Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Все про автомобільних шинах: як розшифрувати маркування, вибрати підходяще "взуття" для свого авто, скільки зберігати - Автомобільні новини - Вчимося вчасно міняти і читати мудровані написи | СЬОГОДНІ

  1. Все про автомобільних шинах: як розшифрувати маркування, вибрати підходяще "взуття" для свого авто,...
  2. Орфографічна помилка в тексті:
  3. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
  4. АВТОР:
  5. Орфографічна помилка в тексті:
  6. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
  7. АВТОР:
  8. Орфографічна помилка в тексті:
  9. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
  10. АВТОР:
  11. Орфографічна помилка в тексті:
  12. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
  13. АВТОР:
  14. Орфографічна помилка в тексті:
  15. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
  16. АВТОР:
  17. Орфографічна помилка в тексті:

Все про автомобільних шинах: як розшифрувати маркування, вибрати підходяще "взуття" для свого авто, скільки зберігати

Наша сеть партнеров Banwar

4 грудня 2015 року, 10:15 Переглядів:

4 грудня 2015 року, 10:15 Переглядів:

Як підібрати автомобільні шини "під себе" ..

Шинна тема зазвичай користується підвищеною увагою двічі на рік. І якщо з настанням тепла особливого ажіотажу не спостерігається, то перший ожеледь миттєво вибудовує гігантські черги на шиномонтаж, а власники автомагазинів вже давно потирають руки в передчутті гарного прибутку. І величезна кількість порад міняти шини завчасно - адже "перевзутися" потрібно було ще приблизно місяць тому - ситуація з року в рік не змінюється. Автомобілісти тим часом починають згадувати той мінімум інформації, який потрібно знати для успішного придбання шин для свого автомобіля. І нерідко плутаються в радіусах, профілях, вильоти та іншої специфічної термінології. Тому провести лікнеп і нагадати все, що потрібно знати про шини, буде незайвим.

КОНСТРУКТИВНІ ОСОБЛИВОСТІ

Шина складається з двох основних компонентів: металевого каркаса (корду) і гумової суміші. Є ще ніпель (він же в народі зветься золотником), який дозволяє накачати шину, але при цьому не випускає повітря назад. Також колись була камера, але сьогодні вони вже практично не застосовуються, тому в маркуванні, нанесеної на шину, можна побачити напис tubeless, що означає "беськамерная". Каркас, він же корд, призначений для того, щоб шина була міцнішою і не деформувалася в процесі експлуатації. Металеві нитки корду в більшості шин розташовані паралельно і не перетинаються - така конструкція називається радіальної. Існує ще діагональна конструкція, але це рідкість.

МАЛЮНОК ПРОТЕКТОРА: ЯКИМ ВІН БУВАЄ

Малюнок протектора може бути спрямованим, ненаправленим і асиметричним. Шини з направленим малюнком краще відводять воду з плями контакту, тому мають мінімальний ризик аквапланування - небезпечної ситуації, коли колесо піднімається на "водяній подушці", втрачаючи зчеплення з дорогою. Але є і зворотна сторона: колеса з спрямованими шинами можна переставляти з правої сторони на ліву, як це рекомендується робити для рівномірного зносу. Для перестановки потрібно демонтувати шину з диска і встановити зворотною стороною, а при установці колеса стежити, щоб стрілка з написом Rotation була в потрібному напрямку - вперед. Якщо неправильно встановити шини з направленим малюнком, то на мокрій дорозі навіть на малій швидкості ризик аквапланування багаторазово збільшується.

Шини з ненаправленим малюнком протектора універсальні і не вимагають уважності при установці. Вони дешевше спрямованих і часто використовуються в заводській комплектації автомобіля. Ці шини мають кілька гіршу стійкість до аквапланування, зате відмінно проявляють себе на сухій дорозі.

Для установки шин з ненаправленим малюнком увагу не потрібно.

Асиметрична шина складається з двох частин, у кожній з яких не тільки свій малюнок протектора, а й різна жорсткість боковини. Малюнок з одного боку "сухий", тобто ненаправленої, а з іншого - "дощової", спрямований. Різниця в жорсткості боковини пояснюється тим, що зовнішня її сторона несе значно більше навантаження, особливо в поворотах. Конструкція асиметричною шини дає можливість краще триматися за дорогу, особливо під час різких маневрів. Але встановлювати такі шини потрібно дуже уважно. На них завжди присутня маркування, що вказує на зовнішню і внутрішню сторони шини - Outside і Inside. Ще один варіант маркування - Side Facing Out і Side Facing Inwards. Після установки повинна бути видна тільки маркування зовнішньої сторони: Outside або Side Facing Out.

Позашляховий протектор шин, популярних у любителів повнопривідних автомобілів і поїздок далеко за межами асфальту, відрізняється дуже високим профілем і розрідженим, глибоким малюнком. Така конструкція дозволяє впевнено вибиратися з грязьовий колії, долати глибокий пісок або дертися по схилах. Але їздити на таких шинах по асфальту, а тим більше взимку - ризиковане заняття: вони набагато гірше тримають дорогу, у них набагато більший гальмівний шлях. Це пояснюється як особливостями малюнка протектора, так і більш грубим, жорстким складом гумової суміші.

СЕЗОННІСТЬ: У чому криється пропан

Основні відмінності між шинами різних сезонів - це склад гумової суміші і рисунок протектора. Суміш літньої шини створюється для того, щоб забезпечити надійне зчеплення з гарячою дорогою. Гарячої - тому що в літні місяці асфальт нагрівається до +50 і вище. Завдання літньої шини - витримати цю температуру, забезпечити максимальну керованість і при цьому не стерти протектор про розпечений асфальт за один сезон.

Що ж відбувається з такою шиною при похолоданні? Все дуже просто: гумова суміш, розрахована на півсотні градусів і вище, вже при + 5-7 ° С починає замерзати, твердеть і втрачати зчіпні властивості. При мінусовій температурі їздити на літніх шинах просто небезпечно: значно зрослий гальмівний шлях і погіршення керованості збільшують ризик ДТП багато разів.

ЗИМОВІ. У свою чергу, склад гумової суміші зимових шин значно м'якше, в цьому можна переконатися навіть на дотик. Малюнок протектора зимової шини відрізняється великою кількістю вузьких прорізів - ламелей. Поєднання ламелей і м'якою суміші дозволяє зимової шині забезпечувати хороший контакт з дорогою навіть в умовах снігу і льоду. На противагу річним зимові шини вже при + 7-9 краще не експлуатувати: і без того м'яка гума стає ще м'якше, що негативно позначається на керованості. Крім того, влітку зимова шина дуже швидко зношується.

Всесезонки. Крім зимових і літніх існують також всесезонні шини, але це компромісний варіант для регіонів з дуже м'якими зимовими умовами. У всесезонной шини частина малюнка протектора річна, а частина - ближче до зимової. Склад гумової суміші обраний так, щоб забезпечити зносостійкість і прийнятні зчіпні якості в широкому діапазоні температур. По керованості, гальмівного шляху і іншим важливим складовим безпечної їзди всесезонні шини влітку поводяться гірше літніх, а взимку - гірше зимових.

Маркування: ЗРОЗУМІТИ ВСЕ НЕ ТАК ВАЖКО

Основний параметр, який кожному треба вміти читати - це розмір шини. ось приклад тієї частини маркування, з якої можна дізнатися розмір:

P 205/70 R15 84H.

Що це все означає? Перша літера означає, що шина призначена для легкового автомобіля. 205 - це ширина шини в міліметрах. 70 - це відношення висоти профілю шини до ширини, виражене у відсотках. Тобто неважко порахувати, що висота шини складає 70% від її ширини і в нашому прикладі дорівнює 143,5 мм. Далі слід буква R, і чомусь більшість водіїв упевнені, що це - радіус. Насправді індекс R означає радіальну конструкцію шини, а наступне за цим індексом число 15 - посадковий розмір в дюймах, але не радіус, а діаметр. Далі слід індекс максимальної допустимого навантаження на шину. Це умовне значення, а щоб зрозуміти, яка допустиме навантаження в кілограмах, ми наводимо приклад в таблиці 1.

А завершує ту ж саму важливу для водія частина маркування шини буквений індекс швидкості, розшифрувати який також не складає труднощів (див. Таблицю 2).

Таблицю 2)

КОРИСНІ НАПИСИ НА боковини

При покупці шин важливо переконатися, що вони не лежали багато років: тривале зберігання погіршує властивості гумової суміші і навіть може викликати дрібні тріщини. Щоб дізнатися, коли зроблена шина, знайдіть 4-значний номер в овалі: перші дві цифри означають порядковий номер тижня, а другі - рік виготовлення. Наприклад, число "1815" означає, що шина виготовлена ​​на 18-му тижні 2015 року, т. Е. В квітні.

Ось приклад інших корисних написів на шинах.

MAX PRESSURE - максимально допустимий тиск в шині, в кПа. MAX LOAD - максимальне навантаження в кг. REINFORCED - напис означає, що шина посилена. TUBE TYRE - камерна шина. M & S - шина для зимової або всесезонной експлуатації. А / Т (All Terrain) - позашляхова універсальна шина, призначена і для асфальту, і для бездоріжжя. M / T (Mud Terrain) - шина для бездоріжжя. Left або Right - означає, що при установці таких шин потрібно строго дотримуватися сторону установки. Traction А, В або С - показник гальмівного шляху на мокрій дорозі (А - кращий).

