Наша сеть партнеров Banwar
Місія зчеплення автомобіля полягає в передачі крутного моменту від маховика колінчастого вала двигуна до первинного валу коробки передач. Саме завдяки зчепленню у водія з'являється можливість переривання на короткий час передачі крутного моменту, тобто відділення двигуна від трансмісії, а потім плавного з'єднання їх. У цій статті ми розповімо вам про зчепленні автомобіля, його роботі і пристрої.
пристрій зчеплення
Зчеплення - це привід і механізм зчеплення. Розглянемо їх детальніше ...
Привід зчеплення автомобіля
Привід автомобіля служить для передачі зусилля від водія до механізмів, і являє собою окремі вузли і деталі.
Привід зчеплення буває механічним, гідравлічним або ж електричним.
Електричний привід зчеплення складається з електромотора, який включається натисканням педалі зчеплення. До електромотора прикріплений трос, і вижим відбувається як в механічному приводі.
Механічний привід мають передньопривідні автомобілі, де вилка включення і педаль зчеплення пов'язує металевий трос.
В гідравлічний привід зчеплення входять педалі, трубопроводи, головний циліндр, натискного підшипник, робочий циліндр і вилки включення зчеплення.
Коли водій натискає на зчеплення, його зусилля передається через шток і поршень рідини, а від неї тиск передається від поршня головного циліндра до поршня робочого. Робочий циліндр переміщує вилку включення зчеплення і натискний підшипник, від якого зусилля передається на механізм зчеплення. Після того, як педаль відпущена водієм, всі деталі повертаються на вихідні позиції за допомогою зворотних пружин.
Механізм зчеплення автомобіля
Механізмом зчеплення є пристрій, що передає крутний момент за рахунок роботи сил тертя і служить для короткочасного роз'єднання двигуна і коробки передач, а також плавного з'єднання їх.
В механізм зчеплення входять:
- Картер і кожух;
- Ведучий диск (маховик двигуна);
- Натискний диск з пружинами;
- Ведений диск зі зносостійкими накладками.
Натискний диск притискає сильними пружинами ведений диск до маховика. Коли двигун працює, величезні сили тертя утворюються між маховиком, веденим і натискним дисками за рахунок обертання. Щоб автомобіль почав рухатися, потрібно включити зчеплення, після чого ведений диск, пов'язаний з провідними колесами, притискається до маховика. Маховик обертається з кутовою швидкістю 20-25 оборотів в секунду.
Робота зчеплення
Включення зчеплення вимагає від вас три кроки:
Крок перший - пріотпусканіе педалі, давши тим самим можливість пружинам натискного диска підвести ведений диск до маховика до легкого дотику. Диск почне обертання завдяки силам тертя і буде прослизати щодо маховика, а автомобіль тихенько поповзе.
Крок другий - протягом трьох секунд потрібно притримувати педаль зчеплення в середній позиції, що вирівняє швидкість обертання диска і маховика. Автомобіль при цьому збільшить швидкість руху.
Третій крок - повне відпускання педалі зчеплення, і ваш автомобіль починає їхати. При цьому кроці маховик і натискні з веденим диски обертаються з однаковою швидкістю, а передача крутного моменту передається в повному обсязі коробці передач і на провідні колеса.
Якщо, починаючи рух, ви різко кинете педаль зчеплення, то ваше авто «стрибне» вперед, а двигун затихне.
За одну поїздку водій багато разів вдається до включення і виключення зчеплення, тому так важливо освоїти роботу цієї педаллю. Згодом вищеописані дії увійдуть у вас в звичку, а автомобіль буде рухатися плавно.
Більш детально і наочно зі зчепленням автомобіля вас познайомить це відео:
Автор: Вікторія Голдіна, дата публікації: 11.10.2017 р
Передрукування заборонено. Авторські права охороняються законом.