- Зовнішнє освітлення автомобіля і безпеку руху - Уроки водіння для початківців - Сайт для автомобілістів
- Зовнішнє освітлення автомобіля і безпеку руху - Уроки водіння для початківців - Сайт для автомобілістів
- Зовнішнє освітлення автомобіля і безпеку руху - Уроки водіння для початківців - Сайт для автомобілістів
- Зовнішнє освітлення автомобіля і безпеку руху - Уроки водіння для початківців - Сайт для автомобілістів
Зовнішнє освітлення автомобіля і безпеку руху - Уроки водіння для початківців - Сайт для автомобілістів
Наша сеть партнеров Banwar
Автомобілі, що рухаються в умовах обмеженої видимості (сутінки, туман, дощ, снігопад і т.п.) з включеними фарами, сприймаються людським оком менш ілюзорно, ніж машини "без фар".
Якщо Ви хочете, щоб інші водії і пішоходи своєчасно і правильно сприйнятий-мали Ваш автомобіль, то Вам необхідно знати і застосовувати на практиці правила користування зовнішніми світловими приладами (розділ 19 ПДР).
Вмикати фари на своїй машині треба, виходячи з міркувань безпеки руху, а не просто так - "хочу включу, хочу не включили". Від правильності вирішення цього питання залежить і Ваша безпека і безпека всіх тих, хто в даний момент знаходиться на дорозі!
У той же час, правила треба застосовувати розумно. Розглянемо випадок з туманом на загород-ної дорозі рано вранці в понеділок.
Цілком нормальна ситуація. У неділю ввечері Ви навмисне затрималися на дачі, вичікуючи, поки не порідшає "стадо металевих чудовиськ", які повертаються в місто. Але порі-справу воно тільки до ночі, а вночі "новачку" їхати боязно. Ось так і дотягнули до раннього ранку понеділка. А там - ранковий туман!
З яким світлом їхати вночі або рано вранці в тумані? Правила дорожнього руху (пункти 19.1-19.4) передбачають три варіанти: дальнє світло фар, ближнє світло або (і) протитуманні фари.
Давайте спробуємо включити дальнє світло.
І нічого доброго з цього не вийшло!
Туман є не що інше, як дрібні крапельки води в підвішеному стані. Ці ка-пелькі заломлюють і відбивають падаюче на них світло.
Мал. 52. Рух в тумані: а) дальнє світло фар - створює білу стіну; б) ближнє світло фар - відсуває цю стіну; в) протитуманні фари - світять під туман
При включенні дальнього світла фар потік світла відбивається від туману майже перпендикулярно очам водія і створює перед машиною білу трохи пухку стіну. Причому розташовується ця стіна на невеликій відстані від автомобіля (рис. 52 а).
А якщо перемкнути світло фар на ближній?
Тоді ця стіна стає трохи більш пухкою і відсувається трохи далі від машини (рис. 52 б). Відбувається це тому, що тепер потік світла падає на стіну туман не перпендикулярно, а під кутом до неї. Відповідно і відбивається він не прямо в очі водієві, а також під кутом і трохи вище очей. Але все одно, це стіна.
Інша справа, якщо у Вас є протитуманні фари. Правда, багато хто вважає, що протитуманні фари це тільки ті, які прямокутні і жовтого кольору. А ось де вони "висять" і як відрегульовані - нам без різниці.
Це відоме оману!
Суть протитуманних фар в тому, що вони світять паралельно землі під туман.
Давайте згадаємо мультфільм "Їжачок в тумані". Пам'ятайте ноги коня, які їжачок бачив під туманом? При цьому саму кінь в густому тумані видно не було!
Справа в тому, що мряка не щільно лягає на землю. Буває до 50 см повітряного прошарку між поверхнею землі і нижньою кромкою туману.
Що ж стосується протитуманних фар, то, звичайно, прямокутна форма їх корпусу явно полегшує створення плоского спрямованого пучка світла. Жовтий колір розсіювачів фар сприяє створенню поліпшених властивостей потоку світла. Але найголовніше - це правильне розташування протитуманних ( "подтуманних") фар. Якщо вони світять під туман, то відбиття світла відбувається спочатку від покриття дороги в туман і лише потім ослаблений потік світла частково повертається до водія.
Висновок простий:
Протитуманні фари слід розташовувати якомога нижче (під бампером).
