- Що таке каталізатор в автомобілі
- Що таке пламегаситель
- Чому одне замінюють іншим
- А чи варто замінювати: плюси і мінуси рішення
- Процес заміни каталізатора на пламегаситель своїми руками на прикладі Nissan Almera N16
- Витратні матеріали та інструменти
- Послідовність дій при заміні каталізатора на пламегаситель
- Відео: установка пламегасителя своїми руками
Наша сеть партнеров Banwar
Якщо і є в середовищі автолюбителів спірні питання, то в сьогоднішній статті мова, безсумнівно, піде про один з них. Коли хтось починає говорити про це, автовласники негайно розбиваються на два протиборчі табори, і кожна сторона починає до хрипоти доводити свою правоту. А звучить це спірне питання так: чи варто ставити пламегаситель замість каталізатора? А якщо стоїть, то чи доцільно це? І не принесе така заміна своїми руками більше мінусів, ніж плюсів? Спробуємо розібратися у всіх цих моментах, тим самим давши читачеві багату поживу для роздумів.
Що таке каталізатор в автомобілі
Магістральний автомобільний каталізатор в розрізі
Якщо коротко, то це спеціальний пристрій, що знаходиться у вихлопній трубі кожного сучасного автомобіля. Призначення у нього просте: максимально знизити кількість шкідливих речовин у вихлопних газах. Каталітичний нейтралізатор (він же каталізатор) трохи нагадує фільтр, але все ж працює трохи інакше. Складається він з декількох секцій, поміщених в потовщення вихлопної труби. Кожна секція - це набір тонких сіток з мікроскопічними шестикутними отворами, схожими на бджолині стільники. Зсередини на ці отвори наноситься іридієвих напилення (що дуже серйозно позначається на вартості пристрою). Коли двигун працює, вихлопні гази проходять через секції каталізатора, розжарити їх буквально до червоного. Небезпечні хімічні речовини, такі, як CO і CH, проходячи через безліч розжарених іридієвих «сот», окислюються, і перетворюються в CO2, N2, і т. Д. Так досягається зниження шкідливості вихлопу.
Що таке пламегаситель
Магістральний автомобільний вогнегасник з нержавіючої сталі
За зовнішнім виглядом це пристрій дуже схоже на звичайний резонатор, встановлений у вихлопній трубі, т. Е. Це металева гільза з безліччю отворів в боковій стінці. Однак у пламегасителя є одна особливість. Він знижує не тільки рівень шуму, видаваного двигуном. Ще він може знижувати температуру вихлопних газів. Залежно від місця установки пламегасители бувають:
- магістральні (т. е. встановлюються у вихлопній трубі);
- колекторні (вони встановлюються прямо на колектор двигуна);
Схематичне пристрій автомобільного вогнегасника
Чому одне замінюють іншим
Каталізатор може прийти в непридатність, просто виробивши свій ресурс. З новими автомобілями цього не відбувається, однак якщо машина купувалася з рук і встигла пройти 150 тис. Км або більше, значить, каталізатор в неї серйозно зношений. А оскільки почистити або відновити його неможливо, вихід один: заміна на пламегаситель.
Великий пробіг - не єдина причина зносу штатного каталізатора. Ще він може прийти в непридатність через поганого палива. Недобросовісні продавці, намагаючись підвищити октанове число свого неякісного бензину, додають в нього присадки, що містять свинець. Вихлопні гази від такого палива викликають перегрів і подальше оплавлення секцій каталізатора.
Нарешті, пламегасители в машини встановлюють через високу вартість фірмових каталізаторів. Це - найпопулярніша причина, особливо зараз, коли ціна на каталізатори стала просто позамежної і може варіюватися від 50 до 250 тис. Рублів.
А чи варто замінювати: плюси і мінуси рішення
Як вже говорилося вище, питання спірне. І він оточений величезною кількістю самих суперечливих чуток і домислів, що циркулюють в автолюбительському середовищі. Ось найпопулярніші з них:
- після установки пламегасителя термін служби глушника значно скорочується;
- машина стає більш гучною;
- двигун машини зношується набагато швидше;
- з встановленим полум'ягасником їздити в машині буде неможливо, так як водій і пасажири ризикують учадіти прямо в кабіні;
- машина з полум'ягасником завдає більше шкоди навколишньому середовищу;
Все це суб'єктивні судження окремих людей. Справедливим є, мабуть, тільки останній пункт: пламегаситель дійсно не в змозі очищати вихлопні гази так, як це робить каталізатор. Висновок простий: для переважної більшості водіїв в нашій країні вирішальним є питання ціни. Якщо в автосервісі за новий каталізатор вам пропонують віддати приблизно третину вартості вашої машини, то питання на користь установки пламегасителя можна вважати вирішеним. Дешевизна пламегасителя - це єдиний, але дуже серйозний плюс, який здатний переважити все міфи, пов'язані з цим пристроєм.
