- В яких випадках відновлення АКБ недоцільно
- Як проводиться відновлення акумуляторної батареї
- Якщо батарея сильно втратила ємність
- Так, відновлювати чи ні?
Наша сеть партнеров Banwar
Гелеві акумулятори на сьогоднішній день вже досить широко поширені в побутовій техніці. Найчастіше їх можна зустріти в джерелах безперебійного живлення (ДБЖ), скутерах, радіоприймачах, різних портативних пристроях. Цей тип акумуляторів служить 3-4 роки, а потім починаються проблеми з їх експлуатацією через сильну втрати ємності. Гелеві акумулятори протягом тривалого часу перебувають у режимі заряд-очікування і з цієї причини їх номінальна ємність зменшується. Ще однією проблемою є википання води з електроліту. Незважаючи на те що в них немає електроліту в рідкому вигляді, скловолокно на свинцевих пластинах повинно знаходитися в зволоженому стані. Гелеві АКБ в більшості своїй виконуються обслуговуються, але підібратися до банків реально і не так вже й складно. Тому, якщо з акумулятором почалися проблеми, то можна спробувати провести його відновлення.
Зміст статті
В яких випадках відновлення АКБ недоцільно
Відразу потрібно зазначити, що в більшості випадків вийшли з ладу гелеві акумулятори не підлягають відновленню (здуття, руйнування пластин і т. П.). У такій ситуації не варто возитися з ними і простіше купити новий.
Ознаки того, що гелевий акумулятор не підлягає відновленню:
- Здуття. Здуття однієї або декількох банок говорить про те, що гель з електролітом відшарувався від свинцевих пластин. Ця АКБ вже не підлягає відновленню і їй прямий шлях на смітник. Визначити здуття можна візуально;
- Руйнування пластин. Часто таке відбувається в результаті тривалої експлуатації безперебійників в місцях із поганою вентиляцією. В результаті тривалого впливу підвищеної температури вміст банок руйнується, включаючи скловолокно, гелевий електроліт і самі пластини. В особливо запущених ситуаціях всередині залишається одна вугільна труха. Щоб виявити цю проблему, потрясіть гелевий акумулятор і прислухайтеся. Якщо всередині щось теліпається, то батареї місце на звалищі. Відновлювати її марно. Можна також посвітити і заглянути всередину отворів банок. Якщо пластини візуально невиразні, то АКБ відслужила своє.
На фото нижче можна бачити гелеві акумулятори підлягають відновленню:
роздувся акумулятори
Чи не підлягають відновленню АКБ
Гелевий акумулятор з зруйнував пластинами
Якщо ж нутрощі батареї не зруйнувалися, а сталося висихання гелевого шару і втрата ємності, то є шанс відновити АКБ.
Як проводиться відновлення акумуляторної батареї
Тепер безпосередньо про те, як відновити гелевий акумулятор. У галереї нижче показаний порядок дій. Спочатку знімається верхня пластикова кришка. Потім видаляються гумові ковпачки з усіх банок.
Знімаємо пластикову кришку
Знімаємо гумові ковпачки
Акумулятор готовий до заливання води
Є також різновиди гелевих акумуляторів з індивідуальними кришками над кожною банкою. Доведеться знімати їх все, а потім видаляти гумові ковпачки.
Видалення пластикових кришок
видалення ковпачків
АКБ готова до відновлення
Після цього за допомогою звичайного медичного шприца в кожну з банок додайте по 2 «кубика» дистильованої води. Краще купувати в аптеці, оскільки в автомагазинах часто продають просто воду з-під крана.
Не варто заливати багато дистильованої води. І тим більше пластини не повинні в ній плавати. Вода потрібна для того, щоб повернути в нормальний стан гелевий електроліт і відновити акумулятор. В процесі експлуатації дистильована вода випаровується і в результаті гель висихає. Краще залити трохи води 1-2 «кубика» і залишити АКБ на 2-3 години.
Вода поступово вбереться. Потім дольyoте ще, якщо буде потрібно. Досить просто, щоб скловолокно з гелем було в зволоженому стані. Але в воді нічого плавати не повинно. Якщо в банку бовтається вода, її потрібно відкачати тим же шприцом.
Дистильовану воду найпростіше відміряти і заливати шприцом
Після вбирання води, піде реакція і гелевий акумулятор оживе. Ви можете навіть зафіксувати збільшення напруги. Після цього потрібно встановити гумові ковпачки на місце і закріпити кришку. Її потрібно закріпити або скотчем, або посадити на клей. Це важливо, оскільки гумові ковпачки працюють в ролі клапана, випускаючи виділяється при роботі газ. А кришка виконує роль фіксатора, щоб ковпачки не злетіли.
Подальше відновлення на увазі звичайну зарядку акумулятора. Не забувайте, що напруга при цьому не повинно перевищувати 14,4-14,6 вольта, а струм складає 0,1 від ємності батареї. Якщо акумулятор з ДБЖ, то можете встановити його назад і зарядити в корпусі. Для того просто підключіть його в мережу і включіть без навантаження.
Може вийти так, що в процесі зарядки акумулятор буде дуже погано приймати струм. Якщо зарядка йде вже кілька годин, а струм не сприймається, потрібно збільшити напругу до 20 вольт.
Увага! При цьому вам потрібно буде постійно стежити за процесом зарядки, поки не піде струм. Це буде видно по падінню напруги. Важливо не пропустити цей момент, інакше гелевий акумулятор буде зіпсований. Скажу більше, перевищення струму в кілька разів від допустимого викличе задимлення і вигоряння гелевого акумулятора.
Після того як АКБ почне приймати струм, встановіть напругу близько 14 вольт. При цьому струм не повинен перевищувати 0,1 від ємності батареї. Потім заряджайте в звичайному порядку і акумулятор буде відновлений.
Якщо батарея сильно втратила ємність
У такому випадку потрібно провести циклічну зарядку, щоб «раскочегарить» акумулятор. Батарея заряджається наскільки можна, а потім розряджається. Для цього можна використовувати автомобільну лампочку невеликої потужності. Так можна виконати 3-5 циклів. Слідкуйте за тим, щоб в процесі розрядки напруження не падало нижче 10,5 Вольта.
Існують особливо важкі випадки, коли гелевий акумулятор не відновлює ємність після циклічної зарядки. Тоді з великою часткою ймовірності можна стверджувати, що частина свинцевих пластин відвалилася від виведення банки (банок). Відновити таку АКБ не вийти. Тут залишається експлуатувати його з меншою ємністю або купувати новий.
Так, відновлювати чи ні?
Як бачите, в деяких ситуаціях гелевий акумулятор можна відновити. Однак це можна зробити тільки в разі простого висихання гелевого шару електроліту. Можна залити дистильованої води і повернути батарею до життя.
Але в разі серйозного пошкодження пластин навіть в одній з банок, акумулятор можна викидати. До покупки нового акумулятора слід готуватися і при порушенні контакту пластин з висновками банок. Якщо процес почався, то акумулятора залишилося недовго.
Якщо у вас є що додати до статті, чекаємо коментарів.