ПРАВИЛЬНЕ ЗБЕРІГАННЯ

У власників двох комплектів шин - зимових і літніх - виникає проблема: де зберігати другий набір? Адже шини вимагають чимало місця, не відрізняються чистотою і, до того ж, видають характерний запах гумової суміші. Найбільш поширене рішення - це помістити шини в гараж або на балкон. Ось тільки чи правильно це?

Виробники і експерти рекомендують зберігати шини в сухому приміщенні зі стабільною температурою від +10 до +20 градусів. У цьому приміщенні не повинно бути хімічних речовин, зокрема - бензину. Зберігати шини без дисків краще вертикально, їх можна підвішувати або складати "стовпчиком" один на одного. Якщо шини на дисках - навпаки, найкращим варіантом буде горизонтальне зберігання або підвішування, а ось вертикально їх ставити не рекомендується. Можна, звичайно ж, ігнорувати всі наведені рекомендації, але тоді ресурс шин навіть під час зберігання буде зменшуватися, а коштують вони нині недешево. Ідеальний варіант - здати шини на зберігання в спеціалізовані компанії, але за зміст там комплекту шин доведеться заплатити не менше 50 гривень на місяць.

Ідеальний варіант - здати шини на зберігання в спеціалізовані компанії, але за зміст там комплекту шин доведеться заплатити не менше 50 гривень на місяць

У спецкомпаніях. З вас візьмуть 50 грн в місяць за зберігання.

З вас візьмуть 50 грн в місяць за зберігання

Шини на дисках. Їх потрібно зберігати горизонтально.

РЕСУРС: НЕ ДОВШЕ 5 РОКІВ

Шини - по суті, видатковий матеріал, вони не живуть вічно і вимагають своєчасної заміни. Ресурс шин, тобто максимальний пробіг, після якого їх потрібно міняти, залежить від багатьох чинників: якості їх самих і доріг, експлуатації відповідно до сезону, стану ходової частини автомобіля (в першу чергу - регулювання розвалу / сходження). І звичайно ж, манери їзди водія - мабуть, ніщо так не зношує шини, як старт "з вереском" на сухому асфальті. Правила дорожнього руху строго регламентують залишковий малюнок протектора: не менше 1,6 мм для легкових автомобілів.

На скільки ж сезонів може вистачити ресурсу шин? Навіть ті водії, які їздять рідко і мало, все одно будуть змушені час від часу їх змінювати: з роками шини втрачають свої властивості, тріскаються. Більше п'яти років їздити на одних шинах не варто, навіть якщо залишкова висота протектора в межах норми.

І на закінчення: шини - це точно не те, на чому можна заощадити без шкоди безпеці. Два комплекти шин - норма, а не розкіш. Причому норма, в багатьох країнах зафіксована в ПДД. Та й у нас страхові компанії відмовлять у виплатах, наприклад, якщо при ДТП автомобіль був взимку на літніх шинах. Так що власне життя повинна бути дорожче.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram

авто авто

, зберігання , авто , малюнок , шини , асфальт , сезон , індекс , маркування , автомобілі , автомобіль , властивості , шина

Ви зараз переглядаєте новина "Все про автомобільних шинах: як розшифрувати маркування, вибрати підходяще" взуття "для свого авто, скільки зберігати". інші Авто новини дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Дмитро Капітун

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Орфографічна помилка в тексті:

Послати повідомлення про помилку автора?

Виділіть некоректний текст мишкою

Дякуємо! Повідомлення відправлено.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Все про автомобільних шинах: як розшифрувати маркування, вибрати підходяще "взуття" для свого авто, скільки зберігати

4 грудня 2015 року, 10:15 Переглядів:

4 грудня 2015 року, 10:15 Переглядів:

Як підібрати автомобільні шини "під себе" ..

Шинна тема зазвичай користується підвищеною увагою двічі на рік. І якщо з настанням тепла особливого ажіотажу не спостерігається, то перший ожеледь миттєво вибудовує гігантські черги на шиномонтаж, а власники автомагазинів вже давно потирають руки в передчутті гарного прибутку. І величезна кількість порад міняти шини завчасно - адже "перевзутися" потрібно було ще приблизно місяць тому - ситуація з року в рік не змінюється. Автомобілісти тим часом починають згадувати той мінімум інформації, який потрібно знати для успішного придбання шин для свого автомобіля. І нерідко плутаються в радіусах, профілях, вильоти та іншої специфічної термінології. Тому провести лікнеп і нагадати все, що потрібно знати про шини, буде незайвим.

КОНСТРУКТИВНІ ОСОБЛИВОСТІ

Шина складається з двох основних компонентів: металевого каркаса (корду) і гумової суміші. Є ще ніпель (він же в народі зветься золотником), який дозволяє накачати шину, але при цьому не випускає повітря назад. Також колись була камера, але сьогодні вони вже практично не застосовуються, тому в маркуванні, нанесеної на шину, можна побачити напис tubeless, що означає "беськамерная". Каркас, він же корд, призначений для того, щоб шина була міцнішою і не деформувалася в процесі експлуатації. Металеві нитки корду в більшості шин розташовані паралельно і не перетинаються - така конструкція називається радіальної. Існує ще діагональна конструкція, але це рідкість.

МАЛЮНОК ПРОТЕКТОРА: ЯКИМ ВІН БУВАЄ

Малюнок протектора може бути спрямованим, ненаправленим і асиметричним. Шини з направленим малюнком краще відводять воду з плями контакту, тому мають мінімальний ризик аквапланування - небезпечної ситуації, коли колесо піднімається на "водяній подушці", втрачаючи зчеплення з дорогою. Але є і зворотна сторона: колеса з спрямованими шинами можна переставляти з правої сторони на ліву, як це рекомендується робити для рівномірного зносу. Для перестановки потрібно демонтувати шину з диска і встановити зворотною стороною, а при установці колеса стежити, щоб стрілка з написом Rotation була в потрібному напрямку - вперед. Якщо неправильно встановити шини з направленим малюнком, то на мокрій дорозі навіть на малій швидкості ризик аквапланування багаторазово збільшується.

Шини з ненаправленим малюнком протектора універсальні і не вимагають уважності при установці. Вони дешевше спрямованих і часто використовуються в заводській комплектації автомобіля. Ці шини мають кілька гіршу стійкість до аквапланування, зате відмінно проявляють себе на сухій дорозі.

Для установки шин з ненаправленим малюнком увагу не потрібно.

Асиметрична шина складається з двох частин, у кожній з яких не тільки свій малюнок протектора, а й різна жорсткість боковини. Малюнок з одного боку "сухий", тобто ненаправленої, а з іншого - "дощової", спрямований. Різниця в жорсткості боковини пояснюється тим, що зовнішня її сторона несе значно більше навантаження, особливо в поворотах. Конструкція асиметричною шини дає можливість краще триматися за дорогу, особливо під час різких маневрів. Але встановлювати такі шини потрібно дуже уважно. На них завжди присутня маркування, що вказує на зовнішню і внутрішню сторони шини - Outside і Inside. Ще один варіант маркування - Side Facing Out і Side Facing Inwards. Після установки повинна бути видна тільки маркування зовнішньої сторони: Outside або Side Facing Out.

Позашляховий протектор шин, популярних у любителів повнопривідних автомобілів і поїздок далеко за межами асфальту, відрізняється дуже високим профілем і розрідженим, глибоким малюнком. Така конструкція дозволяє впевнено вибиратися з грязьовий колії, долати глибокий пісок або дертися по схилах. Але їздити на таких шинах по асфальту, а тим більше взимку - ризиковане заняття: вони набагато гірше тримають дорогу, у них набагато більший гальмівний шлях. Це пояснюється як особливостями малюнка протектора, так і більш грубим, жорстким складом гумової суміші.

СЕЗОННІСТЬ: У чому криється пропан

Основні відмінності між шинами різних сезонів - це склад гумової суміші і рисунок протектора. Суміш літньої шини створюється для того, щоб забезпечити надійне зчеплення з гарячою дорогою. Гарячої - тому що в літні місяці асфальт нагрівається до +50 і вище. Завдання літньої шини - витримати цю температуру, забезпечити максимальну керованість і при цьому не стерти протектор про розпечений асфальт за один сезон.

Що ж відбувається з такою шиною при похолоданні? Все дуже просто: гумова суміш, розрахована на півсотні градусів і вище, вже при + 5-7 ° С починає замерзати, твердеть і втрачати зчіпні властивості. При мінусовій температурі їздити на літніх шинах просто небезпечно: значно зрослий гальмівний шлях і погіршення керованості збільшують ризик ДТП багато разів.

ЗИМОВІ. У свою чергу, склад гумової суміші зимових шин значно м'якше, в цьому можна переконатися навіть на дотик. Малюнок протектора зимової шини відрізняється великою кількістю вузьких прорізів - ламелей. Поєднання ламелей і м'якою суміші дозволяє зимової шині забезпечувати хороший контакт з дорогою навіть в умовах снігу і льоду. На противагу річним зимові шини вже при + 7-9 краще не експлуатувати: і без того м'яка гума стає ще м'якше, що негативно позначається на керованості. Крім того, влітку зимова шина дуже швидко зношується.

