- Трішки історії
- Основні види
- Конструктивні особливості
- Види всюдиходів на шинах низького тиску
- Вітчизняні та зарубіжні моделі всюдиходів
- висновок
Наша сеть партнеров Banwar
Сьогодні, у багатьох передачах про полювання, подорожі, туризм та екстремальний відпочинок можна побачити унікальний транспорт - всюдиходи на шинах низького тиску.
Таку техніку легко дізнатися по величезних колесах, неймовірному кліренсу і унікальною прохідності. Це кращий варіант для пересування по піску, в'язкого грунту, кам'янистій поверхні і воді.
Трішки історії
Перші всюдихідні авто на шинах низького тиску були представлені танком «Крісті». Вже через кілька років на базі цієї моделі з'явилися більш швидкохідні версії.
До їх переваг можна віднести універсальність і відмінну прохідність. Така техніка впевнено себе почувала на твердому покритті (до роботи підключалися колеса), так і на бездоріжжі (допомагали гусениці).
Але час показав, що гусенична техніка - далеко не кращий варіант.
Автолюбителі помітили, що при зниженні тиску всередині шини збільшується площа зіткнення колеса з землею. Як наслідок, підвищується прохідність транспортного засобу.
Наприклад, на деяких вантажних авто (Урал-4320, ГАЗ-66 та інших) водій може регулювати тиск в колесі, виходячи з обстановки на дорозі.
Іноді використовуються ШНД зі спеціальним протектором, які покращує всюдихідні якості.
Особливість спеціальних шин - в більшій ширині і м'якості, якщо порівнювати зі звичайними покришками.
Сьогодні все більш популярні шини, що мають наднизьким тиск. Але є один великий мінус. Установка таких коліс можлива лише на спеціальну техніку. Якщо ж є бажання поставити їх на своє авто, доведеться виробляти серйозну переробку.
Основні види
Залежно від сфери застосування, конструктивних особливостей і призначення всюдиходи бувають декількох видів.
Болотоходи.
Відмінно себе проявляють на болотистій місцевості і знаходять своє застосування в сільському господарстві при осушенні заболочених ділянок землі.
Крім цього, такі апарати вельми корисні при будівництві доріг, нафто- і газопроводів, а також геологічної розвідки.
Снігоходи.
Добре себе почувають на засніженій місцевості. Це надійні помічники для рибалок, мисливців і мандрівників. Вони підходять для перевезення вантажів і замінюють особистий транспорт жителям північних регіонів.
Універсальні всюдиходи.
Здатні долати будь-які перешкоди. Для них не проблема бруд, камені, сніг і навіть неглибокі річки.
Амфібії.
«Заточені» під подолання глибоких перешкод, навіть за умови повного занурення. Наприклад, сьогодні дуже популярні землерийні машини-амфібії, які справляються зі своїми завданнями на будь-якій місцевості.
Конструктивні особливості
Всюдиходи на шинах низького тиску мають унікальну прохідністю в першу чергу за рахунок незвичайного підходу до конструкції та зниження тиску всередині покришки. При цьому пляма контакту становить одну третю або одну четверту частину від всієї поверхні шини.
За рахунок збільшення площі дотику знижується і навантаження на грунт, що дуже важливо для техніки сільськогосподарського призначення.
При накачуванні шин необхідно орієнтуватися, щоб різниця тисків (між наднизьким і низьким) була близько 0,3 МПа.
Амфібії.
Що стосується всюдиходів-амфібій (про них ми вже згадували), то їх плавучі властивості забезпечуються спеціальними наповнювачами в шинах.
При цьому днище таких автомобілів є абсолютно герметичним. При необхідності збільшення швидкості пересування до справи підключаються колеса, але більшою ефективність мають, звичайно, водомети.
Рами.
Крім цього, всюдиходи на шинах низького тиску мають особою шарнірно-зчленовану раму.
Ця конструктивна особливість дозволяє колесам займати будь-які позиції один щодо одного (все залежить від особливостей самої машини).
Застосування рам шарнірно-зчленованого типу дозволяє поліпшити прохідність техніки і звести до мінімуму ймовірність її перевертання.
Мости.
У всюдиходах на колесах може бути два або три мости. У першому варіанті все колеса є ведучими. При цьому в кожному з них є можливість блокування міжосьового і міжколісного диференціала.
Ще одна особливість таких систем - можливість відключення одного з мостів. Якщо необхідна велика прохідність, то краще віддавати перевагу трехмостовим авто з системою 6х6.
Або чотирьох мостовими з системою 8х8.
Двигун.
Що стосується основного вузла, то всюдиходи з шинами низького тиску можуть мати як карбюраторний, так і дизельний двигун.
Дизельний варіант більше підходить для техніки середнього і великого розміру, а карбюраторний - для невеликих усюдихідних пристроїв, призначених для любителів полювання або риболовлі.
Види всюдиходів на шинах низького тиску
Всюдиходи з ШНД відрізняються і за функціональним призначенням.
