- конструкція хрестовини
- Ознаки зносу хрестовини
- Поміняти своїми руками або віддати машину в СТО?
- Процедура самостійної заміни хрестовини рульового вала
Наша сеть партнеров Banwar
Хрестовина рульового вала - це найважливіший елемент управління автомобіля, від якого залежить не тільки керованість транспортного засобу, а й життя знаходяться в салоні пасажирів. Заміна хрестовини рульового вала робиться більшістю автолюбителів, чий автомобіль проїхав понад 100 тис. Кілометрів.
конструкція хрестовини
Механізм хрестовини рульового вала виконує транспортно-направляючу функцію і створена для передачі моменту обертання колеса на шестірню рейкового вузла. Передачу крутного моменту здійснює карданчик рульового вала, до якого і кріпитися хрестовина. У багатьох моделях сучасних автомобілів хрестовина виконує одну і ту ж функцію і має схожою формою. Сама хрестовина складається з чотирьох однакових виступів, кожен з яких забезпечений підшипниками голчастого типу. Всі елементи хрестовини виготовляються з високоміцної сталі і повинні витримувати високі навантаження.
Ознаки зносу хрестовини
Найчастіше, автомобілісти, не звертають уваги на незначні ознаки того, що пора зробити ремонт, і чекають, поки проблема заявить про себе на повний голос і це чревате наслідками, особливо, якщо мова заходить про втрату керованості автомобіля.
Перші ознаки зносу хрестовини проявляються у вигляді:
- наявності відчутного опору рульового колеса при обертанні на швидкості понад 80 км / год;
- запізнілого повороту колеса і втрати чутливості (затримка відгуку коліс і рульового вала);
- збільшеного кута вільного ходу коліс (в народі ця ознака ще називають « люфт керма »);
- нерівномірне обертання рульового колеса, рульове колесо рухається різкими ривками;
- явного скреготу або стуку, що виникає при обертанні керма, особливо відчутним і явним скрегіт стає на нерівній дорозі.
Найчастіше автомобілісти звертаються в автосервіс для заміни механізму хрестовини рульового вала тільки при появі останнього ознаки несправності, а даремно, адже в разі виникнення екстреної ситуації рульове управління не зможе адекватно відреагувати на зусилля водія, а іноді, і зовсім, можлива відмова рульового управління, цей вже загрожує дуже великими неприємностями.
Ремонт хрестовини вала проводитися кожні 50 - 100 тис., Краще частіше, інакше доведеться його повністю замінити на новий.
Для заміни потрібно придбання хрестовини - в середньому 150-300 руб., Деякі автосервіси стверджують, що для коректної роботи рульового управління, потрібно повністю рульовий вал (4 - 7 тис. Руб.), Однак на більшості автомобілів досить поміняти тільки хрестовину.
Поміняти своїми руками або віддати машину в СТО?
Це питання хвилює велика кількість автолюбителів і точної відповіді на нього немає. У російських автомобілях нескладне і зрозуміле рульове управління, але в іномарках складніше, хоча процес один і той же. Заміна хрестовини рульового вала не найпростіша процедура, якщо немає впевненості в своїх силах, краще довірити ремонт професіоналам.
Процедура самостійної заміни хрестовини рульового вала
Заміна проходить в кілька етапів:
- Піднімаємо автомобіль над землею за допомогою підйомника або закотивши в яму, але можна обійтися і підняттям передньої частини авто.
- Виставляємо рульове колесо під прямим кутом і фіксуємо, а також фіксуємо кермо, під час заміни не бажані рух коліс і керма.
- Для доступу до рульового валу знімаємо ліве (праве) колесо. Йдемо в салон і викручуємо кріпильний болт, після легкого зусилля рульовий вал повинен зійти з рульового колеса.
- Під автомобілем акуратно знімає верхній і нижній кожух, перевірте кількість бруду на хрестовині і кардані рульового вала, далеко не у всіх автомобілях вони захищені пилюжником (покупка і установка такої гумки обійдеться в 100-200 руб.).
- Знаходимо і викручуємо болт на хрестовині, можливо, доведеться скористатися WD-шкой. Після того як болт відкручені рульовий вал повинен легко зійти з рульової рейки.
- Тягнемо вал вниз і витягуємо. Часто механізм хрестовини іржавий і брудний, насамперед, необхідно буде відмити його.
- Для розвальцьовування знадобитися зірочка відповідного діаметру, фіксуємо вал в лещатах.
- За допомогою головки (імовірно 8-ки) вибиваємо хрестовину спочатку в одну сторону (знімаємо стаканчик підшипника), і в іншу сторону (також знімаємо стаканчик).
- Потім беремо нову хрестовину і вставляємо в такому ж порядку - заводимо спочатку одну сторону, а потім іншу, запресовувати за допомогою лещат (але не надто туго, метал може пом'ятися).
- Обидва стаканчики вирівнюємо і завальцевиваем зубилом і молотком.
Кінцева процедура складання не відрізняється від розбору - головне зберегти порядок. Отже, ми провели заміну хрестовини рульового вала, якщо все зроблено правильно - то керованість буде краще відгукуватися на Ваші зусилля.
Поміняти своїми руками або віддати машину в СТО?