- Пристрій головки блоку двигуна Кожна головка блоку Камаз-740 встановлюється на два настановних штифта,...
- Ремонт головки блоку двигуна
Пристрій головки блоку двигуна
Наша сеть партнеров Banwar
Кожна головка блоку Камаз-740 встановлюється на два настановних штифта, запресовані в блок циліндрів, і кріпиться чотирма болтами з легованої сталі.
Один з настановних штифтів одночасно служить втулкою для подачі масла на змащення коромисел клапанів. Втулка ущільнена гумовими кільцями.
У голівці блоку циліндрів Камаз-740, у порівнянні з головкою двигуна 740.10, збільшено отвір зливу моторного масла з-під клапанної кришки в нафтову порожнину. Вікна впускного і випускного каналів розташовані на протилежних сторонах головки циліндрів.
Впускний канал має тангенціальний профіль для забезпечення оптимального обертального руху повітряного заряду, який визначає параметри робочого процесу і екологічні показники двигуна, тому заміна на головки циліндрів двигуна 740.10 не допускається.
У головку блоку циліндрів Камаз-740 запресовані чавунні сідла і металокерамічні напрямні втулки клапанів. Сідла клапанів мають збільшений натяг в посадці в порівнянні з сідлами двигуна 740.10, і фіксуються гострою кромкою.
Випускний сідло і клапан профільовані для забезпечення меншого опору випуску відпрацьованих газів. Застосування випускного клапана 740.10 не рекомендується.
Стик «головка циліндра - гільза» Камаз-740 (газовий стик) - безпрокладочних. У розточену канавку на нижній площині головки запрессовано сталеве кільце ущільнювача.
За допомогою цього кільця головка циліндра Камаз-740 встановлюється на бурт гільзи. Герметичність ущільнення забезпечується високою точністю обробки поверхонь, що сполучаються кільця ущільнювача і гільзи циліндра.
Кільце ущільнювача додатково має свинцюваті покриття для компенсації микронеровностей поверхонь, що ущільнюються.
1 - головка циліндра, 2 - прокладка кришки головки, 3 - болт кріплення кришки, 4 - кришка головки циліндра, 5 - болт кріплення головки, 6-втулка прокладки патрубка, 7 - кільце ущільнювача газового стику, 8 - впускний клапан, 9 - сідло клапана, 10 - напрямна втулка клапана, 11 - шайба пружин клапана, 12 - зовнішня і внутрішня пружини клапана, 13 - тарілка пружин клапана, 14 - втулка тарілки, 15 - сухар клапана, 16-уплотнітел'ная манжета, 17 - впускний клапан
У голівках циліндрів розміщені клапанний механізм і форсунка. Клапанний механізм головки закритий алюмінієвою кришкою, ущільненої прокладкою. Чавунні сідла і металокерамічні напрямні втулки клапанів розточуються після їх запресовування в головку.
Кожна головка закріплена на блоці циліндрів чотирма болтами. Щоб уникнути порушення герметичності газового стику, болти затягують по перехресній схемі в три прийоми.
Впускний і випускний канали розташовані з протилежних сторін головки. При погляді на двигун зі сторони впускні клапани головок знаходяться праворуч, а випускні - зліва.
Впускний канал має тангенціальний профіль, що забезпечує вихровий рух повітря в циліндрі, поліпшення сумішоутворення і прискорення процесу згоряння палива, що впорскується. Гніздо під форсунку розташовано з боку випускного клапана під кутом до осі циліндра.
Демонтаж головки блоку двигуна
Знімати головки блоку циліндрів доводиться досить часто. Мінімум кожні 40-50 тисяч кілометрів пробігу. Так вже конструктивно влаштований двигун КамАЗа. Причиною стає підтікаюча охолоджуюча рідина або масло. Демонтаж ГБЦ потрібно також для ремонту поршневий групи або газорозподільного механізму.
Давайте поетапно і детально розглянемо процес демонтажу головки блоку двигуна КамАЗ 740.
1. Злийте не менше половини обсягу охолоджуючої рідини з системи охолодження.
2. Для демонтажу головок блоку деяких циліндрів потрібно демонтувати розширювальний бачок охолоджуючої рідини і компресор.
3. Знімаємо впускний і випускний колектори, а також відкручуємо все заважають трубки подачі палива.
4. Відвертаємо болт кріплення кришки головки блоку ключем на 13.
5. Знімаємо кришку і прокладку ущільнювача.
6. Якщо необхідно знімати тільки одну головку, доведеться зняти кришку з сусідньої головки блоку, щоб її виступ не заважав демонтажу.
7. Для демонтажу ГБЦ четвертого і восьмого циліндрів, потрібно відвернути гайки кріплення ресор кабіни ключем на 17 і відвести їх в сторону разом з амортизаторами.
8. Штанги газорозподільного механізму бажано зафіксувати, наприклад, зв'язавши між собою, щоб уникнути їх провалювання в піддон при знятті головки блоку циліндрів.
9. Відкрутіть чотири болта кріплення головки до блоку за допомогою торцевого або накидного ключа на 19.
10. Знімайте головку блоку піддягши монтажної лопаткою і одночасно розгойдуючи, вставивши в отвір болта кріплення комірець.
11. Головку слід очистити від забруднень і нагару. Після чого, замінити три ущільнювальних кільця ( «барила») водяних отворів.
Ущільнювальні кільця входять в ремонтний комплект ГТВ головки блоку двигуна КамАЗ 740. У лексиконі автомайстрів зустрічається їх назва - бочонок.
12. Одягніть нове кільце ущільнювача на втулку масляного каналу.
13. Встановлюємо нову прокладку ГБЦ на блок двигуна і ставимо на місце штанги.
14. Встановіть головку блоку на місце. Болти кріплення ГБЦ слід затягувати хрест-навхрест в три прийоми.
Остаточний момент затягування болтів кріплення головки блоку двигуна КамАЗ 740 - 16-18 кгс * м.
Ремонтний комплект прокладок ГТВ головок блоку двигуна
Комплект складається з:
1. 740.1003 040 Кільце ущільнювача масляного каналу - 16 шт.
2. 740.1003 214-04 Кільце ущільнювача (головка циліндрів) «бочонок», встановлюється в отвори каналів охолоджуючої рідини - 24 шт.
3. 740.1003 213-26 Прокладка ущільнювальна головки циліндра - 8 шт.
4. 740.1003270 Прокладка ущільнювальна кришки головки циліндра - 8 шт.
Прокладки головки циліндра можуть бути старого і нового зразків.
Прокладка ГБЦ старого зразка
Прокладка ГБЦ КамАЗ 740 нового зразка.
Ремонт головки блоку двигуна
З урахуванням взаємозамінності головок блоку двигуна КамАЗ 740 ремонту краща заміна ГБЦ нової.
У разі необхідності ремонту найчастіше здійснюють:
- Заміну сідел клапанів.
- Обробку сідел - притирання клапанів.
- Розточування гнізд під сідла.
- відновлення площині