Вони бувають:
- Пасажирськими. Така техніка призначена для перевезення людей в кількості до 15 чоловік;
- Вантажопасажирськими. Особливість таких всюдиходів в тому, що вони можуть вмістити, як пасажирів (до чотирьох осіб), так і вантажі (для цих цілей передбачена спеціальний причіп, платформа);
- Вантажними. Мають власний причіп і спеціальну платформу для перевезення різних вантажів.
Вітчизняні та зарубіжні моделі всюдиходів
Сьогодні на автомобільному ринку всюдиходи з шинами низького тиску представлені безліччю моделей. Давайте розглянемо деякі з них.
Автомобільний ринок РФ.
КІТ-ТМ06. Призначений для пересування по воді і будь-якому бездоріжжю. При цьому найцікавіше, що він до класу всюдиходів не відноситься.
Здатний переводити до 80 кілограм вантажу і до двох осіб. Має чотиритактний двигун на борту з 9-15 кінськими силами. Може розвивати швидкість до 25 км / год. Середня вартість такого «чуда» 170-200 тисяч рублів.
Тигр ХВН 8Х8-2. Являє собою всюдихід-амфібію з трициліндровим двигуном на 53 кінських сили.
Розвиває швидкість до 45 км / год. В якості основного матеріалу для кузова використовується поліетилен, є додатковий захист.
Може виконувати свої функції при температурі від -40 до +40 градусах Цельсія. Має вантажопідйомність до півтонни.
Тигр ХВН 6х6-1. Володіє більш слабким двоциліндровим мотором з 35 «конячками». Решта функцій схожі з версією, розглянутої вище. Вартість - близько 600 тисяч рублів.
Повні характеристики Тигр ХВН 6х6-1.
ТРЕКОЛ 39041. Модернізований варіант УАЗа. Простий в обслуговуванні та ремонті. За механічної частини нічим не відрізняється від стандартних моделей.
Може комплектувати бензиновим або дизельним мотором. Швидкість - до 70 км / год, максимальна вага - 450/350 кілограм по суші (воді) відповідно. Вартість - близько 1,4 мільйона рублів.
ТРЕКОЛ 39445. Має характеристики схожі з минулою моделлю. Відмітна особливість - застосування більш теплого пластика для кузова і розширений температурний діапазон (-60- +60 градусів Цельсія).
ТРЕКОЛ 39446. Відмінний варіант для фермерів і нафтовиків. Має хорошу вантажопідйомність - 400/300 кг (земля / вода) і все характеристики моделі основної лінійки.
ТРЕКОЛ 39295. Шестиколісний всюдихід ціною понад два мільйони рублів. Володіє характеристиками лідера лінійки. Вантажопідйомність - 700/400 кг.
ТРЕКОЛ 39294. Має схожі з минулою моделлю характеристики. Автомобіль поважчав до 2,8 тонн і став просторіше (місткість - до 8 осіб).
Зарубіжний автомобільний ринок.
За кордоном виробники також не дрімають. Там популярні такі моделі.
Argo 6х6 Frontiеr 580. Потужний всюдихід-амфібія з шістьма колесами, мотором на 18 «конячок» і максимальною швидкістю до 30 км / год.
Має різні кольори, корпус виконаний з поліетилену. Працює в такому ж діапазоні температур, як і минулі версії. Здатний перевозити вантажі до 317 кілограм по суші і до 227 кілограм - по воді.
Argo 8х8 750 HDI SE. Ще один американський всюдихід з 8-ма колесами. Обсяг мотора - 750 куб. см.
Yanmar C12W 6x6. Всюдихід-самоскид. Вантажопідйомність до 650 кг, максимальна швидкість - до 40 км / год.
Volvo С202. Шведський військовий всюдихід з об'ємом мотора в 2.0 літра і потужністю 82 кінські сили.
Всюдихід Citroen C4-P17. Відомий «француз» з потужністю в 30 «конячок», 4-х циліндровим двигуном і триступеневої КПП. Вже історія.
Модель LARC-5. Американський вантажний автомобіль-амфібія з запасом ходу майже на 500 км і мотором на 300 к.с.
Цивільний всюдихід EWK Bison. Виробництва Німеччини розрахований на 2-х чоловік, вага - 16 тонн, запас ходу - до 900 км, максимальна швидкість руху - до 80 км / год.
Supacat - шестиколісний британський всюдихід-амфібія. Призначений для перевезення вантажів до 1,6 тонн в болотистій місцевості. Може транспортувати до шести пасажирів. Або тільки 10 чоловік. Запас ходу - до 300 км. Виробництво Великобританія.
Всюдихід BRP CAN-AM COMMANDER (клас - квадроцикли). Виробництво - США.
Характеристики BRP CAN-AM COMMANDER.
висновок
Всюдиходи на шинах низького тиску вельми затребувані в самих різних сферах - як промислової, так і військової.
При цьому найголовніше, що з кожним роком така техніка стає все більш доступною для пересічного споживача.
Розповісти про цю новину З ДРУЗЯМИ: