- Розташування, пристрій і призначення масляного насоса ВАЗ 2106/07
- Принцип роботи масляного насоса
- Симптоми несправності масляного насоса
- Основні причини низького тиску масла
- Заміна масляного насоса
- Необхідні інструменти та пристосування
- Порядок демонтажу масляного насоса
- Порядок установки масляного насоса
- Відео: заміна масляного насоса на класичних моделях ВАЗ
- необхідні інструменти
- Розбирання масляного насоса
- Ремонт і заміна елементів масляного насоса
- Відео: перевірка масляного насоса на знос
Наша сеть партнеров Banwar
У рейтингу надійності вузлів і деталей ВАЗ 2106/07 масляний насос займає одне з перших місць. Однак і він іноді вимагає ремонту або заміни. При його виході з ладу порушується циркуляція масла в двигуні. Наслідки можуть бути надзвичайно неприємними і дорогими.
Розташування, пристрій і призначення масляного насоса ВАЗ 2106/07
Масляний насос будь-якого автомобіля створює тиск в системі мастила двигуна. В результаті знижується тертя між рухомими елементами мотора (колінчастий і розподільний вали, поршнева група і ін.), І збільшується термін їх служби. При виході насоса з ладу різко падає тиск масла, зростає тертя, і двигун може заклинити. Буде потрібно складний і дорогий капітальний ремонт. Тому так важливо своєчасно виявляти і усувати будь-які несправності масляного насоса.
Масляний насос ВАЗ 2106/07 знаходиться всередині двигуна в нижній його частині
Масляний насос ВАЗ 2106/07 розташований в нижній частині двигуна під коленвалом. Для забезпечення доступу до неї потрібно зняти захист і піддон картера і встановити машину на оглядовій ямі, естакаді або підйомнику.
Принцип роботи масляного насоса
На ВАЗ 2106/07 встановлений насос шестерні типу з зовнішнім зачепленням. У рух він приводиться за допомогою ланцюгової передачі від колінчастого вала двигуна. Цією ж ланцюгом обертається распредвал при роботі силового агрегату. Основу конструкції насоса складають дві шестерні, до яких через маслоприемник надходить мастило з картера. Обертаючись, шестерні захоплюють масло і під тиском подають його в двигун. Продуктивність насоса залежить від оборотів мотора і в'язкості масла. Конструкцією насоса передбачений редукційний клапан, який спрацьовує при перевищенні тиском допустимої величини і направляє частину масла назад в піддон.
Симптоми несправності масляного насоса
Основними ознаками неполадок в системі змащення є нехарактерні для роботи двигуна звуки і загоряння лампочки тиску масла. У цій ситуації слід зупинитися, заглушити автомобіль і через деякий час щупом перевірити рівень масла в двигуні (потрібно трохи почекати, поки масло стече в піддон). Якщо рівень виявиться нижче мінімального, слід долити олії і знову перевірити рівень (він повинен знаходитися між позначками min і max). Якщо при запуску двигуна лампочка згасла, причиною її загоряння був саме низький рівень масла.
Палаюча лампочка тиску масла говорить про неполадки в системі мастила
Якщо ж після доливання масла сторонні звуки не зникли, а лампочка продовжує горіти, рух продовжувати не варто. Найімовірніше, виникли неполадки з масляним насосом, і буде потрібно його заміна або ремонт. Дістатися до гаража або автосервісу можна за допомогою евакуатора або на буксирі. Однак лампочка може горіти і через вихід з ладу датчика тиску масла. Тому до постановки точного діагнозу не слід поспішати з ремонтом масляного насоса і починати розбирати двигун.
Основні причини низького тиску масла
Основні причини низького тиску масла на класичних моделях ВАЗ наступні:
- Використання масла низької якості або невідповідного типу двигуна.
- Засмічення масляного фільтра.
- Несправність датчика тиску (перевірити його можна, вимірявши тиск механічним манометром).
- Засмічення маслоприемника або вихід з ладу масляного насоса.
- Пошкодження маслоприемника в результаті механічної деформації піддону картера.
Однією з причин загоряння лампочки тиску масла є несправний датчик
Всі ці причини можуть привести до виходу з ладу масляного насоса і його заміні. При покупці нового насоса перевагу слід віддавати оригінальним виробам і перевіреним виробникам. В іншому випадку результат може бути непередбачуваний.
Фактичний ресурс масляного насоса визначається як якістю самого виробу, так і якістю використовуваного масла і масляного фільтра. Вихід його з ладу в більшості випадків пов'язаний з виробленням шестернею і осі приводу. При цьому ремонт досить простий. На знятому з автомобіля насосі буде потрібно лише замінити зношені елементи на нові.
Заміна масляного насоса
Для заміни масляного насоса ВАЗ 2106/07 автомобіль слід встановити на підйомник, оглядову яму або естакаду. В крайньому випадку можна використовувати домкрат.
Необхідні інструменти та пристосування
Для заміни масляного насоса потрібно:
- набір торцевих ключів;
- ніж;
- домкрат;
- міцний дерев'яний брусок;
- дерев'яна проставка;
- ємність для зливу масла;
- нова прокладка ущільнювача маслонасоса;
- нова прокладка піддону;
- новий масляний насос.
Порядок демонтажу масляного насоса
Заміна масляного насоса здійснюється наступним чином:
- Очистіть нижню частину двигуна від бруду. Відкрутивши кріплення захисту, зніміть її.
