Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Від чого залежить прохідність: Досьє позашляховика

  1. сімейні риси

Наша сеть партнеров Banwar

Здатність позашляховика впевнено долати бездоріжжя залежить від «правильності» його повнопривідної платформи, точніше, від типу повнопривідної трансмісії і підвіски, величини дорожнього просвіту, малюнка протектора шин і т Здатність позашляховика впевнено долати бездоріжжя залежить від «правильності» його повнопривідної платформи, точніше, від типу повнопривідної трансмісії і підвіски, величини дорожнього просвіту, малюнка протектора шин і т. Д. Ці фактори «працюють» в комплексі, і якщо хоча б одна зі складових не в нормі, автомобілю може не вистачити позашляхового потенціалу для подолання перешкод.

сімейні риси

За всю історію позашляховиків і SUV їх трансмісії неодноразово вдосконалювалися і видозмінювалися - сьогодні практично у кожної моделі є свої особливості. Розглянемо найцікавіші конструкції трансмісій позашляховиків.

BMW. В першу чергу зупинимося на нещодавно з'явився «інтелектуальному» постійному повному приводі компанії BMW - X-drive. У трансмісії Х3 і пострестайлінгових Х5 в роздавальної коробці немає диференціала, який ділить крутний момент двигуна між колесами передньої і задньої осі. Функцію цього вузла виконує багатодискове зчеплення (муфта) з електронним управлінням. Протягом мілісекунд вона змінює величину моменту, який передається різним осях.

Електроніка X-drive аналізує дорожню ситуацію і в деяких випадках здатна відповідним чином перерозподіляти момент ще до того, як можуть з'явитися небажані ефекти. Наприклад, при різкому натисканні на педаль газу електронної муфті відразу ж дається команда розподілити момент порівну між осями, а не після того, як колеса однієї осі почали пробуксовувати. У певних ситуаціях (швидкість вище 180 км / ч, автомобіль задньопривідний і т. Д.) Передня і задня осі можуть бути повністю від'єднані одне від одного або, навпаки, жорстко пов'язані, як при заблокованому диференціалі (при старті і розгоні до 20 км / ч і т. д.). Якщо при швидкісному проходженні повороту почався знос передніх коліс, електроніка за допомогою системи DSC розпізнає це і зменшує момент на передніх колесах. При виникненні заносу муфта замикається, передаючи більший момент на передок.

Mitsubishi. Не менш цікава трансмісія використовується на Mitsubishi Pajero. Її не можна однозначно віднести ні до постійного повного приводу, ні до приводу з ручним включенням переднього моста - вона може працювати в обох режимах. Справа в тому, що в роздавальної коробці є міжосьовий (центральний) диференціал у вигляді планетарного механізму, який можна заблокувати. Якщо він розблокований, крутний момент передається на передню і задню осі в пропорції 33:67. Більш того, в міжосьовий диференціал вбудована вискомуфта, яка в разі пробуксовки коліс однієї з осей починає блокуватися і вирівнювати швидкості осей, тобто перерозподіляти більше крутного моменту на вісь з меншою швидкістю. У максимально заблокованому стані вискомуфта забезпечує розподіл крутного моменту в співвідношенні приблизно 50:50.

Електроніка управляє роботою роздавальної коробки на підставі вхідних сигналів, що йдуть від джойстика «раздатки». Електронний блок управління розраховує ідеальний час для включення / вимикання того чи іншого режиму для забезпечення стабільності руху і плавності включення.

Volvo. Шведська компанія Haldex кілька років тому розробила власну багатодискове зчеплення з гібридним електро механічним керуванням і гідравлічним приводом. Сьогодні його встановлюють як на легковика, так і на SUV, наприклад, Volvo XC90. Муфта розміщується перед заднім мостом. Міжосьового диференціала в такій схемі немає.

При русі по хорошому дорожньому покриттю, коли колеса не пробуксовують, крутний момент передається на передні колеса і XC90 поводиться, як передньопривідний автомобіль. Обидві осі автомобіля при цьому обертаються з однаковою швидкістю, диски зчеплення не стислі, т. Е. Муфта виключена. Прослизання коліс передньої осі і виникає при цьому різниця в швидкості валів забезпечують активізацію механізму стиснення пакету фрикционов. Насос при цьому починає нагнітати масло в поршневий привід, стискає диски муфти. В результаті на задню вісь починає передаватися частина крутного моменту. Електроніка регулює величину переданого моменту, кожні 0,01 секунди аналізуючи швидкість обертання коліс передньої і задньої осей (за допомогою датчиків ABS), положення дроселя, обороти і момент двигуна, стан гальмівної системи. Робиться це шляхом регулювання тиску в гідросистемі муфти. Таким чином вона управляє процесом перерозподілу моменту на задню вісь.

Одне з головних переваг нової гідромуфти - можливість шляхом програмування електронного блоку відкоригувати трансмісію індивідуально для кожної моделі, наприклад, задати різні величини переданого крутного моменту на задню вісь. Муфту Haldex для XC90 трохи модернізували, щоб зменшити пробуксовку при старті. В її конструкцію ввели запірний клапан, який блокує муфту на швидкості до 15 км / ч. Відповідно при старті з місця машина стає повністю повнопривідний, а потім, якщо дорожнє покриття не сприяє пробуксовці, до 100% крутного моменту передається на передні колеса.

