Наша сеть партнеров Banwar
головною функцією водяної помпи на ЗАЗ Форза є забезпечення безперебійної циркуляції охолоджуючої рідини (тосола, антифризу) по системі охолодження двигуна.
Розміщується переважно поблизу радіатора . Приводиться в робочий стан відразу після запуску двигуна за допомогою ременя ГРМ.
Конструктивно помпа складається з таких елементів:
Вал з розміщеною на кінці крильчаткою встановлюються в даху. Саме за допомогою вала ремінь ГРМ передає обертання на крильчатку, яка, в свою чергу, забезпечує постійний струм вод. Це і дозволяє забезпечувати безперебійну циркуляцію і ефективне охолодження двигуна.
Приводний шків встановлюється на іншому кінці вала. Безпосередньо на цей елемент і одягається гідрораспределітельний ремінь разом з приводним шківом на вал. Так і відбувається приведення в рух крильчатки, а в результаті - циркуляція охолоджуючої рідини в системі.
Про наявність несправностей в роботі водяної помпи ЗАЗ Форза можна дізнатися за такими факторами:
- Швидке зростання показників температури на датчику.
- Освіта пара під капотом.
- Наявність слідів протікання в системі охолодження.
- В салоні відчувається запах закипаючою охолоджуючої рідини.
При виявленні проблем з працездатністю водяної помпи ЗАЗ Форза її слід відремонтувати або замінити.
Причинами виходу з ладу можуть бути:
- Поломка однією зі складових частин.
- Неправильне підключення ременя ГРМ , В результаті чого рух відбувається нерівномірно або зовсім не передається на помпу.
- Постійна вібрація двигуна, що призводить до розхитування елементів конструкції насоса.
- Поширеними є такі проблеми - поломка підшипника, крильчатка погано зафіксована на валу, сальник починає пропускати рідину.
У більшості випадків можна провести ремонт водяної помпи ЗАЗ Форза, проте багато досвідчених водіїв вважають за краще замінювати її повністю.
Після виявлення несправностей слід в максимально стислі терміни провести ремонт (а краще заміну) водяної помпи ЗАЗ Форза. Для цього необхідно підготувати ключі, запчастини, а також домкрат.
Виконуємо заміну в такому порядку:
- Відкручуємо розташовані ось тут 4 болта . Природно, все що заважає - скидаємо, включаючи ремінь ГРМ.
- Не забуваємо попередньо сточити антифриз. Важливо - якщо автомобіль перед цим експлуатувався, слід дочекатися остигання двигуна і охолоджувальної рідини.
- Від'єднуємо також хомут, який фіксує систему охолодження.
- Сама стара помпа застопорилася. Причина подібного стану - перегрів і вихід з ладу підшипника.
- Після відкручування болтів і зняття хомута можна діставати саму водяну помпу ЗАЗ Форза.
- Якщо оцінювати її поточний стан, то намагатися ремонтувати немає сенсу. У нашому випадку - однозначно заміна.
- На старій помпі була встановлена пластикова крильчатка, що не зовсім добре з огляду на її крихкості.
- На новій водяній помпі крильчатка металева, що дозволить довго її експлуатувати.
- Встановлюємо нову деталь на своє місце.
- При установці не забуваємо встановити прокладку , Інакше можлива деформація водяної помпи ЗАЗ Форза і пропускання охолоджуючої рідини через нещільного прилягання.
Важливо правильно встановити помпу, оскільки від цього залежить ефективність її роботи:
- слабо затягнуті гайки приведуть до виникнення додаткової вібрації, що в кінцевому підсумку призведе до швидкого виходу запчастини з ладу. Також це привести до протікання охолоджуючої рідини.
- Перетягнуті гайки, в свою чергу, можуть стати причиною розриву прокладки, течі і надколу елементів кріплення помпи.
Багато також радять проводити заміну помпи кожен раз, коли здійснюється заміна ременя ГРМ.