Якщо в темний час доби в дорозі Вас застав туман, снігопад (заметіль) або злива, то з урахуванням нинішніх ПДР (де, на жаль, є деякі суперечності) і з урахуванням екзаменаційних білетів правильним буде вважатися поєднання ближнього світла фар з протитуманними фарами.
Оскільки крім протитуманних фар нам нав'язують також використання далекого або ближнього світла, то з двох зол вибираємо менше - ближнє світло (але без нього було б краще).
При снігопаді і зливі протитуманні фари з успіхом виконують ту ж функцію, що і при русі в тумані. Потік світла протитуманних фар, відбиваючись від асфальту в сніг або дощ, йде вгору, а не в очі водія. Виходить, що протитуманні фари і в таких погодних умовах висвітлюють дорогу краще, ніж ближній і тим більше дальнє світло основних фар машини.
Думаю, Ви звернули увагу на те, що ми з Вами хоч і непомітно, але все ж перейшли від розгляду звичайної поїздки з дому на роботу до умов підвищеної складності руху. І це правильно, тому що ідеальні умови на реальній дорозі бувають нечасто. Боятися складнощів не треба. Якщо Ви в змозі врахувати суб'єктивні особливості людського сприйняття навколишнього світу, якщо об'єктивні проблеми руху в складних умовах будуть для Вас "відкритою книгою", то тоді можна сміливо відправлятися в будь-яку поїздку.
повернутися до змісту "Уроки водіння"Зовнішнє освітлення автомобіля і безпеку руху - Уроки водіння для початківців - Сайт для автомобілістів
Автомобілі, що рухаються в умовах обмеженої видимості (сутінки, туман, дощ, снігопад і т.п.) з включеними фарами, сприймаються людським оком менш ілюзорно, ніж машини "без фар".
Якщо Ви хочете, щоб інші водії і пішоходи своєчасно і правильно сприйнятий-мали Ваш автомобіль, то Вам необхідно знати і застосовувати на практиці правила користування зовнішніми світловими приладами (розділ 19 ПДР).
Вмикати фари на своїй машині треба, виходячи з міркувань безпеки руху, а не просто так - "хочу включу, хочу не включили". Від правильності вирішення цього питання залежить і Ваша безпека і безпека всіх тих, хто в даний момент знаходиться на дорозі!
У той же час, правила треба застосовувати розумно. Розглянемо випадок з туманом на загород-ної дорозі рано вранці в понеділок.
Цілком нормальна ситуація. У неділю ввечері Ви навмисне затрималися на дачі, вичікуючи, поки не порідшає "стадо металевих чудовиськ", які повертаються в місто. Але порі-справу воно тільки до ночі, а вночі "новачку" їхати боязно. Ось так і дотягнули до раннього ранку понеділка. А там - ранковий туман!
З яким світлом їхати вночі або рано вранці в тумані? Правила дорожнього руху (пункти 19.1-19.4) передбачають три варіанти: дальнє світло фар, ближнє світло або (і) протитуманні фари.
Давайте спробуємо включити дальнє світло.
І нічого доброго з цього не вийшло!
Туман є не що інше, як дрібні крапельки води в підвішеному стані. Ці ка-пелькі заломлюють і відбивають падаюче на них світло.
Рис. 52. Рух в тумані: а) дальнє світло фар - створює білу стіну; б) ближнє світло фар - відсуває цю стіну; в) протитуманні фари - світять під туман
При включенні дальнього світла фар потік світла відбивається від туману майже перпендикулярно очам водія і створює перед машиною білу трохи пухку стіну. Причому розташовується ця стіна на невеликій відстані від автомобіля (рис. 52 а).
А якщо перемкнути світло фар на ближній?
Тоді ця стіна стає трохи більш пухкою і відсувається трохи далі від машини (рис. 52 б). Відбувається це тому, що тепер потік світла падає на стіну туман не перпендикулярно, а під кутом до неї. Відповідно і відбивається він не прямо в очі водієві, а також під кутом і трохи вище очей. Але все одно, це стіна.
Інша справа, якщо у Вас є протитуманні фари. Правда, багато хто вважає, що протитуманні фари це тільки ті, які прямокутні і жовтого кольору. А ось де вони "висять" і як відрегульовані - нам без різниці.
Це відоме оману!
Суть протитуманних фар в тому, що вони світять паралельно землі під туман.
Давайте згадаємо мультфільм "Їжачок в тумані". Пам'ятайте ноги коня, які їжачок бачив під туманом? При цьому саму кінь в густому тумані видно не було!
