- Функції моторного масла
- Симптоми необхідності зміни мастильної рідини
- Повна заміна мастильної рідини
- Часткова заміна масла
- апаратний метод
- Поради по заміні масла в двигуні
- висновок
Наша сеть партнеров Banwar
3164 Переглядів
Заміна масла в двигуні - процедура регулярна (мінеральне бажано міняти через кожні 5 000 км, напівсинтетичне - 7 000 км, а синтетичне - через 10 000 км) та майже ідентична для різних моделей автомобілів на бензині або дизелі.
Функції моторного масла
Моторна мастило, перебуваючи в двигуні внутрішнього згоряння (ДВЗ) (незалежно дизельний він або бензиновий) виконує деякі основні функції:
- знижує тертя в кінематичних парах (підшипники ковзання валів);
- допомагає охолодитися механізмам движка (сама суміш здатна охолоджуватися завдяки спеціальним радіаторів або звичайним ребрами піддону картера);
- маючи в своєму складі присадки для промивання деталей, масло витягує продукти зносу, що з'являються в процесі тертя механізмів, і залишає їх у фільтрі під час самоочищення;
- є функціонуючим тілом для гідравлічних агрегатів (гидрокомпенсаторов зазорів клапанів).
Симптоми необхідності зміни мастильної рідини
Якщо слідувати правильній підготовці транспортного засобу до відправки, перш ніж запустити ДВС, потрібно перевірити рівень масла (оптимальне положення знаходиться на щупі в межах позначки min і позначки max). Для цього виймається щуп, витирається сухою ганчіркою і до упору вставляється назад. Після чого знову виймається і по масляному сліду на щупі проглядається рівень. Якщо він менше позначки min, можна просто долити відсутню кількість в картер. А от необхідність повної заміни мастила для дизельного або бензинового мотора з'являється коли:
- рідина пройшла свій кілометраж (у всіх моторів ця цифра індивідуальна і вказана в сервісній книжці автомобіля);
- автомобіль пройшов обкатку двигуна (перша заміна - через близько 1 000 км);
- закінчений ремонт, наприклад, зняття голови мотора або зміна ременя / ланцюга ГРМ ;
- через прогоріла прокладки блоку циліндрів в мастило потрапляє охолоджуюча рідина або вода;
- на панелі приладів при нагрітому двигуні загоряється індикатор недостатнього тиску масла;
- колір стає густо-чорним, якщо розтерти краплю пальцями, то почуються тверді частинки.
Крім перерахованих вище причин, зміна мастильного продукту може проводитися і за бажанням власника транспортного засобу, якщо захотілося змінити фірму-виробника або вид мастила.
Повна заміна мастильної рідини
Як замінити масло в двигуні автомобіля відомо далеко не всім. Правильний порядок заміни масла в двигуні машини, що функціонує на бензині або дизелі, виглядає так:
- процес проводиться при нагрітому моторі;
- автомобіль розташовується горизонтально на оглядовій ямі, естакаді або підйомнику;
- знімається ковпачок навколо оливозаливно∂ горлечка, виймається щуп;
- під картер движка підкладається тара для стоку відпрацювання;
- акуратно відкручується стічна пробка (в цей момент потрібно бути обережним, оскільки можна пошкодити шкіру рук гарячою олією);
- до моменту, коли суміш закінчує витікати (зазвичай 4-5 л рідини стікає протягом 5-7 хв.) потрібно від'єднати масляний фільтр (для цього можна використовувати знімач або загорнути фільтр наждачним папером і викручувати його руками);
- коли відпрацювання витече повністю, кришка піддона картера вкручується на місце;
- в новий фільтр потрібно налити невелику кількість нового масла і бажано промазати кільце ущільнювача фільтра, після чого фільтр вкручується;
- в горло для заливки вливається свіжа суміш;
- в момент заливки, періодично потрібно контролювати рівень за допомогою щупа;
- в завершенні процедури пробка вкручується на маслозаливную горловину, і щуп встановлюється на місце;
- потім необхідно запустити двигун автомобіля і після нетривалої роботи на холостих обертах потрібно ще раз перевірити рівень, який в будь-якому випадку знизиться, і потрібно буде долити ще трохи мастила, не переступаючи позначку max на щупі.
