Наша сеть партнеров Banwar
Контактна система запалювання на автомобілі ВАЗ 2107 застосовувалася аж до 1987 року. Починаючи з 1987 року на багато автомобілів стали встановлювати безконтактну систему запалювання високої енергії.
Схема безконтактної системи запалювання.
Схема класичної системи запалювання.
Відмінність між двома системами полягає в комутаторі, який встановлюється в безконтактної системі, замість переривника, в контактній системі. Встановлюваний електронний комутатор замикає або розмикає ланцюг за рахунок відмикання або замикання вихідного транзистора, тим самим підвищуючи напругу на свічках, збільшуючи енергію іскрового розряду. Крім цього, при невеликих оборотах двигуна не відбувається зниження рівня напруги, що покращує умови його пуску.
У класичному варіанті встановлений розподільник, який перериває струм в котушці запалювання і розподіляє імпульси високої напруги за встановленими свічок. На автомобілях ВАЗ 2107 - 21074 використовують розподільник запалювання 30.3706, на ВАЗ-21072 - 30.3706-01.
Замок запалювання
На автомобілі встановлюється замок запалювання, що складається з двох основних частин - пристрої перемикання та контактної плати. Кожна частина являє собою незалежний елемент, що дозволяє при виході з ладу однієї з них, зробити заміну окремо, не змінюючи замок в комплексі. Всі роботи по заміні замка пуску двигуна можна зробити самостійно, своїми руками, озброївшись необхідним набором інструменту і пассатижами.
Наскільки правильно працює замок запуску двигуна, можна перевірити за допомогою мультиметра. Для цього необхідно клеми приладу по черзі приєднати до висновків на замку, відповідним певному положенню ключа. Справно працює контактна група, покаже опір, що прагне до нуля, в іншому випадку, контакти окислилися або підгоріли, що говорить про необхідність заміни контактної групи.
Котушка запалювання
Основне призначення котушки встановленої на автомобілі ВАЗ 2107 - перетворити струм низької напруги в висока, яке пробиває повітряний зазор між електродом свічки запалювання і утворює іскру, займисті робочу суміш. При встановленої на автомобілі контактної системи запалювання, застосовують котушку Б 117 А.
Встановлено вона в моторному відсіку на лівому бризковики, а кріплення здійснюється за допомогою двох шпильок. За своєю будовою - це трансформатор з магнітопроводом, який складається із зовнішнього муздрамтеатру і сердечника, має дві обмотки - первинну і вторинну. Корпус котушки запалювання виготовлений з металу і має циліндричну форму.
Зверху закритий герметичною кришкою з ізоляційного матеріалу. У разі виходу котушки запалювання з ладу, поміняти її на нову не складе великих труднощів, навіть людині, що не має певних навичок і знань. Для цього знадобитися два ключа, накидний 8мм і торцевий 10мм. Фото допоможуть більш наочно зрозуміти, як це необхідно зробити.
Для початку необхідно від'єднати мінусовій провід від клеми акумуляторної батареї .
Потім від'єднуємо високовольтний провід від котушки запалювання.
Використовуючи ключ 8мм, відвертаємо гайки на її висновках і дроти від'єднуємо. Червоно-блакитний провід приєднаний до висновку «+ Б».
Застосувавши торцевий ключ, трохи послаблюємо дві гайки, за допомогою яких кріпиться котушка, що не відвертаючи їх до кінця.
Потихеньку зрушуючи котушку, знімаємо її з шпильок.
Установка проводиться в зворотній послідовності і не займе багато часу. При цьому провід, який йде на «масу», необхідно встановити між шайбою і вушком котушки.
Як правильно виставити запалювання
Неправильно виставлене запалювання, веде до перевитрати палива, детонації двигуна, нерівномірної його роботі. Робота по установці запалювання підрозділяється на три етапи і включає в себе наступну послідовність їх проведення:
На першому етапі необхідно провести регулювання зазору між контактами переривника. Попередньо знімається кришка трамблера і поверхня контактів зачищається. Перевіряємо зіткнення контактів, яке повинно відбуватися по всій площині, а не на окремих ділянках. Якщо цього не відбувається, то контакти можна трохи підігнути або підточити площину надфілем.
Потім за допомогою спеціального ключа розміром 38мм, потихеньку провертає коленвал до моменту максимального розмикання контактів. Використовуючи щуп, встановлюємо зазор від 0,35 до 0,45 мм. При цьому щуп між контактами повинен переміщатися з невеликим опором.
Використовуючи ключ, далі провертає коленвал до позначки «момент запалювання», яка нанесена на його шків. До клеми трамблера приєднаної проводом до котушки запалювання, приєднуємо вольтметр або контрольну лампочку. За допомогою ключа на 13 мм, злегка послаблюємо гайку кріплення трамблера до блоку циліндрів.
Включивши запалювання, корпус трамблера повертаємо проти годинникової стрілки. Як тільки контрольна лампочка гасне, повертаємо корпус в зворотному напрямку до моменту загоряння лампочки. Коли LED говорить про те, що виставлений момент подачі іскрового розряду на свічки. Виставивши момент запалювання, затягуємо гайку кріплення трамблера.
Перевірити, наскільки правильно виставлено запалювання, можна простим способом під час руху автомобіля. При швидкості 40 км / год різко починаємо розганяти автомобіль до швидкості 60 км / ч. Під час різкого розгону, повинна відбуватися детонація двигуна, звана в народі, як «стук пальчиків». При досягненні зазначеної швидкості, якщо запалювання виставлено правильно, стук припиняється.
Представлене відео допоможе більш чітко уявити, що являє собою система запалювання автомобіля ВАЗ-2107.