Наша сеть партнеров Banwar
З точки зору сучасного вітчизняного законодавства, виїзд на смугу зустрічного руху є небезпечним маневром, який створює ймовірність зіткнення з транспортними засобами, які рухаються назустріч. Фахівці розцінюють таке правопорушення як серйозне в зв'язку з тим, що воно може привести до вкрай небажаних наслідків і стати причиною людських жертв.
Згідно ПДР, виїзд на смугу зустрічного руху може стати причиною штрафу або позбавлення прав - все залежить від того, наскільки грубим є порушення в конкретній ситуації і в яких обставин воно сталося.
В чому полягає суть правопорушення
Розмічальні знаки поміщаються на дорогу для того, щоб позначати смуги руху, її межі та поділу виїздів. Як правило, лінії білого кольору, проте на час ремонтних робіт частина розмітки на дорозі може бути забарвлена в оранжевий колір. Інспектор має право залучити автомобіліста до відповідальності в тому випадку, якщо той перетне одинарну або подвійну суцільну лінію як мінімум одним колесом. Якщо факт такого перетину буде зафіксований, покарання уникнути ніяк не вдасться.
Всі випадки, при яких водій здійснює перетин суцільної лінії, можна класифікувати на кілька категорій, а саме:
- водій перетнув лінію, обганяючи попереду йдуть або стоять в пробці транспортні засоби;
- водій здійснює обгін на дорозі, у якій 4 або більш смуг;
- водій, повертаючи ліворуч, не чекає перетину доріг і згортає на зустрічну смугу, об'їжджаючи всі транспортні засоби, які стоять попереду. Це порушення, до речі, вважається одним з найбільш серйозних;
- водій почав обганяти транспортні засоби по зустрічній смузі, перетинаючи переривчасту лінію розмітки, а закінчив, проїхавши через суцільну або подвійну суцільну;
- водій, бажаючи обігнати попутний транспорт, в'їхав на трамвайні колії, рух по яким йде назустріч.
Як правило, вина власника транспортного засобу в кожному з перерахованих вище епізодів є очевидною. Само собою, незнання правил дорожнього руху ніяк не зможе звільнити автомобіліста від необхідності нести відповідальність, і навіть навпаки - може істотно збільшити санкції, що застосовуються до нього.
покарання
Всі санкції, які можуть робитися відносно водіїв, які виїхали на зустрічну смугу руху, містяться в 15 статті Кодексу про адміністративні правопорушення.
Відповідно до цього джерела, порушник може бути притягнутий до декількох типів адміністративної відповідальності, а саме:
- штраф у розмірі від однієї до півтори тисячі рублів. Така не дуже жорстка міра є скоріше винятком з правил. Вся справа в тому, що її застосовують вкрай рідко - по відношенню до водіїв, які виїхали на зустрічну смугу для того, щоб об'їхати перешкоду, що утворилося на дорозі (дорожньо-транспортна пригода, гілка або камені, але вже точно - не пробка);
- штраф у розмірі п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і позбавлення водійського посвідчення на термін від чотирьох місяців до півроку. Як правило, такі санкції застосовуються по відношенню до водія, чиї дії були зафіксовані радаром, що працюють в автоматичному режимі. Штраф, само собою, виписується співробітниками ДАІ під час затримання, а права можуть відібрати виключно після судового розгляду;
- штраф у розмірі п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і позбавлення водійського посвідчення на термін до одного року. Таке покарання використовується по відношенню до водіїв, які були помічені за порушенням даного пункту правил дорожнього руху повторно.
Відзначимо, що сам водій практично завжди має безпосередню можливість істотно пом'якшити санкції по відношенню до себе, якщо відразу звернеться до досвідченого юриста.
Добре продумана стратегія захисту і пошук помилок в обвинувальних документах і матеріалах якнайкраще можуть цьому посприяти.
Якими способами може бути зафіксовано порушення
Існує кілька способів, за допомогою яких співробітники державної автомобільної інспекції можуть зафіксувати факт незаконного виїзду на зустрічну смугу . До таких належить:
- фіксація за допомогою автоматизованої системи моніторингу. Сучасні камери здатні фіксувати не тільки швидкість, з якою рухається транспортний засіб, але і те, по якій траєкторії воно рухається. В єдину базу заноситься дорожня розмітка, а тому пристрій автоматично реагує кожен раз, коли в недозволеному місці ця розмітка перетинається;
- фіксація самими співробітниками державної автомобільної інспекції. Багато інспектори люблять фіксувати такі порушення власноруч. Це не дуже складно, якщо патрулювати місця, де виїзди на зустрічну трапляються найчастіше. У подібній ситуації часто виникають суперечки, якщо розмітка була нанесена неправильно або ж стерлася в певному місці. Вирішувати такі суперечки може лише компетентна судова інстанція;
- фіксація за допомогою віддаленої камери. Співробітники державної автоінспекції дуже люблять ховати камери в непомітних місцях, а через кілька сотень метрів брати порушника на гарячому на своєму посту. Така фіксація порушення зазвичай прирівнюється до тієї, яка була описана в попередньому пункті.
Відзначимо, що від способу, яким було зафіксовано порушення, багато в чому залежить запобіжний захід. Зокрема, якщо мова йде про звичайну відеокамеру, права будуть відібрані у водія з меншою ймовірністю. У той же час, самі співробітники ГИБДД, взявши порушника на гарячому, піднімають питання про позбавлення прав майже завжди.