Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Затягування різьбових з'єднань: болтів головки блоку циліндрів, клапанної кришки, форсунок і т.д.

  1. Важливість правильної затягування болтів або гайок ГБЦ
  2. Наслідки від перетяжки болтів кріплення ГБЦ
  3. Що буде, якщо недостатньо затягувати болти кріплення ГБЦ
  4. Види ключів для правильної затягування різьбових з'єднань
  5. Яке зусилля потрібно прикладати
  6. Фотогалерея: види динамометричних ключів
  7. Як зробити динамометрический ключ своїми руками
  8. Момент затяжки і порядок затягування болтів ГБЦ
  9. Чи можна правильно затягнути нарізні сполучення ГБЦ без динамометричного ключа
  10. Відео: як перевірити затяжку головки блоку циліндрів

Наша сеть партнеров Banwar

Головка блоку циліндрів (ГБЦ) в двигуні грає надзвичайно важливу роль. У ній розміщений газорозподільний механізм, який відповідає за порядок уприскування палива і відведення відпрацьованих газів. ГБЦ знаходиться під постійним впливом великого тиску газів і високої температури. Кріпиться ГБЦ за допомогою болтів, шпильок і гайок, до правильної затягуванні яких пред'являються підвищені вимоги.

Важливість правильної затягування болтів або гайок ГБЦ

Головка блоку циліндрів (ГБЦ) - один з найважливіших вузлів автомобіля. Вона закриває блок циліндрів. У ній розташовані розподільні вали, клапанні кришки та інші деталі газорозподільного механізму. На ГБЦ постійно впливають величезні змінні сили тиску і температури. Тому до її нарізному кріпленню пред'являються особливі вимоги.

Головка блоку постійно повинна відчувати силу стиснення, яка задається певним моментом затягування нарізного кріплення. Для того щоб сила стиснення була рівномірно розподілена по поверхнях стику головки з блоком циліндрів передбачена велика кількість стяжних болтів або шпильок з гайками. Рівномірність притиснення ГБЦ до блоку циліндрів забезпечується певною схемою порядку затягування різьбових з'єднань. Для ущільнення стику використовується прокладка головки блоку, зроблена з особливого матеріалу, стійкого до високої температури. При затягуванні кріплення головки вона дає усадку в тисячні частки міліметра, що забезпечує надійну герметизацію стику.

Головка блоку циліндрів (ГБЦ) в двигуні грає надзвичайно важливу роль

Дотримання правильного порядку затяжки болтів ГБК гарантує правильність її притиснення до блоку циліндрів

Наслідки від перетяжки болтів кріплення ГБЦ

Якщо затягування різьбових з'єднань головки блоку ведеться з перевищенням зусилля від номінального, то сила розтягування, яка впливає на болт або шпильку, почне руйнувати різьблення в блоці або витягати тіло кріпильного елемента. Настає так званий момент плинності, коли при подальшому збільшенні сили затяжки сила притиснення почне зменшуватися. Підсумок: швидке прогоряння прокладки в місці найгіршого стиснення.

Якщо ж різьблення в отворах блоку буде сильно пошкоджена, то вона вже не зможе забезпечити необхідну притиснення голівки при правильному моменті затягування. Її потрібно відновлювати, а це додаткові витрати. Досвідчені ремонтники мотористи на практиці відчувають граничну силу затяжки, яку може витримати різьбове з'єднання. Вони ніколи не допустять дефектів від перетяжки болтів або гайок.

Робота динамометричним ключем

Що буде, якщо недостатньо затягувати болти кріплення ГБЦ

Якщо кріплення головки виконується з мінімальним зусиллям, то це призведе до слабкого притиснення її до поверхні блоку циліндрів. Між прокладкою і прилеглими до неї площинами блоку і головки утворюються мікроскопічні зазори, які обов'язково приведуть до прогорання ущільнюючого матеріалу.

Між прокладкою і прилеглими до неї площинами блоку і головки утворюються мікроскопічні зазори, які обов'язково приведуть до прогорання ущільнюючого матеріалу

Перевірка плосткості головки блоку спеціальної лінійкою

Недостатня затягування болтів кріплення не забезпечує нормального прилягання головки, що може викликати викривлення її стикового поверхні.

Види ключів для правильної затягування різьбових з'єднань

Затягування нарізного сполучення повинна робитися з таким зусиллям, щоб виключити:

  • нещільне прилягання поверхонь, що сполучаються скріплюються деталей;
  • зрив ниток різьблення;
  • механічне пошкодження тіла болта;
  • проворачивание граней у гайки або головки болта;
  • руйнування гравёрних шайб.

Будь-який матеріал, з якого зроблений блок (головка циліндрів, кріпильні болти), має свою межу міцності. Саме найменша границя міцності найслабшої ланки в вузлі кріплення визначає найбільше зусилля затяжки. Найслабша ланка в кріпленні головки блоку циліндрів - болти (шпильки) і різьблення в отворах блоку. Їх слабкість визначається не стільки міцністю матеріалу їх виготовлення, скільки несумісними розмірами (діаметром) з габаритами, масою блоку і головки циліндрів. Зрозуміло, що для руйнування солідного чавунного блоку або масивної алюмінієвої головки потрібно докласти набагато більше зусиль, ніж для розриву тонкого болта, зробленого з високоміцної легованої сталі.

Яке зусилля потрібно прикладати

Граничне або граничне значення міцності відповідальних деталей зазвичай дається в паспортних даних двигуна. Там же наводяться значення максимальних зусиль затягування болтів кріплення ГБЦ. Для виконання затягування з необхідним зусиллям служать спеціальні динамометричні ключі.

За способом регулювання і індикації динамометричні ключі діляться на наступні категорії:

  • Нерегульовані з постійним моментом затяжки. Вони застосовуються для затягування ГБЦ на конвеєрах при складанні двигунів. Їх переваги - висока надійність.
  • Регульовані на граничний момент затяжки. Це так звані тріскачки з можливістю установки певного моменту затягування. При досягненні цього зусилля трещотка спрацьовує, і подальше закручування стає неможливим. Трещеточний насадка часто оснащується реверсом. У цьому випадку їй можна не тільки закручувати болти і гайки, а й відкручувати їх. Тріскачкою комплектуються багато набори головок.
  • Зі шкалою і стрілкою. Таким ключем можна вести затяжку різьбових з'єднань з різними зусиллями. Головні умови: потрібно багато вільного місця і можливість зручного спостереження за шкалою. Входить в набір інструментів слюсарів-мотористів.
  • Цифрова індикація в компактному прилад, що вимірює прикладена зусилля. Дуже точний, надійний, зручний в роботі інструмент. З його допомогою можна затягувати болти кріплення головки блоку з точністю до сотих часток Нм безпосередньо на двигуні автомобіля.
  • Комбінація виставляється зусилля затяжки з контролем по цифровій або стрілочної індикації. Такі ключі захищають різьблення від прикладання надмірного зусилля затяжки, одночасно дозволяючи контролювати величину моменту за допомогою приладу індикації.

Фотогалерея: види динамометричних ключів

Загальні правила затягування кріплень головки блоку

У головок різних моделей двигунів параметри порядку і моменту затягування ГБЦ сильно відрізняються один від одного. Але є загальний набір універсальних правил, які підійдуть до всіх типів моторів:

  1. Затягування головки блоку ведеться згідно зі схемою, розробленою виробником двигуна.
  2. Момент затягування болтів кріплення або гайок також визначено виробником і відбитий в інструкції по експлуатації цього легкового автомобіля.
  3. Затягування ведеться справним і каліброваним динамометричним ключем.
  4. Болти кріплення або шпильки з гайками використовуються в ідеальному стані без пошкодження різьблення і тіла болта або шпильки. Різьба повинна бути чистою, без зазубрин і задирок.
  5. Свою специфіку мають болти для затягування головки блоку типу TTY. У них вказується не момент сили, а інсталяційний градус. Потрібні відомості містяться в інструкції по експлуатації силового агрегату.
  6. У глухих отворах в блоці під болти нічого не повинно знаходитися. Маслом слід поливати різьблення болта, а заливати мастило в «сліпе» гніздо не рекомендується.
  7. Перед використанням болтів слід провести контрольну перевірку їх стану. Якщо при впливі на болт моментом в 20 кгм момент плинності не досягається - його потрібно міняти. Причина - підвищена міцність. Якщо спостерігається, що момент затяжки почав зменшуватися при навантаженні - це сигнал про початок руйнування болта. Його обов'язково потрібно міняти.
  8. Прокладку головки блоку для заміни потрібно купувати тільки оригінальну, бо вона не дає усадки.

Як зробити динамометрический ключ своїми руками

Щоб самостійно змайструвати необхідний всім механікам інструмент, потрібно знати його пристрій. В принципі, конструкція динамометричного ключа проста. Це накидний ключ або чотиригранник під головку з воротком, в який вбудований динамометр.

Це накидний ключ або чотиригранник під головку з воротком, в який вбудований динамометр

Динамометрический ключ нескладно зробити своїми руками

Для роботи вам знадобляться:

  • комірець;
  • ручний динамометр з межею зважування 35-40 кг;
  • подовжувач;
  • таблиця граничних зусиль для затягування кріплення ГБЦ.

Зусилля затягування в таблиці наводиться в Нм (Ньютон-метрах), а динамометр вимірює вагу в кг. Тому спочатку потрібно розібратися з числами.

Довжина воротка постійна. Її легко виміряти. Якщо в таблиці граничне зусилля дорівнює 30 Нм, а довжина воротка дорівнює 0,3 м, то зусилля, що показується динамометром, повинна дорівнювати 30: 0,3 = 100 Н.

Один кг дорівнює 10 ньютон. Отже, прилад повинен фіксувати зусилля, що дорівнює 10 кг.

Щоб зробити зусилля менше, потрібно довжину воротка збільшити. Для цього скористатися подовжувачем. А далі все просто. На кінці подовжувача свердлимо дірку для верхнього гачка безміна. За нижній кінець ваг тягнемо до досягнення потрібного зусилля.

Момент затяжки і порядок затягування болтів ГБЦ

Різних моделей двигунів потрібні різні зусилля для затягування головки блоку. Є відмінності і в порядку затягування болтів кріплення. Всі ці відомості вказані в паспорті двигуна. Ще раз підкреслимо важливість правильного виконання затяжки і дотримання величини її моменту.

Ще раз підкреслимо важливість правильного виконання затяжки і дотримання величини її моменту

Порядок затягування болтів кріплення ГБЦ

Починається затягування кріплення ГБЦ завжди зі середніх болтів. Це правило потрібно дотримуватися тому, що необхідно забезпечити найбільш щільне прилягання сполучають поверхонь. Кожна ГБЦ клапанного двигуна повинна бути встановлена ​​без перекосів і непотрібної напруги металу. Затягування різьбових з'єднань обов'язково робиться в декілька заходів. Важливо дотримуватися сталість зусилля для кожного болта в кожному заході.

Граничні крутний момент для болтів

Чи можна правильно затягнути нарізні сполучення ГБЦ без динамометричного ключа

Затягувати нарізні сполучення при відсутності відповідного обладнання категорично не варто автолюбителям, які вирішили самостійно поміняти прокладку головки блоку або притертися клапани.

Динамометричним ключем не завжди користуються при затягуванні досвідчені слюсаря-ремонтники, які здатні відчути на практиці межа міцності будь-якого болта. Але така здатність приходить не відразу. Для цього потрібно попрацювати динамометричними ключами кілька років.

Але навіть фахівці з великим стажем болти кріплення головки блоку циліндрів на дорогих марках легкових автомобілів затягують динамометричним ключем, тому що ця операція безпосередньо впливає на довговічність роботи силового агрегату. В екстреній ситуації, коли немає можливості скористатися динамометричним ключем, можна застосувати варіант з механічним або електронним кантором. У наведеному нижче відео досвідчений слюсар пояснює глядачам, як можна правильно затягнути головку блоку циліндрів без ключа. При цьому варто мати на увазі, що правильність виконання робіт варто перевірити за допомогою кутоміра.

Відео: як перевірити затяжку головки блоку циліндрів

Затягування болтів кріплення ГБЦ на автомобілях з пробігом - справа відповідальна, важка, специфічне. Відповідальна, тому що від правильної затягування залежить нормальна і довговічна робота двигуна. Важке, оскільки цю роботу виконувати не зовсім зручно через тісноту і недостатньою оглядовості. Специфічне - бо треба болти підтягувати в декілька заходів, за певною схемою, за допомогою спеціального динамометричного інструменту.

Добридень! Мене звати Юрій. Мені 67 років. Оцініть статтю: Поділіться з друзями!

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов