Наша сеть партнеров Banwar
Симптоми: досить легко визначити погану роботу віськомуфти (термомуфти) вентилятора системи охолодження. Температура двигуна починає підвищуватися під час стояння на місці (наприклад в пробці).
Так само у двигуна, що знаходиться в робочому діапазоні температури, стає досить легко заблокувати вентилятор за допомогою згорнутої газети. Після вимикання двигуна вентилятор може продовжувати обертатися ще приблизно 10 обертів.
Другий варіант - муфту починає заїдати (на зупиненому двигуні вентилятор не провертається, або провертається з працею).
Деякі люди вважають за краще встановлювати електровентилятор замість звичайної віськомуфти, коли вона ламається. Це досить трудомістка доопрацювання і коштує вона приблизно стільки ж, скільки нова муфта.
Правда таке «покращення» могло б дати незначну прибавку до потужності двигуна за рахунок того, що не буде витрачатися стільки енергії на вращенін важкої пари віскомуфи і вентилятора.
Тимчасове рішення
Зазвичай такі поломки трапляються несподівано і саме в той момент коли машина дуже потрібна, а купити рідкісну деталь в даний момент ніде - потрібно замовляти. Одним з варіантів термінового ремонту може бути фіксація муфти щодо гайки за допомогою зварювання. Такий варіант пробував один хлопець за кордоном і за його словами він так деякий час навіть їздив.
Але тут є кілька нюансів:
- Муфта виконана з алюмінію, гайка зі сталі - так що це складно назвати повноцінною зварюванням - доводиться перекручуватися;
- На цій машині ніколи не буває дешевого ремонту =) Вентилятор та муфта втрачають балансування, в результаті чого вентилятор просто починає ковбасити і з часом, в теорії, він просто знищить підшипник водяної помпи;
заміна муфти
Беремо ключ на 32 і молоток, накидаємо його на гайку муфти і притримуючи шків водяної помпи або натискаючи на приводний ремінь щоб уникнути провертання робимо один чіткий удар по ключу. Важливо пам'ятати що різьблення зворотна - гайка відкручується за годинниковою стрілкою! Далі вискомуфта легко відкручується і виявляється у нас в руках разом з крильчаткою вентилятора. Тут важливо не упустити вентилятор так як можна зламати лопать.
Далі відкручуємо 3 гвинта з внутрішнім шестигранником, які кріплять пластикову крильчатку до муфти і знімаємо її. Тут є один нюанс: я зустрічав муфти на 3 та на 4 болта. На M30 оригінал йде на 3 болта, як на інших - не знаю.
На деяких форумах я читав що муфта повинна приходити гайкою до верху, але в даному випадку вона прийшла від дилера в такому вигляді.
Тепер все що залишається зробити - це зібрати все назад з новою віськомуфтой.
Необхідні запчастини:
для M30
Оригінал BMW 11 52 7 831 619 Заміна Behr-Hella 8MV 376 733-001 Sachs 2100 011 033
Для інших моторів СМОП http://bmw-autocats.ru/parts-catalog/E34/
Я брав собі спочатку Behr - відходила вона 2 з половиною роки. Потім Sachs - рік вже живе, але якось неприємно люфтит по осі.
Необхідний час: установка нової муфти займає приблизно 10 хвилин. Головне зняти стару.
Необхідні навички (складність): для цієї роботи не потрібно ніяких спеціальних навичок, потрібні тільки гроші на нову.
Фото і деякі моменти взяті звідси .