- Як влаштований внутрішній ШРУС авто ВАЗ 2109
- Як замінити внутрішній ШРУС автомобіля ВАЗ 2109
- Установка приводного вала
Наша сеть партнеров Banwar
Розбирання внутрішнього ШРУСа авто ВАЗ 2109
ШРУС (шарнір рівних кутових швидкостей) передає крутний момент на провідне колесо автомобіля від коробки швидкостей. Дуже важливо стежити за справністю вузла, своєчасно необхідно замінити внутрішній ШРУС ВАЗ 2109, при виявленні дефектів в конструкції.
На автомобілі моделі ВАЗ 2109 монтуються два види ШРУСов:
- Від трансмісії на вал крутний момент передає внутрішній ШРУС.
- Зовнішній елемент забезпечує зачеплення колеса з маточиною.
На ВАЗ 2109 внутрішній ШРУС виходить зі строю набагато рідше зовнішнього.
Установку ШРУСов стали виконувати на передньопривідних автомобілях. Це пов'язано з тим, що використання в карданної передачі хрестовини, з чотирма голчастими підшипниками, як у задньопривідних машинах не забезпечує потрібне рівність кутових швидкостей валів - веденого і ведучого.
При застосуванні такого пристрою буде пов'язано зі збільшенням габаритів вузла, збільшується ціна виробу, а крутний момент передаватиметься з великою пульсацією, яка буде зростати при збільшенні між валами кута. Конструкція ШРУСов передбачає ресурс такої ж, як і ресурс автомобіля, але при експлуатації було виявлено, що знос елементів відбувається швидше, особливо зовнішніх його частин.
Хоча їх роблять гнучкими, з волого-і морозостійких матеріалів, під дією зовнішніх факторів служити довгий час деталь не може. На неї великий вплив мають постійні деформації, велика кількість абразиву і вологи.
До того ж при ремонті або тривалої експлуатації автомобіля пильовик може отримати пошкодження, на захисній гумці можуть з'явитися тріщини, які спричинять за собою вихід елемента з ладу. Пошкодитися може і вал, що веде до ШРУС.
Часто цей дефект важко помітити неозброєним оком, але з кривим валом робота буде не нормальною. Все це призводить до необхідності ремонту або заміні шруса .
Як влаштований внутрішній ШРУС авто ВАЗ 2109
Для того, щоб визначити пристрій конструкції ШРУС його можна розібрати.
Для цього:
- Шарнір зсувається і знімається з шлицевого вала.
- Викруткою поддевается і віддаляється пластмасовий упор, як показано на фото.
Видалення пластмасового упору
- Вал шарніра затискається в лещата.
Порада: Для запобігання вм'ятин на валі в лещата потрібно вставити накладки, виготовлені з м'якого металу.
- Викруткою поддевается і знімається стопорне кільце.
Витягування стопорного кільця
- Пасатижами виймається з обоймою і кульками сепаратор.
- Витягуються викруткою шість кульок.
- Від'єднується від сепаратора обойма.
Якщо після демонтажу всі деталі в справному стані вузол можна зібрати, попередньо вклавши в його порожнину мастило, об'ємом 80 см3. Таке складне на ВАЗ 2109 пристрій ШРУСа внутрішнього показує, як складно його розбирати і ремонтувати.
А в разі потрапляння бруду при пошкодженні захисного чохла можуть прийти в непридатність інші деталі ШРУСа. Складові елементи вироби не взаємозамінні, тому найкращим варіантом буде для автомобіля ВАЗ 2109, заміна внутрішнього ШРУСа разом з пилюжником (див. Як виконується заміна пильовика ).
Сліди мастила, помітні на корпусі шарніра, говорять про пориві пильовика. Якщо масло підтікає в місці з'єднання КПП і приводний піввісь, то це вказує на знос сальника внутрішньої «гранати», який вимагає заміни.
Характерний «хрускіт» при русі авто на поворотах вказує на необхідність перевірити шарніри кутових швидкостей. Помітний «люфт» при погойдуванні руками приводний піввісь або хоча б надірваний чохол шарніра вказують на те, що нужназамена внутрішнього ШРУСа ВАЗ 2109.
Як замінити внутрішній ШРУС автомобіля ВАЗ 2109
Інструкція по заміні внутрішнього ШРУСа автомобіля ВАЗ 2109 своїми руками пропонує такий порядок робіт:
Порада: З коробки передач масло зливається після підняття автомобіля. Якщо його якість хороша, то воно використовується вдруге, якщо є відхилення від норми краще замінити новим, тоді це заощадить час на виконання такої ж операції вдруге.
- Відкручується гайка маточини.
- Потрібно зняти колесо.
- Відкрутити кульову опору, що звільнить стійку від нижнього важеля.
- Для забезпечення вільного ходу зовнішнього ШРУСа колесо потрібно відвести в сторону.
- Вибивається з колеса зовнішня граната.
- Обидві гранати вибиваються з коробки передач.
Порада: Запобігти потраплянню бруду і пилу в КП потрібно прикрити отвір в ній.
- Обережно, для виключення пошкодження, приводний вал затискається в лещата.
- Відпускається хомут, який пильовик утримує на корпусі внутрішнього ШРУСа. Для цього використовується викрутка.
- Знімається пильовик. Його можна розрізати, якщо подальше використання елемента буде неможливо через поломки.
- З приводного вала спеціальної направляючої, виготовленої з бронзи збивається старий ШРУС.
- ШРУС і новий пильовик надягають на вал.
Порада: На кінці вала, з боку внутрішнього шарніра, встановлюється пластикова заглушка.
- Внутрішня частина ШРУСа рясно змащується мастилом.
- Потрібно стежити, щоб напрямок приводу і посадочне місце вироби збігалися.
Як виконується заміна внутрішнього ШРУСа на ВАЗ 2109хорошо видно на відео.
Установка приводного вала
Отже:
- Монтується нові стопорне і завзяте кільця.
- Після нанесення графітової мастила на шліци шарніра приводний вал ставиться в корпус коробки передач .
Установка в КП приводного вала
- Фіксація вала в напівосьової шестірні.
- Установка вузла в маточину колеса.
- Остаточне складання виконується в зворотній послідовності розбирання.
На нашому сайті ви можете знайти багато корисної і потрібної інформації по цій темі.