Наша сеть партнеров Banwar
Ефект присутності
Зазвичай сторонніх на краш-тести не допускають. Але в цей раз, напередодні початку продажів нового Volvo ХС90, журналістам вирішили продемонструвати фірмовий вольвовский краш-тест, що імітує з'їзд машини з дороги.
В обов'язковій програмі краш-тестів EuroNCAP такого вправи немає. В даний час в світі взагалі не існує законодавчо затвердженого регламенту або програми випробувань для оцінки можливостей автомобіля забезпечити захист людей на випадок з'їзду з дороги.
Але в житті подібні ДТП аж ніяк не рідкість.
Експерти стверджують, що виліт з дороги - це найбільш часто відбуваючий вид аварій, які відбуваються через втрату уваги або втоми водія, а також при поганих погодних умовах. Наприклад, в США в результаті з'їзду з дороги відбувається половина всіх ДТП зі смертельними наслідками. У Швеції приблизно третина смертей і важких травм в дорожніх аваріях припадають на частку таких випадків. Поради автомобілістам.
Статистика сумна, ось і перейнялися шведські інженери проблемою мінімізації їх наслідків. Рішення було знайдено комплексне, воно включає в себе електропривод для швидкого натягу ременів безпеки, а також систему енергопоглинаючих елементів в конструкції сидіння, які деформуються і гасять діючі на людину сили, що виникають при жорсткому приземленні автомобіля.
Нас запросили побачити своїми очима те, як все це працює на практиці.
повний контакт
Для проведення подібних випробувань в «Центрі безпеки Volvo» використовується унікальний поворотний тунннель, що дозволяє розігнати автомобіль до заданої швидкості і направити його ... Куди? А куди завгодно, залежно від поставлених перед випробувачами завдань. На вулиці, при виході з тунелю обладнані всілякі природні перешкоди. Починаючи з ділянки дороги з глибокої узбіччям (як в нашому випадку) і закінчуючи лісової опушкою, скелями і навіть невеликим ставком.
Повертаючись по напрямних рейках, тунель може бути направлений в сторону будь-якого з них.
- І скільки ж там на дні автомобілів? - намагаюся пожартувати з співробітниками полігону.
- Анітрохи, - відповідь гранично серйозний. - Все машини ми акуратно дістаємо і направляємо в лабораторію на всебічне дослідження!
Все зрозуміло, жарти тут недоречні ...
Зате нам докладно пояснюють, що за сценарієм майбутнього краш-тесту автомобіль на швидкості 80 км / ч з'їде з дороги, потрапить в канаву і вдариться об її край. Далі вільний політ і приземлення як вийде. Зазвичай це призводить до великих вертикальних навантажень на водія і пасажирів, які можна порівняти з тими, які відчуває льотчик під час катапультування.
Тим часом спалахують прожектори і механічний голос починає безпристрасно відраховувати: десять, дев'ять, вісім ... нуль! З розгінного тунелю вилітає яскраво-жовтий
Volvo ХС90 ( «Ех, шкода-то його як!» - встиг зітхнути хтось у натовпі глядачів), «спотикається» про глибоку узбіччя, підскакує, ледь не перевертається в повітрі і завмирає, втупившись у високу земляний насип. Повільно осідає пил. Поки автомобіль ще був в польоті, встигаю помітити, що спрацювали подушки безпеки.
До машини підбігають працівники полігону, легко відкривають всі чотири двері, швидко оглядають салон і широким жестом запрошують журналістів підійти ближче: мовляв, переконайтеся, нічого страшного не сталося!
Всеосяжні висновки про те, хто вижив, хто ні, хто і наскільки сильно постраждав, зроблять трохи пізніше, коли розшифрують дані телеметрії. Але сумнівів в успішному результаті, схоже, ні в кого немає: експерименти з атракціонами і спеціальним чином запрограмованими промисловими роботами не пройшли даром. Стандартні системи безпеки нового Volvo ХС90 забезпечують надійний захист водія і пасажирів при з'їзді з дороги. До слова сказати, в порівнянні з моделями 70-х років вони скорочують ризик серйозних пошкоджень або смерті більш ніж на дві третини.
Стратегія-2020
Але насправді шведів вже не влаштовують і ці цифри. Справа в тому, що недавно ними була прийнята так звана Стратегія-2020 року, згідно з якою вже через п'ять років люди взагалі не будуть гинути в ДТП або отримувати каліцтва, перебуваючи в нових автомобілях Volvo!
Характерно, що ніхто ще в автоіндустрії не намагався зробити нічого подібного. Шведи ж готові йти ще далі, оголошуючи, що в довгостроковій перспективі автомобілі Volvo взагалі стануть уникати зіткнень.
Розумієте, що це значить? Це означає, що наступний ХС90, який, за логікою речей, повинен якраз з'явитися десь після 2020 року, стане абсолютно безпечним автомобілем: потрапити на ньому в аварію буде дуже малоймовірно, а постраждати в ній стане і зовсім неможливо! Ну хіба що ви самі тикнете, наприклад, авторучкою собі в бік ...
Куди?І скільки ж там на дні автомобілів?
Розумієте, що це значить?