Справа в тому, що мряка не щільно лягає на землю. Буває до 50 см повітряного прошарку між поверхнею землі і нижньою кромкою туману.
Що ж стосується протитуманних фар, то, звичайно, прямокутна форма їх корпусу явно полегшує створення плоского спрямованого пучка світла. Жовтий колір розсіювачів фар сприяє створенню поліпшених властивостей потоку світла. Але найголовніше - це правильне розташування протитуманних ( "подтуманних") фар. Якщо вони світять під туман, то відбиття світла відбувається спочатку від покриття дороги в туман і лише потім ослаблений потік світла частково повертається до водія.
Висновок простий:
Протитуманні фари слід розташовувати якомога нижче (під бампером).
Якщо в темний час доби в дорозі Вас застав туман, снігопад (заметіль) або злива, то з урахуванням нинішніх ПДР (де, на жаль, є деякі суперечності) і з урахуванням екзаменаційних білетів правильним буде вважатися поєднання ближнього світла фар з протитуманними фарами.
Оскільки крім протитуманних фар нам нав'язують також використання далекого або ближнього світла, то з двох зол вибираємо менше - ближнє світло (але без нього було б краще).
При снігопаді і зливі протитуманні фари з успіхом виконують ту ж функцію, що і при русі в тумані. Потік світла протитуманних фар, відбиваючись від асфальту в сніг або дощ, йде вгору, а не в очі водія. Виходить, що протитуманні фари і в таких погодних умовах висвітлюють дорогу краще, ніж ближній і тим більше дальнє світло основних фар машини.
Думаю, Ви звернули увагу на те, що ми з Вами хоч і непомітно, але все ж перейшли від розгляду звичайної поїздки з дому на роботу до умов підвищеної складності руху. І це правильно, тому що ідеальні умови на реальній дорозі бувають нечасто. Боятися складнощів не треба. Якщо Ви в змозі врахувати суб'єктивні особливості людського сприйняття навколишнього світу, якщо об'єктивні проблеми руху в складних умовах будуть для Вас "відкритою книгою", то тоді можна сміливо відправлятися в будь-яку поїздку.
повернутися до змісту "Уроки водіння"Зовнішнє освітлення автомобіля і безпеку руху - Уроки водіння для початківців - Сайт для автомобілістів
Автомобілі, що рухаються в умовах обмеженої видимості (сутінки, туман, дощ, снігопад і т.п.) з включеними фарами, сприймаються людським оком менш ілюзорно, ніж машини "без фар".
Якщо Ви хочете, щоб інші водії і пішоходи своєчасно і правильно сприйнятий-мали Ваш автомобіль, то Вам необхідно знати і застосовувати на практиці правила користування зовнішніми світловими приладами (розділ 19 ПДР).
Вмикати фари на своїй машині треба, виходячи з міркувань безпеки руху, а не просто так - "хочу включу, хочу не включили". Від правильності вирішення цього питання залежить і Ваша безпека і безпека всіх тих, хто в даний момент знаходиться на дорозі!
У той же час, правила треба застосовувати розумно. Розглянемо випадок з туманом на загород-ної дорозі рано вранці в понеділок.
Цілком нормальна ситуація. У неділю ввечері Ви навмисне затрималися на дачі, вичікуючи, поки не порідшає "стадо металевих чудовиськ", які повертаються в місто. Але порі-справу воно тільки до ночі, а вночі "новачку" їхати боязно. Ось так і дотягнули до раннього ранку понеділка. А там - ранковий туман!
З яким світлом їхати вночі або рано вранці в тумані? Правила дорожнього руху (пункти 19.1-19.4) передбачають три варіанти: дальнє світло фар, ближнє світло або (і) протитуманні фари.
Давайте спробуємо включити дальнє світло.
І нічого доброго з цього не вийшло!
Туман є не що інше, як дрібні крапельки води в підвішеному стані. Ці ка-пелькі заломлюють і відбивають падаюче на них світло.
Рис. 52. Рух в тумані: а) дальнє світло фар - створює білу стіну; б) ближнє світло фар - відсуває цю стіну; в) протитуманні фари - світять під туман
При включенні дальнього світла фар потік світла відбивається від туману майже перпендикулярно очам водія і створює перед машиною білу трохи пухку стіну. Причому розташовується ця стіна на невеликій відстані від автомобіля (рис. 52 а).
А якщо перемкнути світло фар на ближній?