Важливо пам'ятати, що порядок заміни масла в двигуні наказує заміну фільтру разом із заливкою нового масла - це обов'язкова процедура, як в дизельному, так і в бензиновому моторі.
Часткова заміна масла
Часткова заміна масла в двигуні має на увазі вільний злив відпрацювання з системи змащування дизельного або бензинового мотора до можливого рівня, а потім додавання нового продукту до залишків старого. Відповідно інтервал заміни зменшується приблизно на половину встановленого пробігу.
Операція зливу і затоки рідини аналогічна повній заміні, за винятком того факту, що часткова не вимагає повного викачування відпрацювання.
Основні фактори, що вимагають часткову заміну:
- Часті і тривалі простої, наприклад, в пробках. Оскільки на холостому ходу знижується працездатність охолоджуючої системи, мотор нагрівається, і масло потроху згорає.
- Сильні навантаження на бензинову або дизельну машину через буксирування вантажів або руху по пересіченій місцевості.
- Посилена експлуатація движка в зв'язку з частими прискореннями і гальмуваннями.
- Тривала стоянка транспортного засобу, часті виїзди.
- Забруднені фільтри очищення повітря або їзда в місцях з великою кількістю пилу.
- Регулярне пересування на короткі проміжки, внаслідок чого мотор не нагрівається до необхідної температури.
- Використання палива низької якості.
- Вік авто. Чим більше років машині, тим частіше потрібна заміна моторного масла (в залежності від року випуску авто, бажано застосовувати мастила з високотемпературної в'язкістю).
Якщо умови експлуатації автомобіля збігаються щонайменше з п'ятьма вищеописаний пунктами, можна, не сумніваючись, скорочувати пробіг до наступної заміни навпіл.
Переваги цього варіанту:
- дешевизна;
- використання меншої кількості суміші в порівнянні з повною заміною;
- значне зниження ризику отримання травм через змащуваних механізмів.
При частковій заміні немає необхідності міняти масляний фільтр.
апаратний метод
Апаратним (вакуумним) методом заміни рідини в бензиновому або дизельному авто називається будь-яка заміна, в процесі якої мастильний продукт не зливається шляхом відкручування зливної кришки в піддоні, а викачується з системи спеціальним насосом. Даний вакуумний апарат може бути оснащений таким пристосуванням, яке вираховує об'єм викачує відпрацювання, що дозволяє правильно визначити, яка кількість свіжого мастила потрібно залити. В іншому принцип вакуумної заміни не відрізняється від інших методів даної процедури.
Варто звернути увагу, що після викачування відпрацювання вакуумним методом, в піддоні залишається деяка кількість старої суміші, а, отже, і бруд, що накопичилася за час експлуатації. Тому буде правильно, якщо наступна заміна масла в бензиновому або дизельному двигуні після вакуумного способу відкачування відбудеться звичайним зливним методом.
Поради по заміні масла в двигуні
- Важливо уважно підходити до вибору моторного масла для своєї як бензинової, так і дизельної машини. У цьому питанні не завадить ознайомитися з вимогами заводу-виготовлювача, описаними в сервісній книжці. В'язкість - це не найголовніша характеристика. Є й інші важливі нюанси.
- Для автомобіля буде корисна часта зміна мастила! Адже повітряний і масляний фільтри не здатні повністю очистити повітря від пилу і, відповідно, від домішок, які потрапляють в мотор разом з паливом.
- Небажано використовувати ніякі присадки і добавки в моторну рідина бензинового і дизельного движка! Присадки впливають позитивно тільки початкова короткий час, а потім, замість користі, починають проявлятися побічні ефекти.
- Важливо контролювати рівень. Брак рідини в системі може привести до так званого голодування змащувати механізмів, що призводить до їх стрімкої поломки. Та й перелив теж негативно відбивається на функціонуванні деталей.
висновок
З плином часу кожен силовий агрегат починає вживати більшу кількість мастила, тому інтервал його заміни потрібно скорочувати. Щоб уникнути дорогого ремонту, простіше змінити згоріле масло на порцію свіжого і постійно контролювати його рівень і стан. Не варто ігнорувати встановлені терміни заміни продуктів мастила, і тоді автомобіль прослужить довго і якісно.