При заміні масляного насоса необхідно зняти захист картера
- Шестигранним ключем викрутити пробку для зливу масла, попередньо підставивши під неї порожню ємність. Дочекайтеся повного зливу масла.
Пробка для зливу масла викручується шестигранним ключем
- Відкрутіть гайки кріплення нижніх шпильок передніх опор двигуна.
Щоб від'єднати двигун від кузова, необхідно відкрутити гайки кріплення нижніх опор
- Домкратом через дерев'яну проставку підійміть двигун, виводячи кріплення з опор балки.
Двигун піднімається за допомогою домкрата і дерев'яною проставки
- За допомогою лебідки або дерев'яної поперечки, покладеної на передні крила машини, вивісите двигун.
- Відкрутивши ключем на 10 кріплення піддону, зніміть його разом з прокладкою.
Для демонтажу піддону потрібно відкрутити болти кріплення
- Акуратно очистіть поверхню піддону, прилеглу до блоку, від залишків прокладки.
- Ключем на 13 відкрутите два болти кріплення масляного насоса.
- Зніміть насос разом з ущільнювачем.
Масляний насос знімається разом з прокладкою
Порядок установки масляного насоса
Монтаж нового або відремонтованого насоса проводиться таким чином:
- Встановіть новий насос з новою прокладкою.
- Затягніть кріплення насоса.
- Встановіть на місце кришку піддону разом з новим ущільнювальним елементом. Рівномірно затягніть всі болти кріплення.
- Опустіть двигун і встановіть опори на свої місця. Міцно затягніть гайки.
- Встановіть і закріпіть захист картера.
- Залийте нове моторне масло.
Відео: заміна масляного насоса на класичних моделях ВАЗ
Ремонт масляного насоса
Зазвичай несправний масляний насос змінюється на новий. Однак вийшов з ладу насос можна спробувати відремонтувати.
необхідні інструменти
Для ремонту масляного насоса ВАЗ 2106/07 будуть потрібні:
- ключі на 10;
- лінійка;
- набір плоских щупів;
- лещата.
Розбирання масляного насоса
Розбирання насоса здійснюється в наступному порядку:
- Відкрутивши три болта, зніміть приймальню трубку. Для цього зручніше затиснути насос в лещата.
Маслопріёмнік кріпиться трьома болтами
- Зніміть трубку, пружину і шайбу редукційного клапана.
При розбиранні насоса знімається трубка, пружина і шайба редукційного клапана
- Відігнувши краю сітки маслопріёмніка, зніміть її з насоса і ретельно очистіть.
- Вийміть з насоса шестерні.
З насоса виймаються обидві шестерні
Всі деталі розібраного насоса промиваються в гасі і протираються чистою ганчіркою. Потім проводять огляд всіх складових частин і замінюють зношені елементи. Збірка насоса проводиться в зворотній послідовності.
Ремонт і заміна елементів масляного насоса
Після розбирання, чищення і огляду елементи насоса перевіряються на знос. Для цього роблять ряд вимірів і порівнюють з допустимими значеннями:
- максимально допустимий зазор між відомою шестерні і віссю не повинен перевищувати 0,1 мм;
- зазор між зубами шестерень після їх установки в корпус не повинен перевищувати 0,25 мм;
- зазор між корпусом і зовнішнім діаметром кожної з шестерень не повинен перевищувати 0,25 мм;
- зазор між площиною кришки і верхньою поверхнею шестерень не повинен перевищувати 0,2 мм;
- висота пружини редукційного клапана без навантаження повинна складати 3,8 см, а під навантаженням 60-65 Н - 2 см.
Одним з кроків при діагностиці масляного насоса є перевірка зазорів між зубами шестерень
При прокручуванні насоса рукою не повинно відчуватися навіть найменше заїдання. Якщо будь-які з перерахованих зазорів перевищують показник, замінюють або окремі деталі, або насос повністю. Дуже важливо, щоб не було ніяких дефектів на поверхні редукційного клапана і його пружині. В іншому випадку клапан не зможе нормально працювати.
Відео: перевірка масляного насоса на знос
Заміна шестерні приводу масляного насоса
В процесі експлуатації зношується шестерня приводу маслонасоса. Якщо її не замінить своєчасно, вона починає прослизати, знижуючи продуктивність насоса. Як наслідок, в системі змащення може утворитися дефіцит масла. Розташовується шестерня під валом розподільника запалювання (під трамблером) і знімається в наступному порядку:
- На инжекторном двигуні зніміть заглушку, на карбюраторному - розподільник запалювання, попередньо позначивши його положення. Для цього відкрутіть одну гайку.
- У шестірні приводу маслонасоса по центру є отвір. У цей отвір з невеликим зусиллям (можна несильно постукати) вставте дерев'яну паличку з заточеним кінцем і витягніть шестерню.
Шестерню оглядають і при виявленні зносу внутрішніх шліців змінюють на нову. Збірку виконують у зворотній послідовності.
Для вилучення шестерні приводу масляного насоса використовують дерев'яну паличку з загостреним кінцем
Таким чином, самостійний ремонт і заміна масляного насоса на класичних моделях ВАЗ не представляє великої складності. Для цього буде потрібно лише бажання, трохи вільного часу, стандартний набір слюсарних інструментів і ретельне дотримання рекомендацій фахівців.
Оцініть статтю: Поділіться з друзями!