Тоді ця стіна стає трохи більш пухкою і відсувається трохи далі від машини (рис. 52 б). Відбувається це тому, що тепер потік світла падає на стіну туман не перпендикулярно, а під кутом до неї. Відповідно і відбивається він не прямо в очі водієві, а також під кутом і трохи вище очей. Але все одно, це стіна.
Інша справа, якщо у Вас є протитуманні фари. Правда, багато хто вважає, що протитуманні фари це тільки ті, які прямокутні і жовтого кольору. А ось де вони "висять" і як відрегульовані - нам без різниці.
Це відоме оману!
Суть протитуманних фар в тому, що вони світять паралельно землі під туман.
Давайте згадаємо мультфільм "Їжачок в тумані". Пам'ятайте ноги коня, які їжачок бачив під туманом? При цьому саму кінь в густому тумані видно не було!
Справа в тому, що мряка не щільно лягає на землю. Буває до 50 см повітряного прошарку між поверхнею землі і нижньою кромкою туману.
Що ж стосується протитуманних фар, то, звичайно, прямокутна форма їх корпусу явно полегшує створення плоского спрямованого пучка світла. Жовтий колір розсіювачів фар сприяє створенню поліпшених властивостей потоку світла. Але найголовніше - це правильне розташування протитуманних ( "подтуманних") фар. Якщо вони світять під туман, то відбиття світла відбувається спочатку від покриття дороги в туман і лише потім ослаблений потік світла частково повертається до водія.
Висновок простий:
Протитуманні фари слід розташовувати якомога нижче (під бампером).
Якщо в темний час доби в дорозі Вас застав туман, снігопад (заметіль) або злива, то з урахуванням нинішніх ПДР (де, на жаль, є деякі суперечності) і з урахуванням екзаменаційних білетів правильним буде вважатися поєднання ближнього світла фар з протитуманними фарами.
Оскільки крім протитуманних фар нам нав'язують також використання далекого або ближнього світла, то з двох зол вибираємо менше - ближнє світло (але без нього було б краще).
При снігопаді і зливі протитуманні фари з успіхом виконують ту ж функцію, що і при русі в тумані. Потік світла протитуманних фар, відбиваючись від асфальту в сніг або дощ, йде вгору, а не в очі водія. Виходить, що протитуманні фари і в таких погодних умовах висвітлюють дорогу краще, ніж ближній і тим більше дальнє світло основних фар машини.
Думаю, Ви звернули увагу на те, що ми з Вами хоч і непомітно, але все ж перейшли від розгляду звичайної поїздки з дому на роботу до умов підвищеної складності руху. І це правильно, тому що ідеальні умови на реальній дорозі бувають нечасто. Боятися складнощів не треба. Якщо Ви в змозі врахувати суб'єктивні особливості людського сприйняття навколишнього світу, якщо об'єктивні проблеми руху в складних умовах будуть для Вас "відкритою книгою", то тоді можна сміливо відправлятися в будь-яку поїздку.
повернутися до змісту "Уроки водіння"Зовнішнє освітлення автомобіля і безпеку руху - Уроки водіння для початківців - Сайт для автомобілістів
Автомобілі, що рухаються в умовах обмеженої видимості (сутінки, туман, дощ, снігопад і т.п.) з включеними фарами, сприймаються людським оком менш ілюзорно, ніж машини "без фар".
Якщо Ви хочете, щоб інші водії і пішоходи своєчасно і правильно сприйнятий-мали Ваш автомобіль, то Вам необхідно знати і застосовувати на практиці правила користування зовнішніми світловими приладами (розділ 19 ПДР).
Вмикати фари на своїй машині треба, виходячи з міркувань безпеки руху, а не просто так - "хочу включу, хочу не включили". Від правильності вирішення цього питання залежить і Ваша безпека і безпека всіх тих, хто в даний момент знаходиться на дорозі!
У той же час, правила треба застосовувати розумно. Розглянемо випадок з туманом на загород-ної дорозі рано вранці в понеділок.
Цілком нормальна ситуація. У неділю ввечері Ви навмисне затрималися на дачі, вичікуючи, поки не порідшає "стадо металевих чудовиськ", які повертаються в місто. Але порі-справу воно тільки до ночі, а вночі "новачку" їхати боязно. Ось так і дотягнули до раннього ранку понеділка. А там - ранковий туман!