Всесезонки. Крім зимових і літніх існують також всесезонні шини, але це компромісний варіант для регіонів з дуже м'якими зимовими умовами. У всесезонной шини частина малюнка протектора річна, а частина - ближче до зимової. Склад гумової суміші обраний так, щоб забезпечити зносостійкість і прийнятні зчіпні якості в широкому діапазоні температур. По керованості, гальмівного шляху і іншим важливим складовим безпечної їзди всесезонні шини влітку поводяться гірше літніх, а взимку - гірше зимових.

Маркування: ЗРОЗУМІТИ ВСЕ НЕ ТАК ВАЖКО

Основний параметр, який кожному треба вміти читати - це розмір шини. ось приклад тієї частини маркування, з якої можна дізнатися розмір:

P 205/70 R15 84H.

Що це все означає? Перша літера означає, що шина призначена для легкового автомобіля. 205 - це ширина шини в міліметрах. 70 - це відношення висоти профілю шини до ширини, виражене у відсотках. Тобто неважко порахувати, що висота шини складає 70% від її ширини і в нашому прикладі дорівнює 143,5 мм. Далі слід буква R, і чомусь більшість водіїв упевнені, що це - радіус. Насправді індекс R означає радіальну конструкцію шини, а наступне за цим індексом число 15 - посадковий розмір в дюймах, але не радіус, а діаметр. Далі слід індекс максимальної допустимого навантаження на шину. Це умовне значення, а щоб зрозуміти, яка допустиме навантаження в кілограмах, ми наводимо приклад в таблиці 1.

А завершує ту ж саму важливу для водія частина маркування шини буквений індекс швидкості, розшифрувати який також не складає труднощів (див. Таблицю 2).

Таблицю 2)

КОРИСНІ НАПИСИ НА боковини

При покупці шин важливо переконатися, що вони не лежали багато років: тривале зберігання погіршує властивості гумової суміші і навіть може викликати дрібні тріщини. Щоб дізнатися, коли зроблена шина, знайдіть 4-значний номер в овалі: перші дві цифри означають порядковий номер тижня, а другі - рік виготовлення. Наприклад, число "1815" означає, що шина виготовлена ​​на 18-му тижні 2015 року, т. Е. В квітні.

Ось приклад інших корисних написів на шинах.

MAX PRESSURE - максимально допустимий тиск в шині, в кПа. MAX LOAD - максимальне навантаження в кг. REINFORCED - напис означає, що шина посилена. TUBE TYRE - камерна шина. M & S - шина для зимової або всесезонной експлуатації. А / Т (All Terrain) - позашляхова універсальна шина, призначена і для асфальту, і для бездоріжжя. M / T (Mud Terrain) - шина для бездоріжжя. Left або Right - означає, що при установці таких шин потрібно строго дотримуватися сторону установки. Traction А, В або С - показник гальмівного шляху на мокрій дорозі (А - кращий).

ПРАВИЛЬНЕ ЗБЕРІГАННЯ

У власників двох комплектів шин - зимових і літніх - виникає проблема: де зберігати другий набір? Адже шини вимагають чимало місця, не відрізняються чистотою і, до того ж, видають характерний запах гумової суміші. Найбільш поширене рішення - це помістити шини в гараж або на балкон. Ось тільки чи правильно це?

Виробники і експерти рекомендують зберігати шини в сухому приміщенні зі стабільною температурою від +10 до +20 градусів. У цьому приміщенні не повинно бути хімічних речовин, зокрема - бензину. Зберігати шини без дисків краще вертикально, їх можна підвішувати або складати "стовпчиком" один на одного. Якщо шини на дисках - навпаки, найкращим варіантом буде горизонтальне зберігання або підвішування, а ось вертикально їх ставити не рекомендується. Можна, звичайно ж, ігнорувати всі наведені рекомендації, але тоді ресурс шин навіть під час зберігання буде зменшуватися, а коштують вони нині недешево. Ідеальний варіант - здати шини на зберігання в спеціалізовані компанії, але за зміст там комплекту шин доведеться заплатити не менше 50 гривень на місяць.

Ідеальний варіант - здати шини на зберігання в спеціалізовані компанії, але за зміст там комплекту шин доведеться заплатити не менше 50 гривень на місяць

У спецкомпаніях. З вас візьмуть 50 грн в місяць за зберігання.

З вас візьмуть 50 грн в місяць за зберігання

Шини на дисках. Їх потрібно зберігати горизонтально.

РЕСУРС: НЕ ДОВШЕ 5 РОКІВ

Шини - по суті, видатковий матеріал, вони не живуть вічно і вимагають своєчасної заміни. Ресурс шин, тобто максимальний пробіг, після якого їх потрібно міняти, залежить від багатьох чинників: якості їх самих і доріг, експлуатації відповідно до сезону, стану ходової частини автомобіля (в першу чергу - регулювання розвалу / сходження). І звичайно ж, манери їзди водія - мабуть, ніщо так не зношує шини, як старт "з вереском" на сухому асфальті. Правила дорожнього руху строго регламентують залишковий малюнок протектора: не менше 1,6 мм для легкових автомобілів.

На скільки ж сезонів може вистачити ресурсу шин? Навіть ті водії, які їздять рідко і мало, все одно будуть змушені час від часу їх змінювати: з роками шини втрачають свої властивості, тріскаються. Більше п'яти років їздити на одних шинах не варто, навіть якщо залишкова висота протектора в межах норми.

І на закінчення: шини - це точно не те, на чому можна заощадити без шкоди безпеці. Два комплекти шин - норма, а не розкіш. Причому норма, в багатьох країнах зафіксована в ПДД. Та й у нас страхові компанії відмовлять у виплатах, наприклад, якщо при ДТП автомобіль був взимку на літніх шинах. Так що власне життя повинна бути дорожче.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram

авто авто

, зберігання , авто , малюнок , шини , асфальт , сезон , індекс , маркування , автомобілі , автомобіль , властивості , шина

Ви зараз переглядаєте новина "Все про автомобільних шинах: як розшифрувати маркування, вибрати підходяще" взуття "для свого авто, скільки зберігати". інші Авто новини дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Дмитро Капітун

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Орфографічна помилка в тексті:

Послати повідомлення про помилку автора?

Виділіть некоректний текст мишкою

Спасибі! Повідомлення надіслано.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Все про автомобільних шинах: як розшифрувати маркування, вибрати підходяще "взуття" для свого авто, скільки зберігати

4 грудня 2015 року, 10:15 Переглядів:

4 грудня 2015 року, 10:15 Переглядів:

Як підібрати автомобільні шини "під себе" ..

Шинна тема зазвичай користується підвищеною увагою двічі на рік. І якщо з настанням тепла особливого ажіотажу не спостерігається, то перший ожеледь миттєво вибудовує гігантські черги на шиномонтаж, а власники автомагазинів вже давно потирають руки в передчутті гарного прибутку. І величезна кількість порад міняти шини завчасно - адже "перевзутися" потрібно було ще приблизно місяць тому - ситуація з року в рік не змінюється. Автомобілісти тим часом починають згадувати той мінімум інформації, який потрібно знати для успішного придбання шин для свого автомобіля. І нерідко плутаються в радіусах, профілях, вильоти та іншої специфічної термінології. Тому провести лікнеп і нагадати все, що потрібно знати про шини, буде незайвим.

КОНСТРУКТИВНІ ОСОБЛИВОСТІ

Шина складається з двох основних компонентів: металевого каркаса (корду) і гумової суміші. Є ще ніпель (він же в народі зветься золотником), який дозволяє накачати шину, але при цьому не випускає повітря назад. Також колись була камера, але сьогодні вони вже практично не застосовуються, тому в маркуванні, нанесеної на шину, можна побачити напис tubeless, що означає "беськамерная". Каркас, він же корд, призначений для того, щоб шина була міцнішою і не деформувалася в процесі експлуатації. Металеві нитки корду в більшості шин розташовані паралельно і не перетинаються - така конструкція називається радіальної. Існує ще діагональна конструкція, але це рідкість.

МАЛЮНОК ПРОТЕКТОРА: ЯКИМ ВІН БУВАЄ

Малюнок протектора може бути спрямованим, ненаправленим і асиметричним. Шини з направленим малюнком краще відводять воду з плями контакту, тому мають мінімальний ризик аквапланування - небезпечної ситуації, коли колесо піднімається на "водяній подушці", втрачаючи зчеплення з дорогою. Але є і зворотна сторона: колеса з спрямованими шинами можна переставляти з правої сторони на ліву, як це рекомендується робити для рівномірного зносу. Для перестановки потрібно демонтувати шину з диска і встановити зворотною стороною, а при установці колеса стежити, щоб стрілка з написом Rotation була в потрібному напрямку - вперед. Якщо неправильно встановити шини з направленим малюнком, то на мокрій дорозі навіть на малій швидкості ризик аквапланування багаторазово збільшується.

