Наша сеть партнеров Banwar
Нещодавно, забув витягнути ключі з автомобіля і до ранку автомобільний акумулятор розрядився, стартер ледве прокручував двигун. Зібрав конструкцію з підручних засобів: блок живлення від комп'ютера, проводи й недорога лампа на фари (ближнє / дальнє світло). За добу зарядив батарею практично повністю.
Витягнув акумулятор з автомобіля напруга була 12В. Значить сильно розряджена. Акумулятор був нерозбірний. Знайшов блок живлення, можна брати будь-ATX або AT, будь-якої потужності. У мене був старий, але робочий блок живлення JNC 530EXP, з параметрами напруги на виході: +12 / 16A і +5 В / 16A. Напруга 12 В замало для заряду аккмулятора, треба 14В.
1 СПОСІБ. За допомогою недорогий лампи "Автосвет A12V 75 / 70W" (у мене така, краще використовувати 2 лампи з 4 нитками розжарювання) - від фар, навантажуємо блок живлення комп'ютера. На лампі нитки ближнього і дальнього світла паралельно з'єднуємо - опір зменшується, збільшується потужність лампи. І навантажуємо 5-вольтів шину блоку живлення цієї лампою. Напруга просідає на ній, і навпаки 12-вольта шина зростає, до приблизно 13 В.
Збираємо зарядний пристрій, підключаємо проводами акумулятор, дотримуючись полярності + та -.
Жовтий провід +12, червоний + 5В, чорний-маса (земля).
Уважно все перевіряємо. Для запуску блоку живлення замикаємо зелений і чорний провід на колодці БП. Блок живлення завівся - пішла зарядка батареї ... Напруга 12,7В зі струмом заряду 1,5-2А - самий раз не перекипить. І найголовніше не вибухне! Якщо у вас акумулятор розбірний, то обов'язково викрутити кришки на батареї, для виходу газів! Якщо не розбірний акумулятор, як у мене, то нічого незвичайного - він також заряджається невеликим струмом зарядного пристрою, адже в повсякденності при їзді на автомобілі, генератор аналогічно заряджає його зі струмом заряду в межах 3-7А.
Зарядив протягом 7 годин. Завів машину без проблем, з'їздив у справах. Як приїхав ще раз зарядив батарею з вечора до ранку ~ 14 годин. Напруга після зарядки стало 12,5 В - заряджена десь на 80-85%. На фотографії видно, що я додав також трансформатор (підключив 1 обмотку) - додаткове навантаження буде на 5В. Та й, при навантаженні 5-вольтової шини лампою, БП буде посвистувати, не звертаємо увагу.
Блок живлення не перероблявся, тому що БП іноді самому потрібен для перевірки і ремонту комп'ютерів.
Ступінь зарядженості Батарея 12В Батарея 24 В Щільність електроліту 100 12.70 25.40 1.265 95 12.64 25.25 1.257 90 12.58 25.16 1.249 85 12.52 25.04 1.241 80 12.46 24.92 1.233 75 12.40 24.80 1.225 70 12.36 24.72 1.218 65 12.32 24.64 1.211 60 12.28 24.56 1.204 55 12.24 24.48 1.197 50 12.20 24.40 1.190 40 12.12 24.24 1.176 30 12.04 24.08 1.162 20 11.98 23.96 1.148 10 11.94 23.88 1.134 2 СПОСІБ. Останнім часом я заряджаю АКБ використовуючи блок живлення ноутбука на 65Вт (у мене такий), у якого напруга на виході 19В (штекер являє собою витягнутий циліндр, усередині якого +, з зовні -). Використовуючи зазначену вище автомобільну лампочку 12В, з'єдную її послідовно (досить використовувати 1 нитка розжарення ближнього або дальнього світла, на ваш вибір) між штекером БП ноутбука і АКБ наприклад по мінусовій шині, а звичайним проводом безпосередньо до + АКБ. Характеристики заряду відмінні, набагато краще ніж по 1 способу, тобто напруга за рахунок опору лампи просідає на 13,3 В з струмом заряду 2,4А (такий струм оптимальний для необслуговуваних, нерозбірні акумуляторів), і не забуваю періодично контролювати заряд, приблизно 6-8 годин заряджаю, але час залежить від ступеня зносу / розряду батареї АКБ. В процесі зарядки лампа повинна тьмяно горіти, споживаючи то напруга яке воно відбирає. УВАГА: в процесі заряду напруга буде збільшуватися, не перевищуйте напругу 15В. Мультиметром завжди перевіряйте напругу, якщо досягло 15В слід припинити заряджати. При такій схемі зарядного пристрою з використанням БП ноутбука звичайно повністю ніколи не зарядиться акумулятор. Я остаточно дозаряджати АКБ за допомогою зарядного пристрою від дрилі-шуруповерта DWT, яке має напряеніе на виході 13В з струмом заряду 0,4А, див. Рис. нижче. При такому жаль маленькому струмі заряду, я заряджаю не менше доби, краще звичайно більше.
У більшості АКБ є прозорий вічко. Не забуваємо дивитися вічко акумуляторної батареї, по якій можна визначити ступінь зарядженості АКБ, повинен бути зеленого кольору з червоною крапкою по середині.
На рис. нижче, лампа послідовно з'єднується з червоною плюсовій шині харчування, але можна і по синій мінусовій шині, як описав вище. Адже суть справи не змінюється, тому що лампа - це нитка розжарення (яка не має ні +, ні -), тобто опір, і їй без різниці як підключати її: по плюсовій або по мінусовій шині.
Акумулятор бажано заряджати в будинку при кімнатній температурі (на морозі, при мінусовій температурі не можна заряджати АКБ).
Корисна посилання: Основні характеристики акумуляторів