Наша сеть партнеров Banwar
після вступу Білорусі в Євразійський економічний союз (ЄАЕС) можливості вибору для білоруських автолюбителів значно скоротилися. Бюджет держави і продавці автомобілів виявилися в програші, кажуть білоруські експерти, опитані виданням «Deutsche Welle».
Розглядаючи вплив ЄАЕС на білоруський авторинок, експерти аналітичного центру холдингу «Атлант-М» виділили кілька аспектів: наслідки вирівнювання мит, протекціоністських заходів, вжитих РФ для підтримки власного автопрому, і коливань курсів валют в країнах-учасницях ЄАЕС.
Мінуси для Білорусі.
Основним ударом по авторинку Білорусі, згідно з думкою Елли шлягу, в минулому директора по маркетингу компанії «Атлант-М Холпі», офіційного дилера Land Rover і Mazda в РБ, було збільшення ввізних мит на іномарки в 2011-2012: «Це була протекціоністський захід для підтримки російського автопрому, пролобійована іноземними інвесторами, які вклали в виробництва машин». І зараз, згідно з думкою шлягу, ринок РФ - флагман автомобільного ландшафту СНД .
У свою чергу, Сергій Міхневич, глава Білоруської автоассоціаціі (БАА), керуючий «Атлант-М Фарцойгхандель», імпортера Volkswagen в РБ, зазначає, що протягом останніх п'яти років формування єдиного економічного і митного простору білоруські власники і продавці автомобілів зіткнулися не тільки з підвищенням митних зборів, а й з введенням ПДВ на вартість купованої машини, з утилізаційних збором, з антидемпінговими митами на легку комерційну техніку, а також майбутнім введенням систем ЕРА РБ (ГЛОНАСС). Це все вже призвело до подорожчання нових авто і до припинення ввезення недорогих уживаних іномарок з Європи і Сполучених Штатів . А продукція розміщених в Росії автовиробництв, домінує на ринку Білорусі, зазначає Міхневич.
Разом з тим збільшується потік неякісних (часто з кримінальною історією), старих машин з Російської Федерації , Тоді як модельний ряд нових машин, пропонований офіційними дилерами, істотно знизився.
Значне скорочення модельної лінійки, згідно зі словами начальника відділу продажів комерційних автомобілів ТОВ «Автомобільний дім« Енергія ГмбХ »Марини Догодькіной, пов'язане з 2-ма факторами. По-перше, зазначає експерт, всі білоруські автокомпанії прив'язані по сертифікації до російських представництв автобрендів. По-друге, вимога російської сторони оснащувати машини системою «ЕРА-ГЛОНАСС» значно звузило лінійку авто, оскільки розробка пристрою на різні моделі відрізняється і деякі виробники вирішили, що їм вигідніше відмовитися від поставки на ринок ЄАЕС, ніж розробляти і встановлювати пристрій на свої машини , проходити сертифікацію. В результаті, якщо виробник відмовляється від поставок в Росію, то ці авто не можуть купити і білоруські споживачі. Мита на ввезення старих іномарок залишаються загороджувальними.
Згідно з оцінкою експертів «Атлант-М», з ринку ТС майже витіснені автомобілі масового сегмента, які не збирають в РФ (наприклад, припинення поставок VW Golf). Ринок Білорусі за своєю структурою і маркам-лідерам став схожим з російським - на ньому домінують недорогі масові седани класу A і компактні кросовери - все російського складання.
Умовами ЄАЕС Республіці Білорусь прописана роль збутового ланки російських автодилерів, які транслюють свої квоти, ціни, модельний ряд, сервісні регламенти і так далі, зазначає Елла Шляга. У підсумку, каже Марина Догодькіна, практично всі гравці на білоруському авторинку втратили статус дистриб'юторів - вони стали російським дилерами. Винятків дуже мало. У їх числі, наприклад, офіційний імпортер BMW і Mercedes-Benz.
Втрата статусу ексклюзивного імпортера в РБ для фірм, які займаються продажем машин, також означає зниження рентабельності і капіталізації бізнесу.
Від всіх змін на білоруському авторинку в зв'язку зі вступом в ЄАЕС втрачає держава, відзначають експерти, і рахунок втрат для бюджету Білорусі йде на мільйони доларів США . Догодькіна пояснює, що, наприклад, в 2014-2015-их, білоруси масово ввозили авто з Росії. Половина всіх зареєстрованих в республіці машин були куплені в Російській Федерації. Всі податки, сплачені автодилерами, залишилися в скарбниці сусідньої держави.
Єдиний плюс.
Єдиним позитивним наслідком змін, які відбулися на білоруському автомобільному ринку протягом останніх років, експерти «Атлант-М» вважають вимушене зміна переваг споживачів. Від старих авто (часто - незрозумілого походження, включаючи відновлені після ДТП в США і Європі) вони зміщуються в бік нових недорогих іномарок російської збірки. Плюс в тому, що відбувається омолодження автопарку і підвищується його безпеку.
Через обвал курсу російської валюти в 2014-2015 році авто російського складання значно впали в ціні в доларовому еквіваленті. Це стало причиною збільшення ввозу в РБ нових і старих машин з РФ, а також падіння цін на авто в цілому на ринку держави. Однак це, за остаточною оцінкою Міхневича, тимчасова перевага: ціни в американській валюті на російські машини піднімаються, а рубль зміцнюється.
Згідно зі словами Догодькіной, масовий покупець зумів реалізувати перш недосяжну мрію - купити нову машину в салоні. З'явився широкий вибір де купувати: можна знайти досить цікаві пропозиції. Кількість зареєстрованих в РБ машин, навіть якщо порівнювати з гіршим 2016 роком, збільшилася майже вдвічі в порівнянні з 2011 роком, констатує Догодькіна, проте в даному випадку мова йде про бюджетні машинах не преміум-класу.