Шини з ненаправленим малюнком протектора універсальні і не вимагають уважності при установці. Вони дешевше спрямованих і часто використовуються в заводській комплектації автомобіля. Ці шини мають кілька гіршу стійкість до аквапланування, зате відмінно проявляють себе на сухій дорозі.

Для установки шин з ненаправленим малюнком увагу не потрібно.

Асиметрична шина складається з двох частин, у кожній з яких не тільки свій малюнок протектора, а й різна жорсткість боковини. Малюнок з одного боку "сухий", тобто ненаправленої, а з іншого - "дощової", спрямований. Різниця в жорсткості боковини пояснюється тим, що зовнішня її сторона несе значно більше навантаження, особливо в поворотах. Конструкція асиметричною шини дає можливість краще триматися за дорогу, особливо під час різких маневрів. Але встановлювати такі шини потрібно дуже уважно. На них завжди присутня маркування, що вказує на зовнішню і внутрішню сторони шини - Outside і Inside. Ще один варіант маркування - Side Facing Out і Side Facing Inwards. Після установки повинна бути видна тільки маркування зовнішньої сторони: Outside або Side Facing Out.

Позашляховий протектор шин, популярних у любителів повнопривідних автомобілів і поїздок далеко за межами асфальту, відрізняється дуже високим профілем і розрідженим, глибоким малюнком. Така конструкція дозволяє впевнено вибиратися з грязьовий колії, долати глибокий пісок або дертися по схилах. Але їздити на таких шинах по асфальту, а тим більше взимку - ризиковане заняття: вони набагато гірше тримають дорогу, у них набагато більший гальмівний шлях. Це пояснюється як особливостями малюнка протектора, так і більш грубим, жорстким складом гумової суміші.

СЕЗОННІСТЬ: У чому криється пропан

Основні відмінності між шинами різних сезонів - це склад гумової суміші і рисунок протектора. Суміш літньої шини створюється для того, щоб забезпечити надійне зчеплення з гарячою дорогою. Гарячої - тому що в літні місяці асфальт нагрівається до +50 і вище. Завдання літньої шини - витримати цю температуру, забезпечити максимальну керованість і при цьому не стерти протектор про розпечений асфальт за один сезон.

Що ж відбувається з такою шиною при похолоданні? Все дуже просто: гумова суміш, розрахована на півсотні градусів і вище, вже при + 5-7 ° С починає замерзати, твердеть і втрачати зчіпні властивості. При мінусовій температурі їздити на літніх шинах просто небезпечно: значно зрослий гальмівний шлях і погіршення керованості збільшують ризик ДТП багато разів.

ЗИМОВІ. У свою чергу, склад гумової суміші зимових шин значно м'якше, в цьому можна переконатися навіть на дотик. Малюнок протектора зимової шини відрізняється великою кількістю вузьких прорізів - ламелей. Поєднання ламелей і м'якою суміші дозволяє зимової шині забезпечувати хороший контакт з дорогою навіть в умовах снігу і льоду. На противагу річним зимові шини вже при + 7-9 краще не експлуатувати: і без того м'яка гума стає ще м'якше, що негативно позначається на керованості. Крім того, влітку зимова шина дуже швидко зношується.

Всесезонки. Крім зимових і літніх існують також всесезонні шини, але це компромісний варіант для регіонів з дуже м'якими зимовими умовами. У всесезонной шини частина малюнка протектора річна, а частина - ближче до зимової. Склад гумової суміші обраний так, щоб забезпечити зносостійкість і прийнятні зчіпні якості в широкому діапазоні температур. По керованості, гальмівного шляху і іншим важливим складовим безпечної їзди всесезонні шини влітку поводяться гірше літніх, а взимку - гірше зимових.

Маркування: ЗРОЗУМІТИ ВСЕ НЕ ТАК ВАЖКО

Основний параметр, який кожному треба вміти читати - це розмір шини. ось приклад тієї частини маркування, з якої можна дізнатися розмір:

P 205/70 R15 84H.

Що це все означає? Перша літера означає, що шина призначена для легкового автомобіля. 205 - це ширина шини в міліметрах. 70 - це відношення висоти профілю шини до ширини, виражене у відсотках. Тобто неважко порахувати, що висота шини складає 70% від її ширини і в нашому прикладі дорівнює 143,5 мм. Далі слід буква R, і чомусь більшість водіїв упевнені, що це - радіус. Насправді індекс R означає радіальну конструкцію шини, а наступне за цим індексом число 15 - посадковий розмір в дюймах, але не радіус, а діаметр. Далі слід індекс максимальної допустимого навантаження на шину. Це умовне значення, а щоб зрозуміти, яка допустиме навантаження в кілограмах, ми наводимо приклад в таблиці 1.

А завершує ту ж саму важливу для водія частина маркування шини буквений індекс швидкості, розшифрувати який також не складає труднощів (див. Таблицю 2).

Таблицю 2)

КОРИСНІ НАПИСИ НА боковини

При покупці шин важливо переконатися, що вони не лежали багато років: тривале зберігання погіршує властивості гумової суміші і навіть може викликати дрібні тріщини. Щоб дізнатися, коли зроблена шина, знайдіть 4-значний номер в овалі: перші дві цифри означають порядковий номер тижня, а другі - рік виготовлення. Наприклад, число "1815" означає, що шина виготовлена ​​на 18-му тижні 2015 року, т. Е. В квітні.

Ось приклад інших корисних написів на шинах.

MAX PRESSURE - максимально допустимий тиск в шині, в кПа. MAX LOAD - максимальне навантаження в кг. REINFORCED - напис означає, що шина посилена. TUBE TYRE - камерна шина. M & S - шина для зимової або всесезонной експлуатації. А / Т (All Terrain) - позашляхова універсальна шина, призначена і для асфальту, і для бездоріжжя. M / T (Mud Terrain) - шина для бездоріжжя. Left або Right - означає, що при установці таких шин потрібно строго дотримуватися сторону установки. Traction А, В або С - показник гальмівного шляху на мокрій дорозі (А - кращий).

ПРАВИЛЬНЕ ЗБЕРІГАННЯ

У власників двох комплектів шин - зимових і літніх - виникає проблема: де зберігати другий набір? Адже шини вимагають чимало місця, не відрізняються чистотою і, до того ж, видають характерний запах гумової суміші. Найбільш поширене рішення - це помістити шини в гараж або на балкон. Ось тільки чи правильно це?

Виробники і експерти рекомендують зберігати шини в сухому приміщенні зі стабільною температурою від +10 до +20 градусів. У цьому приміщенні не повинно бути хімічних речовин, зокрема - бензину. Зберігати шини без дисків краще вертикально, їх можна підвішувати або складати "стовпчиком" один на одного. Якщо шини на дисках - навпаки, найкращим варіантом буде горизонтальне зберігання або підвішування, а ось вертикально їх ставити не рекомендується. Можна, звичайно ж, ігнорувати всі наведені рекомендації, але тоді ресурс шин навіть під час зберігання буде зменшуватися, а коштують вони нині недешево. Ідеальний варіант - здати шини на зберігання в спеціалізовані компанії, але за зміст там комплекту шин доведеться заплатити не менше 50 гривень на місяць.

Ідеальний варіант - здати шини на зберігання в спеціалізовані компанії, але за зміст там комплекту шин доведеться заплатити не менше 50 гривень на місяць

У спецкомпаніях. З вас візьмуть 50 грн в місяць за зберігання.

З вас візьмуть 50 грн в місяць за зберігання

Шини на дисках. Їх потрібно зберігати горизонтально.

РЕСУРС: НЕ ДОВШЕ 5 РОКІВ

Шини - по суті, видатковий матеріал, вони не живуть вічно і вимагають своєчасної заміни. Ресурс шин, тобто максимальний пробіг, після якого їх потрібно міняти, залежить від багатьох чинників: якості їх самих і доріг, експлуатації відповідно до сезону, стану ходової частини автомобіля (в першу чергу - регулювання розвалу / сходження). І звичайно ж, манери їзди водія - мабуть, ніщо так не зношує шини, як старт "з вереском" на сухому асфальті. Правила дорожнього руху строго регламентують залишковий малюнок протектора: не менше 1,6 мм для легкових автомобілів.

На скільки ж сезонів може вистачити ресурсу шин? Навіть ті водії, які їздять рідко і мало, все одно будуть змушені час від часу їх змінювати: з роками шини втрачають свої властивості, тріскаються. Більше п'яти років їздити на одних шинах не варто, навіть якщо залишкова висота протектора в межах норми.

І на закінчення: шини - це точно не те, на чому можна заощадити без шкоди безпеці. Два комплекти шин - норма, а не розкіш. Причому норма, в багатьох країнах зафіксована в ПДД. Та й у нас страхові компанії відмовлять у виплатах, наприклад, якщо при ДТП автомобіль був взимку на літніх шинах. Так що власне життя повинна бути дорожче.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram

авто авто

, зберігання , авто , малюнок , шини , асфальт , сезон , індекс , маркування , автомобілі , автомобіль , властивості , шина

Ви зараз переглядаєте новина "Все про автомобільних шинах: як розшифрувати маркування, вибрати підходяще" взуття "для свого авто, скільки зберігати". інші Авто новини дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Дмитро Капітун

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Орфографічна помилка в тексті:

Послати повідомлення про помилку автора?