VW. Touareg має постійний повний привід, який оснащується міжосьовим диференціалом. На хорошій дорозі момент перерозподіляється рівномірно - по 25% на кожне колесо. В якості опції можна замовити установку блокується диференціала заднього моста, що поліпшує позашляхові характеристики машини. Механічні диференціали в Touareg блокуються багатодисковими муфтами, якими управляє електроніка. Кожен з цих диференціалів при необхідності можна заблокувати і дистанційно ( «вручну»), повернувши вимикач на консолі.

Subaru. Потенційним покупцям позашляховиків слід пам'ятати про те, що навіть у однієї моделі може бути кілька модифікацій приводу коліс. Приклад тому - моделі Subaru, в яких в залежності від типу КПП встановлюються повнопривідні трансмісії з різними типами міжосьових диференціалів. Наприклад, в модифікаціях з «механікою» це диференціал з вязкостной муфтою, який в нормальних умовах руху розподіляє момент між осями в співвідношенні 50:50, а з «автоматом» - може бути диференціал з планетарним редуктором, який розподіляє момент на колеса передньої і задньої осей в пропорції 35:65. У першому випадку при пробуксовці коліс однієї осі диференціал блокує вискомуфта, при цьому весь крутний момент не йде на ковзаючі колеса, а розподіляється між колесами передньої і задньої осей порівну. Машину в цьому випадку «ведуть» колеса тієї осі, які більш чіпко тримаються за дорогу. У другому випадку блокуванням диференціалу «займається» електронна система MP-T (MultiPlate transfer).

У всіх моделях Subaru, випущених після 1980 року, використовується симетрична конструкція повного приводу AWD (Symmetrical AWD). Елементи трансмісії абсолютно симетричні щодо поздовжньої осі, що забезпечує практично ідеальну балансування і розподіл маси між колесами. Таким чином, поліпшуються зчіпні властивості в різних дорожніх умовах, що позитивно відбивається на стійкості, керованості і прохідності автомобіля.

геометрична прохідність

Геометрична прохідність - важлива характеристика позашляховика, яка впливає на його здатність переміщатися по пересіченій місцевості, глибоких коліях, перетинати в брід глибокі калюжі і невеликі водойми Геометрична прохідність - важлива характеристика позашляховика, яка впливає на його здатність переміщатися по пересіченій місцевості, глибоких коліях, перетинати в брід глибокі калюжі і невеликі водойми. Багато складові цієї характеристики на бездоріжжі вступають в протиріччя між собою. Наприклад, збільшення дорожнього просвіту дає можливість переміщатися по більш глибоких коліях, проте через те, що центр ваги підвищується, збільшується схильність до перекидання при русі по косогору.

Дорожній просвіт (кліренс), або відстань від дорожнього покриття до нижньої точки автомобіля, є дуже важливою складовою геометричній прохідності.

Раніше ця характеристика була постійною, однак технічний прогрес дозволив зробити її змінною - в залежності від дорожніх умов водій одним натисканням кнопки може підняти або опустити кузов автомобіля. Зробити це дозволяє пневматична підвіска (VW Touareg, Audi Allroad, Porsche Cayenne, Land Rover Rangе Rover Sport) або дистанційно регульовані амортизатори (Toyota Land Cruiser Prado, Lexus GX 470 і ін.).

Одна і та ж модель позашляховиків в залежності від модифікації може оснащуватися підвісками різних типів. Наприклад, VW Touareg обладнується як пружинною підвіскою (дорожній просвіт - 237 мм), так і пневматичної з системами автоматичного і ручного регулювання дорожнього просвіту (діапазон - від 160 до 300 мм) і електронного управління амортизаторами (CDC - Continuous Damping Control). Пневматика може працювати в трьох режимах: Comfort, Auto і Sport. У режимі Auto підвіска самостійно адаптується під профіль дорожнього покриття, моментально змінюючи жорсткість амортизаторів. У режимі Sport помітно зменшуються крени у віражах, а на повороти рульового колеса Touareg реагує швидше. При досягненні швидкості 125 км / год дорожній просвіт автоматично зменшується з 215 мм до 190 мм, а при 180 км / год - встановлюється рівень 180 мм. Дорожній просвіт можна змінювати і вручну, збільшуючи його для поліпшення прохідності на пересіченій місцевості. При швидкості нижче 60 км / год можна встановити дорожній просвіт 240 мм, а при швидкостях до 25 км / год - довести до граничних 300 мм.

підвіска

Сьогодні позашляховики оснащуються в основному двома видами підвісок - залежними і незалежними Сьогодні позашляховики оснащуються в основному двома видами підвісок - залежними і незалежними. Другі стали активно використовуватися в цьому класі автомобілів після появи "паркетників" SUV, а потім і високошвидкісних позашляховиків типу Mercedes ML, BMW X5, Porsche Cayenne і т. Д. Зовсім підвіски з їх нерозрізними мостами сьогодні вже не так актуальні - через великі безпружинних мас вони не здатні ефективно працювати на великих швидкостях. Через загальну осі обертання коліс на нерівностях порушується пляма їх контакту з дорожнім покриттям. Все це негативно впливає на безпеку автомобіля, що неприпустимо.

Завдяки високій міцності класична ресорах вважається більш придатною для бездоріжжя. Втім, і вона йде в минуле, як і рама в конструкції кузова, до якої, власне, зазвичай кріпляться ресори.

Юрій Дацик
Фото фірм-виробників

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов