Наша сеть партнеров Banwar
Автоматична коробка передач в автомобілі Volvo XC90 - один з важливих технічних вузлів автомобіля такого рівня. Машина належить до преміум-класу, і вимоги до неї - відповідні. Це означає, що рівень якості та надійності у XC90 знаходиться на вищому рівні. Завод-виробник рекомендує обслуговувати автомобіль тільки в дилерському центрі, з огляду на високу трудомісткість конструкції Volvo XC90. Але насправді, котрі не ремонтні процедури можна виконати самостійно навіть у випадку з XC90. Це підтверджують численні відгуки автомобілістів - як досвідчених, так і початківців. Вони часто цікавляться, як правильно замінити масло в коробці передач XC90 першого покоління. Так як це одна з найпоширеніших процедур в ході самообслуговування авто, розглянемо її детальніше.
Види заміни масла
Поміняти масло в АКПП Volvo XC90 можна повноцінним або частковим способом. Так, при частковій заміні нове масло заливається наполовину від загального обсягу, і таким чином змішується з залишилася старою (заводський) мастилом. Такий спосіб застосовується в тому випадку, якщо заводська рідина ще досить свіжа, не смердить і не має темного кольору. В іншому випадку, якщо масло чорне, і має специфічний запах горілого, тоді тут часткова заміна масла безглузда. Тут знадобиться повна заміна, в ході якої спочатку зливається відпрацьована рідина, потім промивається коробка передач, і тільки потім вже заливається нова мастило.
Яке масло використовувати
Спеціально для АКПП моделі XC90 компанія Volvo передбачила оригінальну трансмісійну рідина Volvo з маркуванням 31256774. Що стосується вибору виробника, він не настільки важливий, як параметри рідини, які треба обов'язково порівняти з тими, що вказані в інструкції з експлуатації транспортного засобу.
Матеріали для заміни
- металева щітка
- Інструменти, включаючи ключі і головки
- воронка
- Тара для зливу відпрацьованого масла
- Шланг з тонкою трубкою 10 мм в діаметрі
- Нова трансмісійна рідина
- Нові масляний фільтр і кільце ущільнювача
- Рушник, гумові рукавички
Приступаємо до роботи
- Використовуємо домкрат, щоб підняти автомобіль, і встановити в рівне становище. Під колеса підставити підпори. Якщо є можливість, краще використовувати естакаду, підйомник або оглядову яму. Головне, щоб був забезпечений повний доступ як до нижньої, так і верхньої частини авто
- Всі роботи виконуються після короткої поїздки тривалістю 5-10 кілометрів. Цього достатньо, щоб мотор і масло в АКПП прогрілися до 70-75 градусів
- Заходимо під автомобіль, знаходимо піддон коробки передач. Він утримується сім'ю болтами, які треба відкрутити ключем на 13, і потім зняти піддон
- Знаходимо пробку зливного отвору, відкручуємо її і спостерігаємо процес зливу відпрацьованої рідини в заздалегідь приготовлену ємність. У цей момент не втрачаємо даремно час і прочищаємо пробку від бруду і металевої стружки
- Дочекатися повного зливу рідини, потім закрутити пробку назад на місце
- При необхідності замінити масляний фільтр, потім встановити піддон назад на місце
- Зливаємо масло з верхньої частини патрубка охолоджувача. Так, спочатку підлаштовуватися дрантя під патрубок і підставляємо невелику технічну ємність, в неї стече трохи масла. Далі необхідно стиснути фіксатор, і таким чином витягнути його разом з патрубком
- У час, що звільнився отвір вставляємо прозорий шланг, а його другий кінець опускаємо в ту саму невелику технічну ємність
- Залити нову трансмісійну рідина. Зробити це можна через отвір мірного щупа, за допомогою заздалегідь підготовленого шланга з лійкою. Треба залити певну кількість рідини, рівноцінне обсягом злитого масла
- Селектор АКПП встановлюється в паркувальний режим, потім запускається мотор. У цей момент виливається масло з коробки через зливний шланг. Спочатку повинна вийти стара чорна рідина загальним об'ємом 2 літри. Якщо масло досі чорне, повторюємо процедуру і знову заливаємо чисте масло до тих пір, поки з зливного шланга не виходитиме прозора рідина. Це означає, коробка передач повністю очистилася від старих домішок. Для всієї цієї процедури знадобиться всього 10 літрів нового масла
- Знімаємо зливний шланг, повертаємо назад патрубок з фіксатором. Не забуваємо замінити ущільнювальні кільця
- Наступний етап - запуск двигуна і робота з коробкою передач в різних режимах. При цьому на кожній передачі треба затримуватися по 2-3 секунди. У цей момент мотор працює на холостому ходу
- Перевіряємо рівень мастила, в цей момент залишаємо мотор включеним. Перевірити рівень можна за допомогою мірного щупа, на яке є позначки Max і Min Якщо відбиток масла на щупі перебуває між цими мітками, тоді процес заміни масла в АКПП Suzuki Grand Vitara завершено успішно.
- Дати двигуну попрацювати ще 10 хвилин, після чого ще раз заміряти масло і завершити процедуру. Її слід повторити через тиждень після заміни рідини.