- 1. Чому знання правил затяжки ГБЦ так важливо для водія?
- 2. Загальні особливості технології затягування ГБЦ різних моделей двигунів
- 3. Основні правила затяжки
Наша сеть партнеров Banwar
При будь-якому вигляді ремонту, часто доводиться мати справу з відкручуванням і закручуванням всіляких болтів і гайок, що хоч і не важко зробити, але сам процес метушні може злегка нервувати. Цей факт, не став винятком і в разі проведення ремонтних робіт в двигуні транспортного засобу. Здавалося б, що такого в цій затягуванні болтів головки блоку циліндрів (ГБЦ), взяв і затиснув, однак, виявляється, не все так просто. Далеко не кожен автовласник віддає собі звіт у важливості правильного проведення цієї процедури, але ж вона може вплинути на стабільність справної роботи силового агрегату. Ось ми з Вами сьогодні і з'ясуємо для чого водієві знати порядок затягування ГБЦ, які особливості даної технології і яких правил варто дотримуватися при виконанні роботи.
1. Чому знання правил затяжки ГБЦ так важливо для водія?
Основна маса автомобілістів навіть не замислюється над питанням необхідності дотримання послідовності і регулювання моменту затягування ГБЦ. Однак, всі ми повинні розуміти, що при використанні невідповідною технології проведення даного процесу, запросто можна отримати збої в роботі двигуна. Це питання, всупереч думці деяких автовласників, не відрізняється заурядностью, а значить треба приділити увагу більш глибокому його вивчення, особливо, якщо, найчастіше, Ви самі займаєтеся всіма ремонтними справами, без допомоги фахівців СТО.
Що стосується періодичності проведення процесу затягування, то, найчастіше, до неї вдаються, коли хочуть запобігти появі вологи або конденсату в місцях з'єднання блоку циліндрів і його головки, тобто на стиках.Також, вона не буде зайвою в разі виявлення витоку масла (Одна з найпоширеніших причин) або при виконанні автовласником ремонту мотора, включаючи заміну прокладки двигуна внутрішнього згоряння. Ще однією можливою причиною затягування і регулювання ГБЦ, може стати порушення структури блоку циліндрів або, коли в слідстві перегрівання мотора, головка циліндра істотно пококоробілась, що також вимагатиме відповідного ремонту.
Звичайно, якщо Ви маєте зайві грошові кошти, то і переживати нема за що. Досить просто під'їхати на найближче СТО, а там його співробітники зроблять все що треба (або навіть те чого не треба, головне ж здерти побільше грошей). Ну а ті, кому все-таки цікава дана тема, повинні знати: перш ніж розбиратися в особливостях порядку затягування головки блоку, треба враховувати особливості параметрів цього процесу для різних моделей автомобілів.
Якщо Ви, наприклад, вже проводили подібні дії на ВАЗі , Не варто вважати себе профі, адже при роботі з ГБЦ сучасних іномарок ці знання і досвід можуть взагалі не знадобитися. Процеси затяжки і протягання болтів головки блоків, виконуються в строгій відповідності з вимогами виробника, які відзначаються в технічній документації по ремонту та обслуговуванню кожного окремо взятого двигуна.
Зазвичай, подібні знання виручають коли потрібно провести на них заміну прокладки ГБЦ або відремонтувати силовий агрегат, а так як це трапляється не так часто, то і на практиці застосовувати їх доводиться порівняно рідко. Однак, деякі майстри, після ремонту головки блоку рекомендують проводити вирівнювання моменту затягування через тисячу кілометрів пробігу
2. Загальні особливості технології затягування ГБЦ різних моделей двигунів
Процес затягування ГБЦ, так само як і інші ремонтні втручання в її роботу (наприклад, опресовування) має свої особливості і параметри для кожної моделі. Саме тому, краще довірити виконання всіх дій кваліфікованим працівникам, які мають певні навички і практику затягування болтів ГБЦ.
Треба сказати, що профілактична протяжка даних деталей, яка була так популярна в минулі десятиліття і застосовувалася в основному на моторах вітчизняних автомобілів (після проведення капітального ремонту силового агрегату або головки блоку циліндрів), сьогодні вже не актуальна. На що випускаються сучасних транспортних засобах, для кріплення головки блоку, використовують самозатягивающиеся (пружинні) болти і після першої затяжки, повторювати дію не має сенсу.
Більш того, так як конструкція цих деталей не передбачає вчинення протягання, то подібна дія може тільки зашкодити якості болтів. Відповідно, якщо раніше виконання протягання було обов'язковою складовою будь-якого техогляду, то в наш час, даний пункт можна застосувати хіба що до застарілим моделям двигунів ВАЗів, ГАЗів і Москвичів.
3. Основні правила затяжки
Як вже говорилося, параметри і характеристики процесу затягування ГБЦ у різних моделей двигунів істотно відрізняються. Однак, існує ряд загальних правил, які можуть бути використані в ході роботи з будь-яким з них. До них відносять такі пункти:
• Застосування зазначеного виробником порядку (схеми) затяжки болтів головки блоку циліндрів і моменту сили затяжки є обов'язковою умовою якісного проведення ремонту.
• Під час виконання затяжки ГБЦ, варто користуватися тільки справним і перевіреним динамометричним ключем. Звичайний гайковий ключ для цих цілей не підійде. Також, не варто покладатися на особистий окомір і сподіватися на м'язову пам'ять.
• Змінні болти кріплення ГБЦ повинні знаходитися в ідеальному стані (обов'язкова вимога !!!). Застосовувати старі або перерізані деталі - категорично не рекомендується. Крім того, не забудьте перед затягуванням перевірити стан і чистоту різьблення. Що стосується «пружинних болтів», то вони є одноразовими, і при повторному застосуванні вже не будуть забезпечувати необхідною сили затяжки, що в результаті, загрожує появою масляної течі з-під прокладки головки.
• При використанні болтів типу TTY (застосовуються в основному на алюмінієвих головках) проводити будь-яку дотяжки або підтяжку категорично забороняється. Цей різновид болтів, не має відношення до моменту сили затяжки, так як затягується відповідно до встановленого градусом. Більш детальна інформація повинна бути надана в інструкції виробника.
• Купуючи прокладку для ГБЦ, зверніть увагу на наявність специфікації виробника, в якій зазвичай вказується, який саме момент сили затяжки можна застосовувати по відношенню до даного типу прокладки. Ці дані дуже важливі, так як результати (цифри) моменту затягування мотора не повинні, сильно розходиться з даними, що стосуються моменту затягування прокладки.
• При наявності «сліпого» отвори для болта кріплення ГБЦ, постарайтеся не перелити масло, заливаючи його перед затягуванням головки, в іншому випадку, болт не зможе дійти до кінця. Якщо цей отвір наскрізне, а другий його кінець виходить в систему охолодження, то перш ніж закручувати болт, змастіть різьблення пластичним герметиком.
• При проведенні дотяжки / протягання болтів головки циліндра (припустимо Ви прийняли саме таке рішення), зверніть увагу на той факт, що у двигуна з чавунною головкою вона проводиться при мінімальній температурі близько 800 (що називається «на гарячу»), а у двигуна з алюмінієвої ГБЦ - на «холодну».
1. Чому знання правил затяжки ГБЦ так важливо для водія?1. Чому знання правил затяжки ГБЦ так важливо для водія?