Наша сеть партнеров Banwar
Часто при втратах масла мотором автомобіля винна одна важлива деталь верхньої частини агрегату. Слава богу, що заміна прокладки головки блоку циліндрів, а мова саме про неї, часом вирішує проблему, при цьому операція нескладна в цілому.
Далі ми поговоримо про те, як і коли робиться заміна дефектної прокладки. Спочатку перерахуємо основні ситуації, коли процедура необхідна:
- текти масла з-під цієї деталі, що визначається візуально;
- ремонт поршневого агрегату на увазі обов'язкову заміну деталі;
- перетягнуті кріплення головної частини двигуна;
- встановлена раніше подкладная прошарок виявилася бракованою, неякісної;
- виявлено, що в тосол потрапляє масло.
Нижче спочатку розглянемо заміну прокладки на моделях ВАЗ, а потім торкнемося і інших автомобілів. Тільки відразу відзначимо, що при установці нової запчастини бажано промазати її автомобільним герметиком - це попередня загальна рекомендація.
Для початку розберемо процедуру заміни прокладки блоку циліндрів у ВАЗ 2107. Нам знадобляться:
- ключі гайкові, головки, комірець;
- викрутка плоска, молоток;
- ємність для зливу.
Також дізнайтеся, чому після заміни лямбда зонда потрібно скидати помилки і як виконується заміна хрестовини рульового вала Ліфан Солано .
Починаємо.
- Перш за все, знімаємо корпус повітряного фільтра разом з елементом, що фільтрує.
- Відключаємо клеми акумуляторної батареї.
- Далі демонтуємо карбюратор, від'єднавши від нього все патрубки, тяги, а також відкрутивши кріплення.
- Виробляємо демонтаж розподільника запалювання.
- Відкрутивши пробку на блоці циліндрів, зливаємо охолоджуючу рідину.
- Від'єднуємо два патрубка від трійника головки і один від грубки.
- Відкрутивши вісім гайок, знімаємо шайби і демонтуємо кришку клапанів. Тут потрібно оглянути підкладну деталь і при необхідності повинна бути проведена заміна прокладки кришки головки блоку циліндрів.
- Гайковим ключем послаблюємо натягувач ланцюга газорозподільного механізму.
- Відігнувши краю стопорною шайби за допомогою викрутки і молотка, відкручуємо болт шестерні ГРМ, після чого витягаємо шестерню.
- Ланцюг підв'язуємо дротом, щоб її верхня частина не впала вниз.
- Відкрутивши кріплення, демонтуємо газорозподільний вал.
- Від'єднуємо приймальню трубу колектора.
- Відкрутивши десять болтів і одинадцятий на припливі, витягаємо складальний вузол, до якого так довго добиралися. Тут, якщо є необхідність, може бути зроблена заміна головки блоку циліндрів.
- Тепер видно наша деталь, яку хотіли оновити. Витягуємо її і встановлюємо нову запчастину.
- Збірка проводиться зворотним порядком.
При ознайомленні з цією інструкцією помітно, що процес пов'язаний з деякими труднощами.
А тепер розберемо, як здійснюється заміна прокладки головки блоку циліндрів ВАЗ 2109. Припустимо, що двигун інжекторний. У випадку з карбюратором діємо аналогічно попередньої інструкції.
Нам знадобляться:
- ключі гайкові, головки, комірець;
- викрутка плоска, хрестова;
- ємність для зливу.
Приступаємо.
- Відключаємо клеми акумуляторної батареї.
- Знімаємо високовольтні дроти зі свічок запалювання.
- Поршень першого циліндра по мітці встановлюємо в положення верхньої мертвої точки.
- Зливаємо охолоджуючу рідину через пробку блоку.
- Відшукавши ззаду паливної рампи ковпачок, схожий на золотник шини, відкручуємо ковпачок, і, натискаючи на золотник, зливаємо паливо з рампи. Двигун повинен бути холодний!
- Відкрутивши гайки, знімаємо кришку ГБЦ. Тут при необхідності можна зробити заміну кришки головки блоку циліндрів ВАЗ 2109.
- Від'єднуємо впускний, випускний колектори, а також дросельний вузол.
- Від'єднавши патрубки, демонтуємо корпус повітряного фільтра разом з елементом, що фільтрує.
- Видаляємо кришку приводу ГРМ, а також знімаємо ремінь зі шківа.
- Відкрутивши болт при одночасно підтримуванні шківа від провертання, витягаємо шків.
- Демонтуємо задню кришку приводу распредвала.
- Попередньо послабивши, відкручуємо болти складальної одиниці, до якої добиралися, за схемою (рахуючи зліва направо від радіатора до керма) 4 - 8 - 10 - 7 - 2 - 3 - 5 - 9 - 6 - 1. Так можна уникнути деформацій вузла. Витягуємо цю верхню частину поршневого агрегату.
- Нарешті, здійснюємо заміну прокладки від ВАЗ 2109.
Як бачимо, здебільшого процедура нагадує описану раніше. Тут же можна відразу перейти до більш сучасним моделям ВАЗ. Наприклад, у ВАЗ 2114 при зміні деталі діяти потрібно так само, проте є кілька додаткових пунктів.
А саме, перед демонтажем повітряного фільтра в пункті 7 необхідно відключити проводку від датчика масової витрати повітря. Також перед зняттям кришки приводу ГРМ в пункті 8 необхідно від'єднати колодки від датчиків положення дроселя, положення коленвала, детонації, температури охолоджуючої рідини і тиску масла. Втім, два останніх є і в «дев'ятці», там, якщо дроти заважають, їх теж треба відключити.
У той же час у ВАЗ 2110 заміна дефектної прокладки головки здійснюється за сценарієм, що застосовується для ВАЗ 2114. В іншої, ще більш сучасної модифікації ВАЗ, при виконанні даної процедури ми не знайдемо особливих відмінностей від вже раніше описаних технологій. При зміні старого елемента у Калини діємо аналогічним чином.
Єдине, що можна додати в інструкцію для Калини: спочатку знімаємо кожух силового агрегату, а вже потім виконуємо все інше за технологією для ВАЗ 2114. Так робиться заміна прокладки головки у Калини.
Що робити з Шевроле
Для повноти картини розглянемо ще, як виробляють подібні роботи на Шевроле. Заміну у Ланоса можна здійснити по нижчеописаній інструкції. Для цього знадобляться:
- ключі гайкові, головки з воротком;
- викрутки;
- ємність для зливу.
Дії такі.
- Відключаємо клеми акумуляторної батареї.
- Через радіаторний штуцер зливаємо всю охолоджуючу рідину.
- Послабивши хомут, знімаємо шланг радіатора грубки.
- Демонтуємо кришку, при необхідності проводимо тут заміну поганий прокладки кришки головки блоку циліндрів.
- Видаляємо ремінь з шестерень генератора і насоса ГУР.
- Відкріпивши планку генератора, відводимо убік генератор.
- Прибираємо проводку датчиків ОЖ, концентрації кисню, заважає джгути проводів.
- Знімаємо ремінь ГРМ, послабивши натяг.
- Видаляємо патрубок з термостата.
- Демонтуємо шків з распредвала, при відкручування його кріплення утримуємо шків викруткою.
- Видаляємо задній кожух механізму ГРМ.
- Відключаємо дроти регулятора холостого ходу, датчика дроселя, форсунок, а також шланг картера, плюс підвідний повітропровід.
- Демонтуємо корпус повітряного фільтра.
- Від'єднуємо патрубок вакуумного підсилювача гальм.
- Відключаємо проводку від котушки і від свічок запалювання.
- Від'єднуємо вхідну трубу.
- Відкручуємо болти верхньої частини поршневого агрегату по раніше зазначеною схемою.
- Демонтуємо распредвал, гидрокомпенсатори і супутні деталі.
- Дістаємо складальну одиницю і оновлюємо нашу заповітну деталь.
- Збираємо все назад.
Мабуть, даний випадок виглядає складніше, ніж раніше описані. Якщо все робити самому, то доведеться помітно попрацювати!
Що стосується іншої, майже російської, моделі Шевроле, то у Ниви Шевроле заміна дефектної прокладки проходить по щойно описаним сценарієм. Однак в пункті 8 замість демонтажу ременя ГРМ необхідно зняти верхню частину ланцюга ГРМ з шестерні.
Ціна питання
Наведені технологічні процеси навскидку виявилися досить складними. Тому, для тих, хто звернеться в автосервіс, ми з'ясували, скільки коштує відносно мегаполісів заміна прокладки головки блоку циліндрів.
Усереднені дані представлені в цій таблиці.
Місто Вартість за 1 шт. Москва 6000 руб. З-Петербург 5000 руб. Єкатеринбург 3500 руб.
повернутися вгору
Тут вказана лише наближена вартість заміни дефектної запчастини для іномарок. Реальна ціна залежить від конкретної майстерні. Якщо машина ВАЗ - ціна може бути знижена вдвічі.
Що ж, дана операція була розписана в деталях, так що автолюбителі зможуть багато чого почерпнути для себе з нашої статті. Читайте також про заміну втулок стабілізатора поперечної стійкості і заміну троса зчеплення ваз 2109 .