Наша сеть партнеров Banwar
Поняття «довжини» КПП нічого не говорить про її габаритах. Зате багато в чому охарактеризує «норов залізного коня», його динамічні і швидкісні характеристики. «Круті» стрітрейсери спеціально «вкорочують» коробки своїх « болідів »І дуже цим пишаються. Навіщо і як вони це роблять і чи дійсно це так здорово?
Що таке передавальне число коробки передач і на що воно впливає
Одна з основних характеристик трансмісії авто - передавальне число коробки передач. Значення терміна - співвідношення кількості зубів двох взаємодіючих шестерень, що її веде до ведучої. Або, що те ж саме, співвідношення кутових швидкостей або частоти обертання обох елементів кінематичної пари. Розмір зубців на обох шестернях буде однаковим, відрізнятися можуть їх діаметри. У разі взаємодії кількох зубчастих коліс, загальне значення визначається твором чисел для всіх пар. Якщо провідне колесо має менший діаметр і число зубів, ніж ведене, швидкість обертання на виході знижується, а крутний момент підвищується. Чим нижче швидкість, тим вище тяга. При зворотному співвідношенні діаметрів шестерень все навпаки: швидкість вище, але тяга менше.
Сходинки КПП
В КПП будь-якого типу є кілька ступенів. Серед них виділяють нижчі, одну пряму і вищі (одну або дві). КПП позашляховиків і тягачів мають додаткові понижуючі передачі, вони забезпечують збільшення крутного моменту. Чим нижче рівень, тим вище її передавальне число і тим вона «коротше». Нижчі щаблі в більшості МКПП, - перше три. Вони, забезпечуючи більшу тягу, призначені для зрушення, повільної їзди, розгону. Потім ми перемикається на пряму передачу - четверту. П'ята, підвищена або «довга» - для руху на високій швидкості. Однак вона не може забезпечити потрібний крутний момент, коли ми їдемо в гору або збираємося обігнати попереду йде машину. Необхідно перейти на щабель нижче: четверту або навіть третю.
«Довгими» і «короткими» можуть бути не тільки нижні передачі, але і МКПП в цілому - це визначає головна передача. Для звичайного автомобіля, власником якого буде середньостатистичний водій зі спокійною манерою їзди, виробники намагаються створити збалансовану трансмісію з усередненими характеристиками.
Передавальні числа ступенів в коробках передач вибираються з урахуванням типу приводу, ваги машини, потужності мотора, діаметра коліс. Розрахунок ведуть таким чином, щоб при пристойній динаміці водієві не доводилося часто перемикати важіль і витрати палива був помірним.
Масові авто оснащують «довгими» КПП. Вони зручніше, більш широкий діапазон швидкостей для кожної із ступенів. У місті, при постійній зміні швидкості руху, це має велике значення.
Спортивні версії, розраховані на любителів швидкої їзди, обладнуються «короткими». Реально «рвонути» першим з перехрестя, але перемикатися доведеться частіше.
Для більшості іномарок характерна наявність декількох версій з різним темпераментом і моторами різної потужності. Найчастіше, КПП теж мають різні модифікації, адаптовані до типу двигуна.
Неоднаковий підхід у проектуванні трансмісії у різних виробників. Наприклад, VW, Opel, Volvo, французькі, американські, корейські та більшість японських авто мають «довгі» КПП, призначені для помірної манери їзди. Марки зі спортивним іміджем Alfa-Romeo, Lancia, BMW, Audi, SAAB, Honda тяжіють до «коротким».
заміна КПП
Припустимо, на уживаної машині потрібна заміна вийшла з ладу КПП. Шукаємо заміну. З «Жигулями» все просто: два типу КПП на всі мільйони автомобілів. Відрізняються тільки наявністю п'ятому ступені. З іномарками складніше. Наприклад, на знаменитий VW Golf MKII встановлювалося вісім різних коробок передач, що розрізняються передавальним числом. Майже всі вони повністю взаємозамінні. Однак, після установки КПП від іншої модифікації, власник може бути сильно здивований, що змінилася динамікою. Модель GTI може стати «млявою», а сімейна машина буде рвати з місця, жерти паливо і стати складною в управлінні.
Тому, перш ніж замінити КПП, рекомендується дізнатися її модифікацію (по VIN-коду або по позначенню на самому агрегаті) і пошукати схожу.
Тюнінг
Вітчизняний тюнінг - спадщина радянського автопрому, де на найбільшу країну світу виробляли три типи легкових автомобілів. Обвіс, світлодіодні «глазки БМВ» і дірявий глушник -прямоток «звук Мазераті» дозволяють власникам вітчизняних авто хоч якось виділитися з безликого потоку. «Просунуті і рукаті» автолюбителі йдуть далі і глибше, вносячи конструктивні зміни в двигун і трансмісію.
Вважається, що «вкоротити» коробку - дуже круто. Любителі швидкої їзди можуть придбати замість стандартних пар (рядів) шестерень альтернативні, що підвищують передавальне число. Наприклад, значення для головної пари ВАЗ 2107 в заводській КПП становить 3,9, для ВАЗ 2108 - 3,8. Змінюють на 4,1 і більше, до 5,1. Так, це дозволяє машині «вистрілити» з місця, але погіршує інші характеристики. Підвищується витрата палива і знос двигуна, знижується максимальна швидкість, доводиться часто перемикатися. Надмірний тюнінг КПП замість гострих відчуттів може призвести до розчарувань.
Оцініть статтю: Поділіться з друзями!
Навіщо і як вони це роблять і чи дійсно це так здорово?