Наша сеть партнеров Banwar
Знайшов мегазачётную статтю про вплив різних параметрів геометрії рами велосипеда на його поведінку.
Геометрія рами велосипеда впливає на його поведінку істотно. У цій статті ми розповімо як дізнатися що представляє собою рама вашого велосипеда.
Велосипед - це чудова річ. Візьміть два колеса разом з купою тросів, приліпите це до рами і вийде справжній витвір сантехнічної арматури. Тепер приліпите якусь сидушку - чим уже, тим краще - і додайте трубу попереду, щоб триматися руками. Вмонтуйте купу шестернею, шатуни, топталки і ланцюг і поїхали ... не забудьте накачати колеса. Ось і вийшло персональне засіб пересування. Відмінно, для гальмування ще пригодяться гальма і для зручності будуть також доречні перемикачі. Але, насправді, все що є в велосипеді: кілька труб, кілька тросів, кілька шестерень і ланцюг, і трошки гуми і пластик. Чудово, що це взагалі працює.
Але, якщо простий велосипед це вражаюче прояв мистецтва інженеростроенія, то гірський велосипед - справжнє диво! Давайте поглянемо на це ближче. Будь-старий велосипед їде, зупиняється і іноді повертає - це стало відомо ще сто років тому. Гірський велосипед відрізняється тим, що все це можна проробляти на будь-якій поверхні, чого люди раніше і припустити не могли. Також частиною цих можливостей досягається завдяки сучасному виробництву і матеріалами - багато що залежить від особливостей рами, тому що дизайн рами впливає на те, де всі інші компоненти велосипеда будуть приліплені, на ставлення керма до сідла, сідла до каретки, керма до кута переднього колеса, каретки до землі і так далі.
І все приходить до геометрії рами - до оманливе простому набору кутів і довжин, які диктують те, як все різні частини гірського велосипеда працюватимуть в цілому. На щастя, геометрія рами - складний комплекс правил, який піддається деяким науковим принципам і трошки везіння дизайнерів. Пізнати це, значить згадати останні класи математики: синуси і косинуси. Над цим можна зламати голову, тому щоб вас уберегти від цього, нижче додається повний гід по цьому питанню.
Розробники гірських велосипедів стоять лицем до лиця з тернистим набором проблем, які приносите їм ВИ ?! Якщо бути більш точним, то це ваша вага і де знаходиться ваш центр ваги. Будь-велосипед з велосипедистом на борту це важка і нестабільна конструкція. Все в порядку, поки ви катетів по рівній асфальтовій поверхні і ваша вага досить рівномірно розподілений між двома колесами і все це легко контролювати. Спробуйте виїхати на внедорожье і правила змінюються. Замість рівномірного розподілу ваги ситуація змінюється непрямим чином - то 100% ваги доводиться на заднє колесо, а через мить 100% - вже на передньому. Як тільки змінюється поверхню, досвідчений велосипедист переміщує вага для контролю над велосипедом і комфортного педалювання. Але початківець байкер не впорається зі зміною рельєфу в 45 градусів навіть на двухподвесном велосипеді з злими покришками. Однак, для дизайнерів велосипедів, завдання залишається таж - потрібно зробити такий велосипед, щоб будь-хто міг сказати - це витвір мистецтва!
вагомий питання
Якщо всього цього недостатньо, амортизатори також можуть допомогти впоратися з проблемами. Тепер не тільки велосипедист переміщує центр ваги, але також над цим питанням працюють амортизатори. Коли працює передній, задній або обидва амортизатора, ефективність геометрії рами також змінюється. Будова амортизаторів має брати до уваги те, як велосипед поводитиметься в різних сіутаціях, враховуючи будь-які комбінації ваги велосипедиста і реакцію амортизаторів. І все це коштує в основі вимог геометрії рами будь-якого байка - щоб зробити посадку педалювання ергономічними, досягти комфортного руху, управління і гальмування.
Складіть всі ці фактори разом і ви почнете бачити, що логіка будови гірського велосипеда дуже складна. Щоб ближче вивчити важливість геометрії велосипеда, прочитайте нижче АНАТОМІЯ ГАРНОГО ВЕЛОСИПЕДА.