Процес заміни каталізатора на пламегаситель своїми руками на прикладі Nissan Almera N16
Для виконання цієї роботи нам буде потрібно безліч інструментів.
Витратні матеріали та інструменти
- Комплект комбінованих ключів.
- Набір торцевих головок.
- Рідина WD.
- Герметик для автомобільних колекторів.
- Зварювальний апарат.
- 2 старих електрода діаметром 3 мм.
- Пламегаситель.
- Металева щітка.
- Молоток.
Крім того, для успішної заміни потрібно так звана обманка, що встановлюється на місце лямбда-зонда і запобігає появі помилки Check engine на приладовій панелі. Вона виточується за наступною схемою:
Обманка для автомобіля Nissan Almera N16
Послідовність дій при заміні каталізатора на пламегаситель
- автомобіль встановлюється на оглядову яму. Відкривається капот, від'єднується мінусова клема акумулятора;
- за допомогою торцевої головки на 10 відкручується 6 болтів кожуха каталізатора, після чого кожух знімається;
Після відкручування 6 болтів кожух колектора знімається
- накидним ключем на 19 відкручується лямбда-зонд, відкривається доступ до болтів колектора;
- ці болти рясно змащуються рідиною WD;
Рідина WD наноситься на болти колектора, щоб їх було легше відкручувати
- торцевої головкою на 14 откручиваются болти кріплення глушника;
Кріплення глушника відкручується торцевої головкою
- тієї ж головкою откручиваются гайки кріплення колектора, після чого він знімається;
Гайки на колекторі откручиваются торцевої головкою
- накидним ключем на 12 відкручується 6 гайок, які утримують каталізатор на колекторі;
6 гайок на каталізаторі откручиваются накидним ключем
- корпус каталізатора знімається, з нього за допомогою молотка вибивається весь вміст, після чого внутрішні стінки зачищаються металевою щіткою;
Внутрішня поверхня корпусу очищається металевою щіткою
- на дно корпусу укладається ущільнювальне кільце, зроблене з електрода, після чого в корпус встановлюється пламегаситель;
Пламегаситель встановлюється в очищений корпус каталізатора
- зверху встановлюється ще одне кільце ущільнювача, яке приварюється до корпусу;
Кільце з електрода приварене до пламегасителю
- поверхні колектора і пламегасителя змащуються герметиком, потім корпус вогнегасника прикручується до колектора і закривається раніше знятим кожухом;
- щоб уникнути появи помилки Check engine на лямбда-зонд встановлюється обманка. Від'єднується штекер зонда, після чого сам лямбда-зонд відкручується ріжковим ключем на 22;
Штатний лямбда-зонд відкручується ріжковим ключем
- він очищається від бруду і сажі, потім на нього накручується обманка. Тепер зонд знову встановлюється в вихлопну трубу, і до нього підключається штекер;
Обманка, встановлена на місці штатного лямбда-зонда
Відео: установка пламегасителя своїми руками
Чи обов'язкова установка пламегасителя?
Так. Якщо немає можливості поставити повноцінний каталізатор, то необхідно встановити хоча б пламегаситель. Якщо цього не зробити, термін служби глушника скорочується в кілька разів, т. К. Він буквально прогорає наскрізь. Крім того, машина без нього стає дуже галасливою.
Встановити пламегаситель своїми силами цілком можливо, але тільки в тому випадку, якщо у вас є хоча б мінімальний навик роботи зі зварювальним апаратом. Якщо такого навику немає, то єдиним виходом буде звернення до кваліфікованого зварника. Він приварити в потрібних місцях електроди, а все інше автовласник зможе доробити сам.
Копірайтер з п'ятирічним стажем. Оцініть статтю: Поділіться з друзями!
А звучить це спірне питання так: чи варто ставити пламегаситель замість каталізатора?А якщо стоїть, то чи доцільно це?
І не принесе така заміна своїми руками більше мінусів, ніж плюсів?