Виділіть некоректний текст мишкою

Спасибі! Повідомлення надіслано.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Все про автомобільних шинах: як розшифрувати маркування, вибрати підходяще "взуття" для свого авто, скільки зберігати

4 грудня 2015 року, 10:15 Переглядів:

4 грудня 2015 року, 10:15 Переглядів:

Як підібрати автомобільні шини "під себе" ..

Шинна тема зазвичай користується підвищеною увагою двічі на рік. І якщо з настанням тепла особливого ажіотажу не спостерігається, то перший ожеледь миттєво вибудовує гігантські черги на шиномонтаж, а власники автомагазинів вже давно потирають руки в передчутті гарного прибутку. І величезна кількість порад міняти шини завчасно - адже "перевзутися" потрібно було ще приблизно місяць тому - ситуація з року в рік не змінюється. Автомобілісти тим часом починають згадувати той мінімум інформації, який потрібно знати для успішного придбання шин для свого автомобіля. І нерідко плутаються в радіусах, профілях, вильоти та іншої специфічної термінології. Тому провести лікнеп і нагадати все, що потрібно знати про шини, буде незайвим.

КОНСТРУКТИВНІ ОСОБЛИВОСТІ

Шина складається з двох основних компонентів: металевого каркаса (корду) і гумової суміші. Є ще ніпель (він же в народі зветься золотником), який дозволяє накачати шину, але при цьому не випускає повітря назад. Також колись була камера, але сьогодні вони вже практично не застосовуються, тому в маркуванні, нанесеної на шину, можна побачити напис tubeless, що означає "беськамерная". Каркас, він же корд, призначений для того, щоб шина була міцнішою і не деформувалася в процесі експлуатації. Металеві нитки корду в більшості шин розташовані паралельно і не перетинаються - така конструкція називається радіальної. Існує ще діагональна конструкція, але це рідкість.

МАЛЮНОК ПРОТЕКТОРА: ЯКИМ ВІН БУВАЄ

Малюнок протектора може бути спрямованим, ненаправленим і асиметричним. Шини з направленим малюнком краще відводять воду з плями контакту, тому мають мінімальний ризик аквапланування - небезпечної ситуації, коли колесо піднімається на "водяній подушці", втрачаючи зчеплення з дорогою. Але є і зворотна сторона: колеса з спрямованими шинами можна переставляти з правої сторони на ліву, як це рекомендується робити для рівномірного зносу. Для перестановки потрібно демонтувати шину з диска і встановити зворотною стороною, а при установці колеса стежити, щоб стрілка з написом Rotation була в потрібному напрямку - вперед. Якщо неправильно встановити шини з направленим малюнком, то на мокрій дорозі навіть на малій швидкості ризик аквапланування багаторазово збільшується.

Шини з ненаправленим малюнком протектора універсальні і не вимагають уважності при установці. Вони дешевше спрямованих і часто використовуються в заводській комплектації автомобіля. Ці шини мають кілька гіршу стійкість до аквапланування, зате відмінно проявляють себе на сухій дорозі.

Для установки шин з ненаправленим малюнком увагу не потрібно.

Асиметрична шина складається з двох частин, у кожній з яких не тільки свій малюнок протектора, а й різна жорсткість боковини. Малюнок з одного боку "сухий", тобто ненаправленої, а з іншого - "дощової", спрямований. Різниця в жорсткості боковини пояснюється тим, що зовнішня її сторона несе значно більше навантаження, особливо в поворотах. Конструкція асиметричною шини дає можливість краще триматися за дорогу, особливо під час різких маневрів. Але встановлювати такі шини потрібно дуже уважно. На них завжди присутня маркування, що вказує на зовнішню і внутрішню сторони шини - Outside і Inside. Ще один варіант маркування - Side Facing Out і Side Facing Inwards. Після установки повинна бути видна тільки маркування зовнішньої сторони: Outside або Side Facing Out.

Позашляховий протектор шин, популярних у любителів повнопривідних автомобілів і поїздок далеко за межами асфальту, відрізняється дуже високим профілем і розрідженим, глибоким малюнком. Така конструкція дозволяє впевнено вибиратися з грязьовий колії, долати глибокий пісок або дертися по схилах. Але їздити на таких шинах по асфальту, а тим більше взимку - ризиковане заняття: вони набагато гірше тримають дорогу, у них набагато більший гальмівний шлях. Це пояснюється як особливостями малюнка протектора, так і більш грубим, жорстким складом гумової суміші.

СЕЗОННІСТЬ: У чому криється пропан

Основні відмінності між шинами різних сезонів - це склад гумової суміші і рисунок протектора. Суміш літньої шини створюється для того, щоб забезпечити надійне зчеплення з гарячою дорогою. Гарячої - тому що в літні місяці асфальт нагрівається до +50 і вище. Завдання літньої шини - витримати цю температуру, забезпечити максимальну керованість і при цьому не стерти протектор про розпечений асфальт за один сезон.

Що ж відбувається з такою шиною при похолоданні? Все дуже просто: гумова суміш, розрахована на півсотні градусів і вище, вже при + 5-7 ° С починає замерзати, твердеть і втрачати зчіпні властивості. При мінусовій температурі їздити на літніх шинах просто небезпечно: значно зрослий гальмівний шлях і погіршення керованості збільшують ризик ДТП багато разів.

ЗИМОВІ. У свою чергу, склад гумової суміші зимових шин значно м'якше, в цьому можна переконатися навіть на дотик. Малюнок протектора зимової шини відрізняється великою кількістю вузьких прорізів - ламелей. Поєднання ламелей і м'якою суміші дозволяє зимової шині забезпечувати хороший контакт з дорогою навіть в умовах снігу і льоду. На противагу річним зимові шини вже при + 7-9 краще не експлуатувати: і без того м'яка гума стає ще м'якше, що негативно позначається на керованості. Крім того, влітку зимова шина дуже швидко зношується.

Всесезонки. Крім зимових і літніх існують також всесезонні шини, але це компромісний варіант для регіонів з дуже м'якими зимовими умовами. У всесезонной шини частина малюнка протектора річна, а частина - ближче до зимової. Склад гумової суміші обраний так, щоб забезпечити зносостійкість і прийнятні зчіпні якості в широкому діапазоні температур. По керованості, гальмівного шляху і іншим важливим складовим безпечної їзди всесезонні шини влітку поводяться гірше літніх, а взимку - гірше зимових.

Маркування: ЗРОЗУМІТИ ВСЕ НЕ ТАК ВАЖКО

Основний параметр, який кожному треба вміти читати - це розмір шини. ось приклад тієї частини маркування, з якої можна дізнатися розмір:

P 205/70 R15 84H.

Що це все означає? Перша літера означає, що шина призначена для легкового автомобіля. 205 - це ширина шини в міліметрах. 70 - це відношення висоти профілю шини до ширини, виражене у відсотках. Тобто неважко порахувати, що висота шини складає 70% від її ширини і в нашому прикладі дорівнює 143,5 мм. Далі слід буква R, і чомусь більшість водіїв упевнені, що це - радіус. Насправді індекс R означає радіальну конструкцію шини, а наступне за цим індексом число 15 - посадковий розмір в дюймах, але не радіус, а діаметр. Далі слід індекс максимальної допустимого навантаження на шину. Це умовне значення, а щоб зрозуміти, яка допустиме навантаження в кілограмах, ми наводимо приклад в таблиці 1.

А завершує ту ж саму важливу для водія частина маркування шини буквений індекс швидкості, розшифрувати який також не складає труднощів (див. Таблицю 2).

Таблицю 2)

КОРИСНІ НАПИСИ НА боковини

При покупці шин важливо переконатися, що вони не лежали багато років: тривале зберігання погіршує властивості гумової суміші і навіть може викликати дрібні тріщини. Щоб дізнатися, коли зроблена шина, знайдіть 4-значний номер в овалі: перші дві цифри означають порядковий номер тижня, а другі - рік виготовлення. Наприклад, число "1815" означає, що шина виготовлена ​​на 18-му тижні 2015 року, т. Е. В квітні.

Ось приклад інших корисних написів на шинах.

MAX PRESSURE - максимально допустимий тиск в шині, в кПа. MAX LOAD - максимальне навантаження в кг. REINFORCED - напис означає, що шина посилена. TUBE TYRE - камерна шина. M & S - шина для зимової або всесезонной експлуатації. А / Т (All Terrain) - позашляхова універсальна шина, призначена і для асфальту, і для бездоріжжя. M / T (Mud Terrain) - шина для бездоріжжя. Left або Right - означає, що при установці таких шин потрібно строго дотримуватися сторону установки. Traction А, В або С - показник гальмівного шляху на мокрій дорозі (А - кращий).

ПРАВИЛЬНЕ ЗБЕРІГАННЯ

У власників двох комплектів шин - зимових і літніх - виникає проблема: де зберігати другий набір? Адже шини вимагають чимало місця, не відрізняються чистотою і, до того ж, видають характерний запах гумової суміші. Найбільш поширене рішення - це помістити шини в гараж або на балкон. Ось тільки чи правильно це?

