Наша сеть партнеров Banwar
Керівник управління ДІБДР по Комі Андрій Перловас сьогодні на позачерговому засіданні республіканської комісії з безпеки дорожнього руху представив інформацію про попередньому розслідуванні ДТП зі шкільним автобусом і лісовозом , Який нещодавно трапився в Сиктивдінского районі 27 жовтня.
Фото Марії Шумейко
За словами Андрія Перловаса, встановлено, що водій автобуса, здійснюючи маневр лівого повороту в бік села Иб, не надав перевагу в русі та скоїв зіткнення з лісовозом, який рухався в зустрічному напрямку. В результаті ДТП три людини загинули - водій автобуса і два працівника школи, ще 10 осіб отримали поранення, в тому числі шість дітей.
- Учні поверталися з занять з профорієнтації з Комі республіканського агропромислового технікуму в селище Яснег із заїздом в Иб. Щоб зрозуміти причини події, нам необхідно його всебічно розглянути: це і людський фактор, і технічний стан транспортного засобу, стан дороги і погодних умов, - пояснив Перловас. - Водій автобуса мав загальний водійський стаж 36 років, до категорії D був допущений вже протягом 18 років. Водій відповідав всім професійним кваліфікаційним вимогам, на даний автобус був виписаний шляховий лист, передрейсовий медичний огляд водія і технічний огляд автобуса були пройдені.
За словами головного автоінспектора Комі, «автобус був обладнаний системою ГЛОНАСС і тахографом, інструктаж з водієм з безпеки проведено, про що є відповідний запис у журналі інструктажу». Разом з тим, протягом року водій двічі притягувався до адміністративної відповідальності за керування автобусом при наявності технічної несправності. В останній раз до адміністративної відповідальності також було залучено адміністративна особа школи. Тоді автобус поставили на спецстоянку за несправність рульового управління. Після проведеного ремонту автобус пройшов техогляд і був визнаний справним. 29 серпня, напередодні початку навчального року, співробітники Державтоінспекції Сиктивдінского району перевірили технічний стан транспортного засобу, несправності не були виявлені.
- Як ми бачимо, формально порушення не вбачаються. Однак в результаті розшифровки системи ГЛОНАСС стало відомо, що в цей день на маршруті руху водій неодноразово перевищував встановлену швидкість руху і розганявся до 75 км / год, при тому, що в кожному шкільному автобусі заводом-виготовлювачем передбачено і встановлюється обмежувач перевищення швидкості руху до 60 км / год. Це дає нам підстави вважати, що даний обмежувач був або несправний, або самостійно відключений. Також карта водія до тахографа діяла останній день. Як ми з'ясували, заявку на виготовлення нової картки, вірніше, на продовження терміну її дії, адміністрація школи не подавала. Це означає, що на наступний день даний автобус вже не мав права здійснювати пасажирські перевезення. При повороті швидкість руху автобуса в момент зіткнення з лісовозом становила 36 км / год, тобто це перед самим зіткненням. Таким чином, можна припускати, що водій автобуса не врахував відстань до наближається лісовоза і сподівався проскочити це перехрестя першим, - зазначив керівник ГИБДД по Комі.
Андрій Перловас запропонував доручити міністерству освіти ініціювати проведення позачергових обстежень шкільних автобусів на предмет відповідності їх технічного стану встановленим вимогам з обов'язковим залученням до цієї роботи співробітників Державтоінспекції в якості фахівців.
Було піднято на засіданні ще одна проблема, яка стосується безвідповідального ставлення до безпеки оточуючих осіб, які повинні подбати про це в першу чергу. За словами Перловаса, водій автобуса і один з працівників школи, що супроводжує дітей, які не були пристебнуті ременями безпеки. Це призвело до того, що під час зіткнення з лісовозом їх викинуло з автобуса, в результаті чого вони загинули.
- Хочу звернути увагу присутніх на те, що в даному автобусі перебував директор школи, яка напевно бачила, щоб в автобусі знаходяться непристебнуті ременями безпеки люди. Це свідчить, в першу чергу, про безвідповідальність самих педагогів в питаннях організації забезпечення безпеки дорожнього руху, - підсумував головний дорожній інспектор.