З яким світлом їхати вночі або рано вранці в тумані? Правила дорожнього руху (пункти 19.1-19.4) передбачають три варіанти: дальнє світло фар, ближнє світло або (і) протитуманні фари.
Давайте спробуємо включити дальнє світло.
І нічого доброго з цього не вийшло!
Туман є не що інше, як дрібні крапельки води в підвішеному стані. Ці ка-пелькі заломлюють і відбивають падаюче на них світло.
Рис. 52. Рух в тумані: а) дальнє світло фар - створює білу стіну; б) ближнє світло фар - відсуває цю стіну; в) протитуманні фари - світять під туман
При включенні дальнього світла фар потік світла відбивається від туману майже перпендикулярно очам водія і створює перед машиною білу трохи пухку стіну. Причому розташовується ця стіна на невеликій відстані від автомобіля (рис. 52 а).
А якщо перемкнути світло фар на ближній?
Тоді ця стіна стає трохи більш пухкою і відсувається трохи далі від машини (рис. 52 б). Відбувається це тому, що тепер потік світла падає на стіну туман не перпендикулярно, а під кутом до неї. Відповідно і відбивається він не прямо в очі водієві, а також під кутом і трохи вище очей. Але все одно, це стіна.
Інша справа, якщо у Вас є протитуманні фари. Правда, багато хто вважає, що протитуманні фари це тільки ті, які прямокутні і жовтого кольору. А ось де вони "висять" і як відрегульовані - нам без різниці.
Це відоме оману!
Суть протитуманних фар в тому, що вони світять паралельно землі під туман.
Давайте згадаємо мультфільм "Їжачок в тумані". Пам'ятайте ноги коня, які їжачок бачив під туманом? При цьому саму кінь в густому тумані видно не було!
Справа в тому, що мряка не щільно лягає на землю. Буває до 50 см повітряного прошарку між поверхнею землі і нижньою кромкою туману.
Що ж стосується протитуманних фар, то, звичайно, прямокутна форма їх корпусу явно полегшує створення плоского спрямованого пучка світла. Жовтий колір розсіювачів фар сприяє створенню поліпшених властивостей потоку світла. Але найголовніше - це правильне розташування протитуманних ( "подтуманних") фар. Якщо вони світять під туман, то відбиття світла відбувається спочатку від покриття дороги в туман і лише потім ослаблений потік світла частково повертається до водія.
Висновок простий:
Протитуманні фари слід розташовувати якомога нижче (під бампером).
Якщо в темний час доби в дорозі Вас застав туман, снігопад (заметіль) або злива, то з урахуванням нинішніх ПДР (де, на жаль, є деякі суперечності) і з урахуванням екзаменаційних білетів правильним буде вважатися поєднання ближнього світла фар з протитуманними фарами.
Оскільки крім протитуманних фар нам нав'язують також використання далекого або ближнього світла, то з двох зол вибираємо менше - ближнє світло (але без нього було б краще).
При снігопаді і зливі протитуманні фари з успіхом виконують ту ж функцію, що і при русі в тумані. Потік світла протитуманних фар, відбиваючись від асфальту в сніг або дощ, йде вгору, а не в очі водія. Виходить, що протитуманні фари і в таких погодних умовах висвітлюють дорогу краще, ніж ближній і тим більше дальнє світло основних фар машини.
Думаю, Ви звернули увагу на те, що ми з Вами хоч і непомітно, але все ж перейшли від розгляду звичайної поїздки з дому на роботу до умов підвищеної складності руху. І це правильно, тому що ідеальні умови на реальній дорозі бувають нечасто. Боятися складнощів не треба. Якщо Ви в змозі врахувати суб'єктивні особливості людського сприйняття навколишнього світу, якщо об'єктивні проблеми руху в складних умовах будуть для Вас "відкритою книгою", то тоді можна сміливо відправлятися в будь-яку поїздку.
повернутися до змісту "Уроки водіння" З яким світлом їхати вночі або рано вранці в тумані?А якщо перемкнути світло фар на ближній?
Пам'ятайте ноги коня, які їжачок бачив під туманом?
З яким світлом їхати вночі або рано вранці в тумані?
А якщо перемкнути світло фар на ближній?
Пам'ятайте ноги коня, які їжачок бачив під туманом?
З яким світлом їхати вночі або рано вранці в тумані?
А якщо перемкнути світло фар на ближній?
Пам'ятайте ноги коня, які їжачок бачив під туманом?
З яким світлом їхати вночі або рано вранці в тумані?