Виробники і експерти рекомендують зберігати шини в сухому приміщенні зі стабільною температурою від +10 до +20 градусів. У цьому приміщенні не повинно бути хімічних речовин, зокрема - бензину. Зберігати шини без дисків краще вертикально, їх можна підвішувати або складати "стовпчиком" один на одного. Якщо шини на дисках - навпаки, найкращим варіантом буде горизонтальне зберігання або підвішування, а ось вертикально їх ставити не рекомендується. Можна, звичайно ж, ігнорувати всі наведені рекомендації, але тоді ресурс шин навіть під час зберігання буде зменшуватися, а коштують вони нині недешево. Ідеальний варіант - здати шини на зберігання в спеціалізовані компанії, але за зміст там комплекту шин доведеться заплатити не менше 50 гривень на місяць.

Ідеальний варіант - здати шини на зберігання в спеціалізовані компанії, але за зміст там комплекту шин доведеться заплатити не менше 50 гривень на місяць

У спецкомпаніях. З вас візьмуть 50 грн в місяць за зберігання.

З вас візьмуть 50 грн в місяць за зберігання

Шини на дисках. Їх потрібно зберігати горизонтально.

РЕСУРС: НЕ ДОВШЕ 5 РОКІВ

Шини - по суті, видатковий матеріал, вони не живуть вічно і вимагають своєчасної заміни. Ресурс шин, тобто максимальний пробіг, після якого їх потрібно міняти, залежить від багатьох чинників: якості їх самих і доріг, експлуатації відповідно до сезону, стану ходової частини автомобіля (в першу чергу - регулювання розвалу / сходження). І звичайно ж, манери їзди водія - мабуть, ніщо так не зношує шини, як старт "з вереском" на сухому асфальті. Правила дорожнього руху строго регламентують залишковий малюнок протектора: не менше 1,6 мм для легкових автомобілів.

На скільки ж сезонів може вистачити ресурсу шин? Навіть ті водії, які їздять рідко і мало, все одно будуть змушені час від часу їх змінювати: з роками шини втрачають свої властивості, тріскаються. Більше п'яти років їздити на одних шинах не варто, навіть якщо залишкова висота протектора в межах норми.

І на закінчення: шини - це точно не те, на чому можна заощадити без шкоди безпеці. Два комплекти шин - норма, а не розкіш. Причому норма, в багатьох країнах зафіксована в ПДД. Та й у нас страхові компанії відмовлять у виплатах, наприклад, якщо при ДТП автомобіль був взимку на літніх шинах. Так що власне життя повинна бути дорожче.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram

авто авто

, зберігання , авто , малюнок , шини , асфальт , сезон , індекс , маркування , автомобілі , автомобіль , властивості , шина

Ви зараз переглядаєте новина "Все про автомобільних шинах: як розшифрувати маркування, вибрати підходяще" взуття "для свого авто, скільки зберігати". інші Авто новини дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Дмитро Капітун

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Орфографічна помилка в тексті:

Послати повідомлення про помилку автора?

Виділіть некоректний текст мишкою

Спасибі! Повідомлення надіслано.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Все про автомобільних шинах: як розшифрувати маркування, вибрати підходяще "взуття" для свого авто, скільки зберігати

4 грудня 2015 року, 10:15 Переглядів:

4 грудня 2015 року, 10:15 Переглядів:

Як підібрати автомобільні шини "під себе" ..

Шинна тема зазвичай користується підвищеною увагою двічі на рік. І якщо з настанням тепла особливого ажіотажу не спостерігається, то перший ожеледь вмить вибудовує гігантські черги на шиномонтажі, а власники автомагазинів вже давно потирають руки в передчутті гарного прибутку. І величезна кількість порад міняти шини завчасно - адже "перевзутися" потрібно було ще приблизно місяць тому - ситуація з року в рік не змінюється. Автомобілісти тим часом починають згадувати той мінімум інформації, який потрібно знати для успішного придбання шин для свого автомобіля. І нерідко плутаються в радіусах, профілях, вильоти та іншої специфічної термінології. Тому провести лікнеп і нагадати все, що потрібно знати про шини, буде незайвим.

КОНСТРУКТИВНІ ОСОБЛИВОСТІ

Шина складається з двох основних компонентів: металевого каркаса (корду) і гумової суміші. Є ще ніпель (він же в народі зветься золотником), який дозволяє накачати шину, але при цьому не випускає повітря назад. Також колись була камера, але сьогодні вони вже практично не застосовуються, тож в маркуванні, нанесеної на шину, можна побачити напис tubeless, що означає "беськамерная". Каркас, він же корд, призначений для того, щоб шина була міцнішою і не деформувалася в процесі експлуатації. Металеві нитки корду в більшості шин розташовані паралельно і не перетинаються - така конструкція називається радіальної. Існує ще діагональна конструкція, але це рідкість.

МАЛЮНОК ПРОТЕКТОРА: ЯКИМ ВІН БУВАЄ

Малюнок протектора може бути спрямованим, ненаправленим і асиметричним. Шини з направленим малюнком краще відводять воду з плями контакту, тому мають мінімальний ризик аквапланування - небезпечної ситуації, коли колесо піднімається на "водяній подушці", втрачаючи зчеплення з дорогою. Але є і зворотна сторона: колеса з спрямованими шинами можна переставляти з правої сторони на ліву, як це рекомендується робити для рівномірного зносу. Для перестановки потрібно демонтувати шину з диска і встановити зворотною стороною, а при установці колеса стежити, щоб стрілка з написом Rotation була в потрібному напрямку - вперед. Якщо неправильно встановити шини з направленим малюнком, то на мокрій дорозі навіть на малій швидкості ризик аквапланування багаторазово збільшується.

Шини з ненаправленим малюнком протектора універсальні і не вимагають уважності при установці. Вони дешевше спрямованих і часто використовуються в заводській комплектації автомобіля. Ці шини мають кілька гіршу стійкість до аквапланування, натомість відмінно проявляють себе на сухій дорозі.

Для установки шин з ненаправленим малюнком увагу не потрібно.

Асиметрична шина складається з двох частин, у кожній з яких не лише свій малюнок протектора, а й різна твердість боковини. Малюнок з одного боку "сухий", тобто ненаправленої, а з іншого - "дощової", спрямований. Різниця в жорсткості боковини пояснюється тим, що зовнішня її сторона несе значно більше навантаження, особливо в поворотах. Конструкція асиметричною шини дає можливість краще триматися за дорогу, особливо під час різких маневрів. Але встановлювати такі шини потрібно дуже уважно. На них завжди присутня маркування, що вказує на зовнішню і внутрішню сторони шини - Outside і Inside. Ще один варіант маркування - Side Facing Out і Side Facing Inwards. Після установки повинна бути видна тільки маркування зовнішньої сторони: Outside або Side Facing Out.

Позашляховий протектор шин, популярних у любителів повнопривідних автомобілів і поїздок далеко за межами асфальту, відрізняється дуже високим профілем і розрідженим, глибоким малюнком. Така конструкція дозволяє впевнено вибиратися з грязьовий колії, переборювати глибокий пісок або дертися по схилах. Але їздити на таких шинах по асфальту, а тим більше взимку - ризиковане заняття: вони набагато гірше тримають дорогу, у них набагато більший гальмівний шлях. Це пояснюється як особливостями малюнка протектора, так і більш грубим, жорстким складом гумової суміші.

СЕЗОННІСТЬ: У чому криється пропан

Основні відмінності між шинами різних сезонів - це склад гумової суміші і рисунок протектора. Суміш літньої шини створюється для того, щоб забезпечити надійний зчеплення з гарячою дорогою. Гарячої - тому що в літні місяці асфальт нагрівається до +50 і вище. Завдання літньої шини - витримати цю температуру, забезпечити максимальну керованість і при цьому не стерти протектор про розпечений асфальт за один сезон.

Що ж відбувається з такою шиною при похолоданні? Все дуже просто: гумова суміш, розрахована на півсотні градусів і вище, вже при + 5-7 ° С починає замерзати, твердеть і втрачати зчіпні властивості. При мінусовій температурі їздити на літніх шинах просто небезпечно: істотно підвищений гальмівний шлях і погіршення керованості збільшують ризик ДТП багато разів.

ЗИМОВІ. У свою чергу, склад гумової суміші зимових шин значно м'якше, в цьому можна переконатися навіть на дотик. Малюнок протектора зимової шини відрізняється великою кількістю вузьких прорізів - ламелей. Поєднання ламелей і м'якою суміші дозволяє зимової шині забезпечувати хороший контакт з дорогою навіть в умовах снігу і льоду. На противагу річним зимові шини вже при + 7-9 краще не експлуатувати: і без того м'яка гума стає ще м'якше, що негативно позначається на керованості. Крім того, влітку зимова шина дуже швидко зношується.

Всесезонки. Крім зимових і літніх існують також всесезонні шини, але це компромісний варіант для регіонів з дуже м'якими зимовими умовами. У всесезонной шини частина малюнка протектора річна, а частина - ближче до зимової. Склад гумової суміші обраний так, щоб забезпечити зносостійкість і прийнятні зчіпні якості в широкому діапазоні температур. По керованості, гальмівного шляху і іншим важливою складовою безпечної їзди всесезонні шини влітку поводяться гірше літніх, а взимку - гірше зимових.

