- Перевзутися наполовину не вийде
- Як водиш - такі і зимові шини ставиш
- Шипи на зимових шинах: бути чи не бути?
Наша сеть партнеров Banwar
15 Января 2018, 18:15
Позашляховики належать до особливого автомобільному класу, що поєднує в собі високу потужність і надійність. Ці особливості машин відображаються на виборі комплектуючих для них, включаючи зимові шини .
Перевзутися наполовину не вийде
Сезонна зміна шин для українських власників позашляхових авто найчастіше обертається чималими витратами. Пов'язано це з тим, що на автомобілі такого формату не можна міняти покришки за принципом 2 на 2. Встановлювати нову гуму точно знадобиться на всі 4 колеса. На легковому авто з неповним приводом допустимим є монтаж зимових шин лише на провідні колеса. Для позашляховика ця спроба відразу ж обернеться погіршенням прохідності. Чотири шини повинні бути строго однієї марки!
Як водиш - такі і зимові шини ставиш
Необізнаного водія щиро здивує вибір зимових шин, пропонованих виробником для позашляховиків. Основним критерієм для класифікації виробів служить малюнок протектора. Виходячи з цього, шини можуть бути:
- класичними (симетричними);
- асиметричними;
- V-подібними.
Гума з асиметричним малюнком - бюджетне рішення автомобільного ринку. Вироби вважаються універсальними, підходять для монтажу на будь-яку модель позашляховика. Візерунок протектора продуманий так, що одна його частина несе відповідальність за зчеплення з поверхнею, друга - за прохідність. Останній параметр - «слабке» ланка покришок з асиметричним малюнком, зате вони добре себе показують в умовах сніжно-грязьовий каші.
Зимові шини з класичним протектором - хороший варіант для очищаються асфальтованих доріг в межах міста. Гума «не любить» підвищених швидкостей, тому рекомендована для водіїв, що віддають перевагу спокійний тип водіння.
Моделі з V- подібним протектором розроблені спеціально для швидкісного (спортивного) руху, але тільки на сухому асфальті. Для них характерний короткий гальмівний шлях і максимальна дорожня стійкість. Вироби не рекомендується купувати для регіонів з високим рівнем опадів у зимовий період.
Який з перерахованих варіант вибрати, господар повинен вирішити сам виходячи з особистого стилю водіння. Універсальної зимової гуми для позашляховиків не існує. Всесезонні моделі купувати не варто. Шини виробляються із застосуванням інноваційних технологій, їх склад не може мати нічого спільного зі всесезоннимі покришками.
Зимові шини для позашляховика експерти рекомендують вибирати серед провідних виробників галузі. Далі представлений рейтинг профільних компаній для цих цілей:
- Nokian;
- Cordiant;
- Goodyear;
- Michelin.
Для позашляховиків всі виробники, окрім бренду Michelin, пропонують нешиповані моделі.
Шипи на зимових шинах: бути чи не бути?
Дати категоричну відповідь на питання неможливо, оскільки все залежить від умов експлуатації позашляховика. За суцільному льоду і снігу шипи істотно скорочують гальмівний шлях авто, і мінімум на 30% збільшують її курсову стійкість в процесі руху.
В Україні стабільний лід і сніг на трасах - явище рідкісне. Тому для нашого кліматичного регіону наявність шипів на зимовій гумі позашляховика не просто недоцільно, а й небезпечно. Вони знижують ступінь зчеплення і стабільність гуми на сухій дорожній поверхні, що може спровокувати аварію. Заважають шипи і в момент початку руху - викликають пробуксовку.