Наша сеть партнеров Banwar
Перейти в каталог вибору вилок
Амортизаційна вилка або жорстка на велосипеді
Автор: Антон Степанов
Давайте пройдемося по всіх нюансів від яких залежить вибір вилки для велосипеда. Розглянемо не тільки трюкові велосипеди, а й звичайні, життєві так сказати. Насправді, розглядати питання вибору жорсткої або амортизаційної вилки можна тільки на велосипедах, які розраховуються для використання з виделкою, висотою 420-500 мм. Будь BMX зрозуміло йде з жорсткою вилкою без варіантів, крім зовсім уже байків-виродків, які скоріше відносяться до дитячих велосипедів на 20 дюймових колесах з м'якою виделкою, ніж до BMX, хоча на рамі може бути навіть напис "BMX". Цікаво, хоч на жодній нормальній державі BMXе можна знайти такий напис :)?
Добре, BMX ми відкинули, залишається ще чортова купа різних байків з різними модифікаціями і конфігураціями, придатними під вимоги по висоті. Якщо ви не розумієте про що це я - в середньому м'яка вилка ходом 80-100 мм має висоту від центру осі втулки до нижнього підшипника рульової колонки 480-500 мм. Отже поїхали з дисциплін: фристайл 24 "і 26" (стріт, дьорт, парк), крос-кантрі та його розширення на 27,5 "і 29" колесах, гібриди, сіті байки, фікседи. На рахунок останнього я пожартував - фіксед стався від трекового велосипеда і там за замовчуванням стоїть жорстка вилка, хоча зробити фікс на м'якій було б цікаво!
Отже, фристайл. Тут вибір вилки обумовлюється в наш час в першу чергу бюджетом, адже розумна м'яка вилка, під 15-20 мм наскрізну вісь коштує дорого. По-друге якщо ви катаєтеся технічно, то м'яка вилка буде лише ускладнювати катання своїм неоднозначним поведінкою і вагою. По-третє м'яка вилка по суті потрібна на дерть з великими прольотами, Слоуп-стайл або просто, якщо у вас проблеми з суглобами (а чорт забирай, навіщо ви катаєтеся, якщо у вас проблеми зі здоров'ям). У всіх інших випадках можна ставити жорстку вилку.
Крос-кантрі. Тут справа в накопиченні втоми в зап'ястях, від довгої їзди по поганій дорозі або по лісі. На злий пересіченій місцевості жорстка вилка стає небезпечною, адже збільшуються не тільки удари в руки, але і в колесо, а отже його легше пробити або пошкодити. Зате, на підйомах і прямих ділянках на жорсткій вилці можна вирватися вперед, не втрачаючи накат на розгойдування амортизатора. І знову ж таки, дорога м'яка вилка має майже такий же низький вагу і блокується, що позбавляє жорстку всіх переваг, крім грошових. Якщо ваше кросськантрі, це насправді ніяке не крос і не кантрі, а катання по асфальту і рідко по путівці - то тут можна поекспериментувати з жорсткою вилкою. На великих колесах все одно, хіба що висота вилок збільшується, через розміри коліс.
Гібриди і Сітібайки в більшості випадків комплектуються жорсткими або короткоходнимі м'якими вилками і як ви вже зрозуміли, пов'язано це з тим, де на цих байках передбачається кататися - на рівному асфальті. Таким образно знижується ціна на велосипед і збільшується коефіцієнт накату.
Висновок з цієї історії такий: чим більше навантаження, проліт або нерівність на вашому шляху, тим логічніше вибір на користь амортизаційної вилки.
Перейти в каталог вибору вилок
Цікаво, хоч на жодній нормальній державі BMXе можна знайти такий напис :)?