Маркування: ЗРОЗУМІТИ ВСЕ НЕ ТАК ВАЖКО

Основний параметр, який кожному треба вміти читати - це розмір шини. ось приклад тієї частини маркування, з якої можна дізнатися розмір:

P 205/70 R15 84H.

Що це все означає? Перша літера означає, що шина призначена для легкового автомобіля. 205 - це ширина шини в міліметрах. 70 - це відношення висоти профілю шини до ширини, виражене у відсотках. Тобто неважко порахувати, що висота шини складає 70% від її ширини і в нашому прикладі дорівнює 143,5 мм. Далі слід буква R, і чомусь більшість водіїв впевнені, що це - радіус. Насправді індекс R означає радіальну конструкцію шини, а наступне за цим індексом число 15 - посадковий розмір в дюймах, але не радіус, а діаметр. Далі слід індекс максимальної допустимого навантаження на шину. Це умовне значення, а щоб зрозуміти, яка допустиме навантаження в кілограмах, ми наводимо приклад в таблиці 1.

А завершує ту ж саму важливу для водія частина маркування шини буквений індекс швидкості, розшифрувати який також не складає праці (див. Таблицю 2).

Таблицю 2)

КОРИСНІ НАПИСИ НА боковини

При покупці шин важливо переконатися, що вони не лежали багато років: тривале зберігання погіршує властивості гумової суміші і навіть може викликати дрібні тріщини. Щоб дізнатися, коли зроблена шина, знайдіть 4-значний номер в овалі: перші дві цифри означають порядковий номер тижня, а другі - рік виготовлення. Наприклад, число "1815" означає, що шина виготовлена ​​на 18-му тижні 2015 року, т. Е. В квітні.

Ось приклад інших корисних написів на шинах.

MAX PRESSURE - максимально допустимий тиск в шині, в кПа. MAX LOAD - максимальне навантаження в кг. REINFORCED - напис означає, що шина посилена. TUBE TYRE - камерна шина. M & S - шина для зимової або всесезонной експлуатації. А / Т (All Terrain) - позашляхова універсальна шина, призначена і для асфальту, і для бездоріжжя. M / T (Mud Terrain) - шина для бездоріжжя. Left або Right - означає, що при установці таких шин потрібно строго дотримуватися сторону установки. Traction А, В або С - показник гальмівного шляху на мокрій дорозі (А - кращий).

ПРАВИЛЬНЕ ЗБЕРІГАННЯ

У власників двох комплектів шин - зимових і літніх - виникає проблема: де зберігати другий набір? Адже шини вимагають чимало місця, не відрізняються чистотою і, до того ж, видають характерний запах гумової суміші. Найбільш поширене рішення - це помістити шини в гараж або на балкон. Ось тільки чи правильно це?

Виробники і експерти рекомендують зберігати шини в сухому приміщенні зі стабільною температурою від +10 до +20 градусів. У цьому приміщенні не повинно бути хімічних речовин, зокрема - бензину. Зберігати шини без дисків краще вертикально, їх можна підвішувати або складати "стовпчиком" один на одного. Якщо шини на дисках - навпаки, найкращим варіантом буде горизонтальне зберігання чи підвішування, а ось вертикально їх ставити не рекомендується. Можна, звичайно ж, ігнорувати всі наведені рекомендації, але тоді ресурс шин навіть під час зберігання буде зменшуватися, а коштують вони нині недешево. Ідеальний варіант - здати шини на зберігання в спеціалізовані компанії, але за зміст там комплекту шин доведеться заплатити не менше 50 гривень на місяць.

Ідеальний варіант - здати шини на зберігання в спеціалізовані компанії, але за зміст там комплекту шин доведеться заплатити не менше 50 гривень на місяць

У спецкомпаніях. З вас візьмуть 50 грн в місяць за зберігання.

З вас візьмуть 50 грн в місяць за зберігання

Шини на дисках. Їх потрібно зберігати горизонтально.

РЕСУРС: НЕ ДОВШЕ 5 РОКІВ

Шини - по суті, видатковий матеріал, вони не живуть вічно і вимагають своєчасної заміни. Ресурс шин, тобто максимальний пробіг, після якого їх потрібно міняти, залежить від багатьох чинників: якості їх самих і доріг, експлуатації в відповідно до сезону, стану ходової частини автомобіля (в першу чергу - регулювання розвалу / сходження). І звичайно ж, манери їзди водія - мабуть, ніщо не зношує шини, як старт "з вереском" на сухому асфальті. Правила дорожнього руху строго регламентують залишковий малюнок протектора: не менше 1,6 мм для легкових автомобілів.

На скільки ж сезонів може вистачити ресурсу шин? Навіть ті водії, які їздять рідко і мало, все одно будуть змушені час від часу їх змінювати: з роками шини втрачають свої властивості, тріскаються. Більше п'яти років їздити на одних шинах не варто, навіть якщо залишкова висота протектора в межах норми.

І на закінчення: шини - це точно не те, на чому можна заощадити без шкоди безпеці. Два комплекти шин - норма, а не розкіш. Причому норма, в багатьох країнах зафіксована в ПДД. Та й у нас страхові компанії відмовлять у виплатах, наприклад, якщо при ДТП автомобіль був взимку на літніх шинах. Так що власне життя повинна бути дорожче.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram

авто авто

, зберігання , авто , малюнок , шини , асфальт , сезон , індекс , маркування , автомобілі , автомобіль , властивості , шина

Ви зараз переглядаєте новина "Все про автомобільних шинах: як розшифрувати маркування, вибрати підходяще" взуття "для свого авто, скільки зберігати". інші Авто новини дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Дмитро Капітун

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Орфографічна помилка в тексті:

Послати повідомлення про помилку автора?

Виділіть некоректний текст мишкою

Спасибі! Повідомлення надіслано.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Все про автомобільних шинах: як розшифрувати маркування, вибрати підходяще "взуття" для свого авто, скільки зберігати

4 грудня 2015 року, 10:15 Переглядів:

4 грудня 2015 року, 10:15 Переглядів:

Як підібрати автомобільні шини "під себе" ..

Шинна тема зазвичай користується підвищеною увагою двічі на рік. І якщо з настанням тепла особливого ажіотажу не спостерігається, то перший ожеледь вмить вибудовує гігантські черги на шиномонтажі, а власники автомагазинів вже давно потирають руки в передчутті гарного прибутку. І величезна кількість порад міняти шини завчасно - адже "перевзутися" потрібно було ще приблизно місяць тому - ситуація з року в рік не змінюється. Автомобілісти тим часом починають згадувати той мінімум інформації, який потрібно знати для успішного придбання шин для свого автомобіля. І нерідко плутаються в радіусах, профілях, вильоти та іншої специфічної термінології. Тому провести лікнеп і нагадати все, що потрібно знати про шини, буде незайвим.

КОНСТРУКТИВНІ ОСОБЛИВОСТІ

Шина складається з двох основних компонентів: металевого каркаса (корду) і гумової суміші. Є ще ніпель (він же в народі зветься золотником), який дозволяє накачати шину, але при цьому не випускає повітря назад. Також колись була камера, але сьогодні вони вже практично не застосовуються, тож в маркуванні, нанесеної на шину, можна побачити напис tubeless, що означає "беськамерная". Каркас, він же корд, призначений для того, щоб шина була міцнішою і не деформувалася в процесі експлуатації. Металеві нитки корду в більшості шин розташовані паралельно і не перетинаються - така конструкція називається радіальної. Існує ще діагональна конструкція, але це рідкість.

МАЛЮНОК ПРОТЕКТОРА: ЯКИМ ВІН БУВАЄ

Малюнок протектора може бути спрямованим, ненаправленим і асиметричним. Шини з направленим малюнком краще відводять воду з плями контакту, тому мають мінімальний ризик аквапланування - небезпечної ситуації, коли колесо піднімається на "водяній подушці", втрачаючи зчеплення з дорогою. Але є і зворотна сторона: колеса з спрямованими шинами можна переставляти з правої сторони на ліву, як це рекомендується робити для рівномірного зносу. Для перестановки потрібно демонтувати шину з диска і встановити зворотною стороною, а при установці колеса стежити, щоб стрілка з написом Rotation була в потрібному напрямку - вперед. Якщо неправильно встановити шини з направленим малюнком, то на мокрій дорозі навіть на малій швидкості ризик аквапланування багаторазово збільшується.

Шини з ненаправленим малюнком протектора універсальні і не вимагають уважності при установці. Вони дешевше спрямованих і часто використовуються в заводській комплектації автомобіля. Ці шини мають кілька гіршу стійкість до аквапланування, натомість відмінно проявляють себе на сухій дорозі.

Для установки шин з ненаправленим малюнком увагу не потрібно.