АНАТОМІЯ ГАРНОГО ВЕЛОСИПЕДА
Велосипедні поняття:
- Стабільність показує скільки велосипедисту потрібно докласти зусиль, щоб зберігати прямолінійність їзди. Велика стабільність в основному хороша при фрирайде на цілий день і в даунхильних гоночних машинах, в той час як на технічних ділянках траси потрібен велосипед, який можна легко перемістити в сторону.
- Швидкість - як швидко велосипед реагує на маневри велосипедиста. Майже схоже на стабільність, але не зовсім те ж саме - ідеально мати стабільний вельчік, який також швидкий у вузьких і звивистих умовах.
- Зазор - відстань між кареткою і поверхнею грунту (скелі, коріння, купини та інші перешкоди). Збільшення зазору зазвичай зменшує стабільність велосипеда і навпаки - більш стабільний велосипед повинен мати нижчу каретку.
- Зчеплення - то, як легко заднє колесо чіпляється за поверхню. Залежить від розподілу ваги велосипедиста і від факторів дизайну рами, таких як кут підсідельної труби (підсідельний кут), довжина нижньої труби заднього пір'я і відстані між колесами (база).
ДОВЖИНА ВЕРХНЬОЇ ТРУБИ - відстань між центрами рульової колонки і підсідельного штиря, уявна лінія, що йде паралельно землі. Різні за розміром рами відрізняються як довжиною, так і шириною.
БАЗА - відстань між переднім і заднім ексцентриками коліс. Більш довга база, значить менша маневреність і велика стабільність, і коротша, значить більш швидкий і верткий велосипед.
Ефект довжини бази:
Довжина винесення - міряється від центру керма, до центру рульової колонки. Довжина винесення може робити істотний вплив на те, як реагує ваш велосипед на повороти керма, також тут впливають інші чинники: довжина верхньої труби, і рульової кут. В основному, більш короткий винос краще для більшої маневреності, довший - робить повороти більш важкими і непередбачуваними.
Ефект довжини виносу:
ВИСОТА каретки - відстань між землею і центром каретки (ЗАЗОР). Нижча каретка дає більшу стабільність - легше гальмувати - але більший Різк зачепити педаллю земляні перешкоди. Більш висока каретка надає більший зазор, краще повертати, але меншу стабільність.
Ефект висоти каретки:
ДОВЖИНА ЗАДНЕГО ПЕРА - відстань між кареткою і віссю задньої втулки. Існує невелика різниця між велосипедами в довжині заднього пера - довжина звичайна коротка наскільки це можливо. Більш короткий заднє перо рами надає більше зчеплення заднього колеса з поверхнею грунту і меншу пробуксовку.
Ефект довжини нижньої труби пера:
Підсідельну КУТ - кут між підсідельною трубою і лінією, паралельної землі. Менша кількість - ледачий кут - вага велосипедиста переміщається на заднє колесо і увеличевается зчеплення, але зменшується швидкісна сила. Крутіший кут, переміщує вага гонщика вперед, змушуючи працювати амортизаційну вилку і обеспечівет кращу посадку для бистрго і агресивного педалювання.
Ефект підсідельного кута:
РУЛЕВОЙ КУТ - кут між рульовою колонкою і лінією, паралельної землі. Менший показник - ледачий кут - додає більш повільне, раслабленное управління велосипедом. Більше число - крутий кут - значить більш швидке реагування на маневри. Однак, реагування на повороти керма також залежить і від інших факторів, таких як довжина, зазор і догляд вилки (дивіться нижче) і довжина виносу.
Ефект величини рульового кута:
ЗАЗОР ВИЛКИ - відстань між центром втулки переднього колеса і уявної лінії, проведння через рульову колонку. Зазор - це характеристика вилки, а не рами, але в комбінації з рульовим кутом і довжиною виносу, впливає на відповідь велосипеда на повороти керма. Більш короткий проміжок робить велосипед більш керованим, більш довгий зазор - додає стабільність велосипеду.
Догляд ВИЛКИ - Майже те ж саме, що і зазор вилки. Міряється від точки дотику переднього колеса до точки дотику із землею уявної лінії, проведеної через рульову колонку. Як і зазор, догляд вилки впливає на поведінку велосипеда при поворотах кермом. Різниця в тому, що в той час як зазор - постійна величина, догляд стає коротшим при амортизації передньої вилки.
Ефект довжини зазору і догляду вилки:
Автор: Дмитро Почиталин, www.pochitalin.com
Розробники гірських велосипедів стоять лицем до лиця з тернистим набором проблем, які приносите їм ВИ ?