменшений (компактний) варіант мінівена.
мікровен
Мікровен Nissan Note
Мікровен - це просто збільшений в розмірах (у висоту) хетчбек з більш просторим салоном. У мікровен немає третього ряду сидінь. Довжина не перевищує 4,2 метра. Перші мікровени з'явилися тільки 5-7 років тому, але вже стрімко набирають популярність в Європі і навіть на наших дорогах їх можна зустріти все частіше.
Відмінностей все менше
Поступово різниця між типами стає все менш помітною. Чого вартий тільки седан-хетчбек Skoda Superb (Кришка багажника відкривається і зі склом і без нього) або практично однооб'емний хетчбек Honda Civic .