Асиметрична шина складається з двох частин, у кожній з яких не лише свій малюнок протектора, а й різна твердість боковини. Малюнок з одного боку "сухий", тобто ненаправленої, а з іншого - "дощової", спрямований. Різниця в жорсткості боковини пояснюється тим, що зовнішня її сторона несе значно більше навантаження, особливо в поворотах. Конструкція асиметричною шини дає можливість краще триматися за дорогу, особливо під час різких маневрів. Але встановлювати такі шини потрібно дуже уважно. На них завжди присутня маркування, що вказує на зовнішню і внутрішню сторони шини - Outside і Inside. Ще один варіант маркування - Side Facing Out і Side Facing Inwards. Після установки повинна бути видна тільки маркування зовнішньої сторони: Outside або Side Facing Out.

Позашляховий протектор шин, популярних у любителів повнопривідних автомобілів і поїздок далеко за межами асфальту, відрізняється дуже високим профілем і розрідженим, глибоким малюнком. Така конструкція дозволяє впевнено вибиратися з грязьовий колії, переборювати глибокий пісок або дертися по схилах. Але їздити на таких шинах по асфальту, а тим більше взимку - ризиковане заняття: вони набагато гірше тримають дорогу, у них набагато більший гальмівний шлях. Це пояснюється як особливостями малюнка протектора, так і більш грубим, жорстким складом гумової суміші.

СЕЗОННІСТЬ: У чому криється пропан

Основні відмінності між шинами різних сезонів - це склад гумової суміші і рисунок протектора. Суміш літньої шини створюється для того, щоб забезпечити надійний зчеплення з гарячою дорогою. Гарячої - тому що в літні місяці асфальт нагрівається до +50 і вище. Завдання літньої шини - витримати цю температуру, забезпечити максимальну керованість і при цьому не стерти протектор про розпечений асфальт за один сезон.

Що ж відбувається з такою шиною при похолоданні? Все дуже просто: гумова суміш, розрахована на півсотні градусів і вище, вже при + 5-7 ° С починає замерзати, твердеть і втрачати зчіпні властивості. При мінусовій температурі їздити на літніх шинах просто небезпечно: істотно підвищений гальмівний шлях і погіршення керованості збільшують ризик ДТП багато разів.

ЗИМОВІ. У свою чергу, склад гумової суміші зимових шин значно м'якше, в цьому можна переконатися навіть на дотик. Малюнок протектора зимової шини відрізняється великою кількістю вузьких прорізів - ламелей. Поєднання ламелей і м'якою суміші дозволяє зимової шині забезпечувати хороший контакт з дорогою навіть в умовах снігу і льоду. На противагу річним зимові шини вже при + 7-9 краще не експлуатувати: і без того м'яка гума стає ще м'якше, що негативно позначається на керованості. Крім того, влітку зимова шина дуже швидко зношується.

Всесезонки. Крім зимових і літніх існують також всесезонні шини, але це компромісний варіант для регіонів з дуже м'якими зимовими умовами. У всесезонной шини частина малюнка протектора річна, а частина - ближче до зимової. Склад гумової суміші обраний так, щоб забезпечити зносостійкість і прийнятні зчіпні якості в широкому діапазоні температур. По керованості, гальмівного шляху і іншим важливою складовою безпечної їзди всесезонні шини влітку поводяться гірше літніх, а взимку - гірше зимових.

Маркування: ЗРОЗУМІТИ ВСЕ НЕ ТАК ВАЖКО

Основний параметр, який кожному треба вміти читати - це розмір шини. ось приклад тієї частини маркування, з якої можна дізнатися розмір:

P 205/70 R15 84H.

Що це все означає? Перша літера означає, що шина призначена для легкового автомобіля. 205 - це ширина шини в міліметрах. 70 - це відношення висоти профілю шини до ширини, виражене у відсотках. Тобто неважко порахувати, що висота шини складає 70% від її ширини і в нашому прикладі дорівнює 143,5 мм. Далі слід буква R, і чомусь більшість водіїв впевнені, що це - радіус. Насправді індекс R означає радіальну конструкцію шини, а наступне за цим індексом число 15 - посадковий розмір в дюймах, але не радіус, а діаметр. Далі слід індекс максимальної допустимого навантаження на шину. Це умовне значення, а щоб зрозуміти, яка допустиме навантаження в кілограмах, ми наводимо приклад в таблиці 1.

А завершує ту ж саму важливу для водія частина маркування шини буквений індекс швидкості, розшифрувати який також не складає праці (див. Таблицю 2).

Таблицю 2)

КОРИСНІ НАПИСИ НА боковини

При покупці шин важливо переконатися, що вони не лежали багато років: тривале зберігання погіршує властивості гумової суміші і навіть може викликати дрібні тріщини. Щоб дізнатися, коли зроблена шина, знайдіть 4-значний номер в овалі: перші дві цифри означають порядковий номер тижня, а другі - рік виготовлення. Наприклад, число "1815" означає, що шина виготовлена ​​на 18-му тижні 2015 року, т. Е. В квітні.

Ось приклад інших корисних написів на шинах.

MAX PRESSURE - максимально допустимий тиск в шині, в кПа. MAX LOAD - максимальне навантаження в кг. REINFORCED - напис означає, що шина посилена. TUBE TYRE - камерна шина. M & S - шина для зимової або всесезонной експлуатації. А / Т (All Terrain) - позашляхова універсальна шина, призначена і для асфальту, і для бездоріжжя. M / T (Mud Terrain) - шина для бездоріжжя. Left або Right - означає, що при установці таких шин потрібно строго дотримуватися сторону установки. Traction А, В або С - показник гальмівного шляху на мокрій дорозі (А - кращий).

ПРАВИЛЬНЕ ЗБЕРІГАННЯ

У власників двох комплектів шин - зимових і літніх - виникає проблема: де зберігати другий набір? Адже шини вимагають чимало місця, не відрізняються чистотою і, до того ж, видають характерний запах гумової суміші. Найбільш поширене рішення - це помістити шини в гараж або на балкон. Ось тільки чи правильно це?

Виробники і експерти рекомендують зберігати шини в сухому приміщенні зі стабільною температурою від +10 до +20 градусів. У цьому приміщенні не повинно бути хімічних речовин, зокрема - бензину. Зберігати шини без дисків краще вертикально, їх можна підвішувати або складати "стовпчиком" один на одного. Якщо шини на дисках - навпаки, найкращим варіантом буде горизонтальне зберігання чи підвішування, а ось вертикально їх ставити не рекомендується. Можна, звичайно ж, ігнорувати всі наведені рекомендації, але тоді ресурс шин навіть під час зберігання буде зменшуватися, а коштують вони нині недешево. Ідеальний варіант - здати шини на зберігання в спеціалізовані компанії, але за зміст там комплекту шин доведеться заплатити не менше 50 гривень на місяць.

Ідеальний варіант - здати шини на зберігання в спеціалізовані компанії, але за зміст там комплекту шин доведеться заплатити не менше 50 гривень на місяць

У спецкомпаніях. З вас візьмуть 50 грн в місяць за зберігання.

З вас візьмуть 50 грн в місяць за зберігання

Шини на дисках. Їх потрібно зберігати горизонтально.

РЕСУРС: НЕ ДОВШЕ 5 РОКІВ

Шини - по суті, видатковий матеріал, вони не живуть вічно і вимагають своєчасної заміни. Ресурс шин, тобто максимальний пробіг, після якого їх потрібно міняти, залежить від багатьох чинників: якості їх самих і доріг, експлуатації в відповідно до сезону, стану ходової частини автомобіля (в першу чергу - регулювання розвалу / сходження). І звичайно ж, манери їзди водія - мабуть, ніщо не зношує шини, як старт "з вереском" на сухому асфальті. Правила дорожнього руху строго регламентують залишковий малюнок протектора: не менше 1,6 мм для легкових автомобілів.

На скільки ж сезонів може вистачити ресурсу шин? Навіть ті водії, які їздять рідко і мало, все одно будуть змушені час від часу їх змінювати: з роками шини втрачають свої властивості, тріскаються. Більше п'яти років їздити на одних шинах не варто, навіть якщо залишкова висота протектора в межах норми.

І на закінчення: шини - це точно не те, на чому можна заощадити без шкоди безпеці. Два комплекти шин - норма, а не розкіш. Причому норма, в багатьох країнах зафіксована в ПДД. Та й у нас страхові компанії відмовлять у виплатах, наприклад, якщо при ДТП автомобіль був взимку на літніх шинах. Так що власне життя повинна бути дорожче.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram

авто авто

, зберігання , авто , малюнок , шини , асфальт , сезон , індекс , маркування , автомобілі , автомобіль , властивості , шина

Ви зараз переглядаєте новина "Все про автомобільних шинах: як розшифрувати маркування, вибрати підходяще" взуття "для свого авто, скільки зберігати". інші Авто новини дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Дмитро Капітун

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Орфографічна помилка в тексті:

Послати повідомлення про помилку автора?

Виділіть некоректний текст мишкою

Спасибі! Повідомлення надіслано.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Що ж відбувається з такою шиною при похолоданні?
Що це все означає?
Ось тільки чи правильно це?
На скільки ж сезонів може вистачити ресурсу шин?
Що ж відбувається з такою шиною при похолоданні?
Що це все означає?
Ось тільки чи правильно це?
На скільки ж сезонів може вистачити ресурсу шин?
Що ж відбувається з такою шиною при похолоданні?
Що це все означає?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов